Gå til innhold

Nabo mater skjærene og plager hele nabolaget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Før har det vært et problem i mai, så jeg trodde vi slapp unna i år, men nå har spetakkelet begynt igjen.

Naboen elsker skjærene og mater dem, gir de drikke og lar de bygge reir i treet i hagen. Bråket begynner i 4-5 tiden hver morgen når fuglene våkner og da kan man bare glemme å få sove. I tillegg er er skjærene overalt i hagen og på taket. Man hører at de hakker i taket også.

Er det noe lovverk mot å gjøre slik i tettbebygd strøk? Jeg har vurdert å selge huset kun pga. dette. Jeg er så lei av å våkne grytidlig hver dag på sommeren og at skjærene er overalt på tomten. Føler jeg går som en zombie på jobb hver dag.

Anonymkode: 63958...b2a

I Norge er de slappe på sånt. Mangel på kunnskap rett og slett. Det burde ikle vært lov fordi de vil i verste fall hekke på husene og da får du et stort problem etterhvert hvor huset i verste fall må saneres. 

Anonymkode: 84a55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anononyma skrev (3 timer siden):

Nydelig innlegg! ❤️

Må bare si det gikk opp et lys for meg nå. Her om dagen kom jeg gående langs en vei der en skjære nettopp var påkjørt.

Det rev meg i hjertet å se. Det var en kakofoni rundt der, luften og trærne rundt var fylt med skjærer som skrek! Ingen tvil om at de var glad i den som gikk bort :( 

Ja, de er så fine. Jeg har sett kråker, skjærer og måser sørge over en annen. Ingen tvil om at de sørger ❤️ 

De danner grupper og vennskap som unge også. Så det er ikke så rart at de samles og sørger når en av dem rives bort slik.

Jeg tror vi har mye å lære av dem, om vi tar oss tid til å observere dem og har respekt og omtanke for dem.

Tenk at du er heldig som fikk den opplevelsen du fikk, for slike opplevelser gjør at vi forstår mer av de vi deler jorden med og vi får et rikere liv om vi blir mer oppmerksomme  ❤️ 

Anonymkode: ba61b...6a1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at noen har så varmt hjerte for skjærene😊😊😊Jeg hadde bre syntes det hadde vært koselig. Men folk må klage på alt🤔

Anonymkode: ea450...a85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...