Gå til innhold

Alkohol ifht fertilitet

catlover99

Anbefalte innlegg

Hei

Går på letrozol og ovitrelle. Er på pp 4 nå. Har satt ovitrelle i morges og har eggløsning i dag eller i morgen. 

På lørdag skal jeg i 40 årsdag. Kan jeg drikke alkohol eller anbefales det å holde seg unna? Isåfall tenkte jeg 4-6 cider, ingen sprit/shot o.l. 

Trenger råd og anbefalinger! Jeg klarer å holde meg unna, men kjenner samtidig at det hadde vært gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en regel -  og det er at så lenge jeg tar sprøyter / tabletter og i er i gang med en runde så holder jeg meg helt unna alkohol. Ville i hvert fall ikke rørt det siden du har eggløsning rett før du evnt skal drikke :)  Alkohol lager jo også en stress / betennelsesreaksjon i kroppen som er det siste man trenger når et egg skal befruktes og deles.

Anonymkode: 31118...554

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å holde seg unna - men det er jo opp til deg. Du er jo ikke fysisk gravid, men det er jo mye man ikke vet om hva som påvirker og ikke. Så jeg tenker at det er et personlig valg den enkelte må ta :)

Generelt sett så drikker jeg ikke når jeg bruker medikamenter selv om de ikke har noe varsel for alkohol og bruk - uavhengig av det er pga graviditet eller annet.

Endret av Helene90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...