AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Del Skrevet 12. juni 2024 Hva er de verste råd og tips du har fått om sminke, om hudpleie, og om hår? F.eks. "bruk brunkrem en nyanse mørkere for å se brunere ut" eller "glidekrem kan fint brukes som primer i ansiktet" og "hårspray kan brukes som setting-spray". For de mer tilårskomne - hvem husker ikke "sukkerlake er en kjempebra erstatning for hårspray"? eller "hvis du er tom for pudder, så bruk baby-pudder istedet". Anonymkode: 01e00...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 12. juni 2024 #2 Del Skrevet 12. juni 2024 Lipliner utenfor leppelinjen ser bare dumt ut 🙂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Del Skrevet 12. juni 2024 Du må dekke til fjeset ditt hver dag med toner, primer, foundation og gudene må vite alt som skal gnukkes vekk om kvelden. Jeg fulgte ikke dette rådet, ellers hadde vel huden blitt 10 numre for stort for hodet mitt Anonymkode: 89d52...dc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 12. juni 2024 #4 Del Skrevet 12. juni 2024 Myyyee solarium mot kviser, fra mamma. Og meierismør i ansiktet mot kviser, fra pappa... Dette var min start i tenårene med hudpleie mot kviser 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 12. juni 2024 #5 Del Skrevet 12. juni 2024 Clearaseal eller hva det het for aknehud, med dekkstift i gøsjeoransje farge. Ikke jeg som fikk det, men en av mine søsken. Julegave til og med 😳🫣 Kom fra den eldre garden. Bær og annet spiselig som sminke har jeg sett tips om. Så «naturlig» er ikke jeg 🤣 Sitron i håret i stekende sol for å få striper i håret. Det har jeg prøvd i min ungdom. Det ødelegger jo håret om en gjør det mye. Det glade 80-tallet hvor en smurte seg inn med oljer av ulike slag for å bli grillet i solen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Del Skrevet 12. juni 2024 Å ikke vaske håret med såpe/ shampoo. Anonymkode: 75cf6...fc2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 12. juni 2024 #7 Del Skrevet 12. juni 2024 Er det noen som husker kastanjevann (tror det var det det het)? En brun væske man skulle ha på en bomullsdott og så påføre der man ville ha brunfarge. En slags "selvbruning" med andre ord altså. Var jo et mareritt å få til å påføre dette UTEN å ende opp med skjolder og et utseende som mest lignet på sjiraff. Og skulle man være uheldig og havne i en skikkelig sommerregnskylling, så rant brunfargen av og man endte opp med lett tiger-look. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Del Skrevet 12. juni 2024 Ansiktsskrub og pore strips. Direkte ødeleggende for huden begge deler. produkter med kull for tannpuss og «naturlig» bleking av tenner. Herper emaljen fortere enn du rekker si kull. Heldigvis testa jeg ikke det men snakka med tannlegen i familien først. Anonymkode: 12aa4...8f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 12. juni 2024 #9 Del Skrevet 12. juni 2024 Husker når det beste man kunne gjøre mot fet hud var å tørke den fullstendig ut 🥲 Vi snakker ansiktsskrubb med grove korn. Skylle av med vann, og ikke noe mer. Ingen fuktighetskrem eller noe. Jo strammere huden føltes jo mer effektiv 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Del Skrevet 12. juni 2024 Omvendt av den over her, men «oljete hud og hodebunn trenger egentlig bare mer fukt.» «Vask håret sjeldnere for at det ikke skal bli fett.» «Bruk grønn dekkstift for å jevne ut rødmusset hud.» Anonymkode: 1dc57...cc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Del Skrevet 12. juni 2024 Øl funker som sjampo Anonymkode: cf2e0...4e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #12 Del Skrevet 12. juni 2024 Viki6 skrev (6 timer siden): Lipliner utenfor leppelinjen ser bare dumt ut 🙂 Ja det er grusomt. Ser ut som man ikke traff. Anonymkode: cf2e0...4e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Del Skrevet 12. juni 2024 Tannbleking hjemme, slipe tennene for at de skal bli rette, ha håret litt fuktig når man retter det for å lukke inn fuktigheten, vokse over leppene for å forebygge å gro bart, tape ørene inntill hode for finere form Anonymkode: 133d9...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Del Skrevet 12. juni 2024 6 hours ago, Daisy-love said: Sitron i håret i stekende sol for å få striper i håret. Det har jeg prøvd i min ungdom. Det ødelegger jo håret om en gjør det mye. Jeg bruker 1 del sitronsaft og 2 deler vann og sprayer håret med det og sitter i solen i 1-2 timer før jeg vasker med sjampo. Ren sitron gjør jo bare håret ekkelt. Anonymkode: b9e0f...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Del Skrevet 12. juni 2024 Dermaroller som ødela min sarte hud Anonymkode: e32ee...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Omvendt av den over her, men «oljete hud og hodebunn trenger egentlig bare mer fukt.» «Vask håret sjeldnere for at det ikke skal bli fett.» «Bruk grønn dekkstift for å jevne ut rødmusset hud.» Anonymkode: 1dc57...cc3 Disse stemmer jo da. Anonymkode: 9b25f...2b3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse stemmer jo da. Anonymkode: 9b25f...2b3 Nei, ikke når oljeproduksjonen er av hormonelle årsaker, noe det sikkert nesten alltid er. Og grønn dekkstift er nok enklere å få til i teorien enn i praksis. Anonymkode: 1dc57...cc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 13. juni 2024 #18 Del Skrevet 13. juni 2024 Solarium for å få "basefarge, siden du er så bleik" før en tur til sydlige strøk for flere år siden. Og mot kviser faktisk. Tok heldigvis aldri de rådene, begge er jo åpenbart livsfarlige, men også usanne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #19 Del Skrevet 13. juni 2024 Råd som er gitt blindt over nett. "Gi huden mest mulig ro, en mild rens og en krem når du er tørr holder". Passet huden min i 20-årene. Den trengte ikke mer. "AHA/BHA/PHA 4-5 ganger i uka, Retinol, Nicamide, Hyalyronsyre, C-vitamin... " Er avgjørende for at huden min skal være jevn og ha en viss glød nå i 40-årene. Anonymkode: c474d...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #20 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, ikke når oljeproduksjonen er av hormonelle årsaker, noe det sikkert nesten alltid er. Og grønn dekkstift er nok enklere å få til i teorien enn i praksis. Anonymkode: 1dc57...cc3 Det er fortsatt ikke dårlige råd du har fått. Selv med hormonell oljeproduksjon trenger hud og hodebunn fukt. Grønt er bra mot rødt, selv om du synes det er knotete å få til i praksis. Anonymkode: 9b25f...2b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå