AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Del Skrevet 12. juni Hei Jeg sluttet på prevensjon i september, og var tilbake i «vanlig» syklus med menstruasjon i desember. Vil ikke si vi prøver veldig aktivt å bli gravid, men har siden februar fulgt med på syklus for å prøve å time de «riktige» tidspunktene. Foreløpig uten resultat dessverre..Hva er deres beste tips for å bli gravid? Kosthold, vitaminer eller andre ting som kan påvirke? Anonymkode: 4efa6...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Del Skrevet 12. juni Ha samleie annenhver dag i den fertile perioden. Det optimale hvis du vil prøve aktivt å bli gravid er jo å teste etter eggløsning. Da får du timet samleie til dagen før eggløsning, og har optimale sjanser for å bli gravid. Kostholdet for både menn og kvinner spiller inn på både det å bli gravid og å minske sjansen for spontanabort. Menn bør spise sunt og variert og være i aktivitet i 8 uker i forkant av befruktning for å minimere sjansene for spontanabort. Inntil nylig har man trodd at bare kvinnens kosthold og helse har hatt innvirkning på dette. Det å være normalvektig er også lurt for både menn og kvinner sin fruktbarhet. Hvis det går 6 mnd med aktiv prøving uten at du har blitt gravid, ville jeg startet med å kjøpe "exseed" sædkvalitetstest som kan tas hjemme (denne er godkjent av Aleris), og hvis den er fin ville jeg bestilt meg time til privat gyn hvis jeg var deg og hadde råd til det, for å ta blodprøver og en gynekologisk undersøkelse. Jeg fant ut til min store overraskelse at jeg hadde PCOS etter vi hadde prøvd i 5 mnd uten hell, og er evig glad for at jeg ikke venta i år og dag på offentlig utredning (da må man gjerne prøve aktivt i ett år før man må vente en halv evighet på time hos gyn) og hadde jo prøvd forgjeves da jeg ikke engang hadde eggløsning naturlig. Ble gravid med letrozol. Anonymkode: be263...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Del Skrevet 12. juni Ha sex annenhver dag, tracke eggløsning, legge om til sunnere kosthold/livsstil tidlig for begge kjønn. Ville ikke prøvd aktivt for lenge før jeg ville hatt en sjekk av begge parter - for å unngå og potensielt kaste vekk tid om noe skulle være galt. Etter 6 mnd aktiv prøving med sjekk etter eggløsning etc ville jeg tatt en sjekk. Hadde vi bare droppet prevensjon og ikke fulgt så nøye med og tatt det som det kom ville jeg nok latt det gått lengre tid. Anonymkode: 48979...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 12. juni #4 Del Skrevet 12. juni Signerer sex annenhver dag rundt eggløsning, ble gravid i hhv. første og andre prøveperioden med denne metoden. Vet ikke om det har noe for seg men jeg pleide å ligge flatt minst 10-15 minutter etterpå, det har sikkert bare med psyken å gjøre men jeg følte det funka😅 prøvde å ikke stresse så mye og spise sunt, sistnevnte gikk så som så🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Del Skrevet 12. juni Sette inn menskopp rett etter samleie slik at sæden holder seg oppi der, og ved livmortappen 😶 tar ut etter et par timer. Ble gravid på første forsøk begge ganger, og har ikke blitt gravid de gangene jeg ikke har gjort det. Sikkert helt tilfeldig, men jeg foreslo det også til ei venninne som hadde vært prøver i 11 mnd og hun ble gravid på første forsøk med menskopp ❤️ Anonymkode: 4975e...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Del Skrevet 13. juni Tusen takk for gode svar - jeg krysser fingrene for at vi lykkes snart 🤞 Anonymkode: 4efa6...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. juni #7 Del Skrevet 13. juni Beste tipset er å kartlegge eggløsningen. Det er alfaomega å treffe den for å bli gravid. Dette gjøres med EL-tester (og gjerne i kombo med temping). En kvinne har i hovedsak fem fertile dager (tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL). Klarer man å ha sex på 2-3 dager av disse så har man gjort så mye som man kan). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Del Skrevet 13. juni Det blir jo bare anekdotisk, men her et eksempel fra mitt liv: Første graviditet: brukte ikke eggløsningstest, brukte app som anslo eggløsning: brukte 8-9 mnd på å bli gravid. Fikk et friskt barn. Andre graviditet: brukte eggløsningstest. Ble gravid påv 4 pp. Mistet dessverre. Tredje graviditet: brukte eggløsningstest og SMEP-metoden (google it😊) ble gravid første pp. Det er jo mye annet som kan spille inn. Kanskje vi bare var heldig med egg og sperm denne måneden? Anonymkode: ba5c1...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 13. juni #9 Del Skrevet 13. juni EL tester. Vi gjorde som dere i mange mnd. Da jeg endelig brukte EL test gikk det først 1 syklus hvor jeg ikke helt skjønte testen, men på syklus nr 2 med EL test satt den perfekte lille spiren 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå