AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Del Skrevet 11. juni 2024 Ei venninne ringte meg i dag. Hun skal operere øynene. Hun står på venteliste men hun har sagt at hun kan ta operasjon på kort varsel hvis noen avbestiller. Så hun spurte meg om jeg kan kjøre henne hjem etter operasjonen. Men hun vet ikke når. Kan bli når som helst i en stund fremover. Kan bli i sommer eller til høsten. Jeg svarte at hvis jeg ikke er opptatt da så kan jeg det. Så sier hun: Hva er du opptatt med? Jeg ble litt stum. Hun vet at jeg jobber og har 2 tenåringer som spiller fotball og håndball som jeg kjører hit og dit. Er jeg sær som ikke sier ja til det? Selv om jeg ikke vet når det blir Anonymkode: 5a1e4...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Del Skrevet 11. juni 2024 Det er umulig å si definitivt ja til noe før man vet tidspunkt. Dersom du feks er i utlandet på ferie kan du jo ikke. Akuratt på en ting som øyeoperasjon hadde jeg prioritert å stille opp så godt jeg kunne, og feks prøvd å bytte bort håndballkjøring akuratt den dagen ( siden det høres ut som du ofte kjører de, da kan de kanskje sitte på med noen andre den ene gangen? ). Venninna di gruer seg kanskje, og det er en trøst å vite at en hun stoler på er med henne? Anonymkode: 5d558...224 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 11. juni 2024 #3 Del Skrevet 11. juni 2024 Utrolig rart og egentlig ganske pinlig spørsmål av henne? Ikke ha dårlig samvittighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Del Skrevet 11. juni 2024 "Hvis jeg ikke er opptatt så kjører jeg gjerne. Hvis det er et stort problem at jeg kan være opptatt bør du høre med noen andre." Anonymkode: 80434...a1b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 11. juni 2024 #5 Del Skrevet 11. juni 2024 Dette vil jeg si sorterer under pasientreiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Del Skrevet 11. juni 2024 Hvis det er andre uka i juli er jeg opptatt med ferie. Er det 8-16 en hverdag kommer jeg neppe unna jobb. Er det en fredag l 20 har jeg som regel tatt et glass vin. Er det onsdag 17-19 er jeg opptatt med å kjøre junior. ..... Anonymkode: 80434...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Del Skrevet 11. juni 2024 Skjønner at du ikke kan ta fri fra jobb, men å hente henne feks før eller etter fritidsaktiviteter hadde vært en selvfølge for meg... Anonymkode: c7c37...86f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Del Skrevet 11. juni 2024 Hareena skrev (1 minutt siden): Dette vil jeg si sorterer under pasientreiser. Nå har jeg tatt Lasik, det er frivillig, og tviler på det er snakk om det her da det er ventelister. Men jeg hadde aldri orket noe annet enn at en jeg stolte på kjørte meg hjem, og fulgte meg inn. Man føler seg så utrolig sårbar og litt redd. Jeg hadde heldigvis mannen. Han møtte meg inne på klinikken, holdt godt i meg ned trappa, hjalp meg med dør og setebelte, bar veske og støttet meg inn i huset, tok av meg jakke og hjalp meg med sko og klær. Fikk meg i seng, hentet vann og satt seg inn i dråper (medisin) slik at han kunne gi. Tror ikke jeg hadde klart å låse opp døra en gang der og da. Anonymkode: 80434...a1b 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skjønner at du ikke kan ta fri fra jobb, men å hente henne feks før eller etter fritidsaktiviteter hadde vært en selvfølge for meg... Anonymkode: c7c37...86f Ja, selvfølgelig henter jeg hvis jeg har tid. Men vanskelig å si ja nå når jeg ikke vet tid Anonymkode: 5a1e4...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 Tenker hun får ringe 05515 og snakke med pasientreiser, de kan hjelpe til med om hun har rettigheter på pasientreise etter operasjonen. Urimelig å forvente at du kan stille på kort varsel. Det er noe helt annet om hun vet dag og klokkeslett, så du eventuelt kunne sjekket kalenderen. Anonymkode: e29ae...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, selvfølgelig henter jeg hvis jeg har tid. Men vanskelig å si ja nå når jeg ikke vet tid Anonymkode: 5a1e4...8e0 Men tror du ikke hun er litt nervøs for dette, og trenger å føle at noen stiller opp for henne? Hvis dette er en venninne du er glad i og føler omsorg for, så hadde jeg i denne settingen prioritert henne så langt det lar seg gjøre. Dersom dette er mer en bekjent skjønner jeg at du syns det er litt ubeleilig, men tenk stakkars henne da hvis hun ikke har noen nærmere å spør? Anonymkode: 5d558...224 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men tror du ikke hun er litt nervøs for dette, og trenger å føle at noen stiller opp for henne? Hvis dette er en venninne du er glad i og føler omsorg for, så hadde jeg i denne settingen prioritert henne så langt det lar seg gjøre. Dersom dette er mer en bekjent skjønner jeg at du syns det er litt ubeleilig, men tenk stakkars henne da hvis hun ikke har noen nærmere å spør? Anonymkode: 5d558...224 Jeg kan selvfølgelig prioritere henne. Men noen ganger må jeg gjøre andre ting også. Anonymkode: 5a1e4...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Er dette er problem? Du må si ar du kan kjøre hvis det passer, men det vet du ikke før du vet operasjonsdatoen…. Ikke lsg dette til er større problem enn det er. Hun kan få dekket drosje hjem også… Anonymkode: ca0d7...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg kan selvfølgelig prioritere henne. Men noen ganger må jeg gjøre andre ting også. Anonymkode: 5a1e4...8e0 Selvfølgelig - nå vet jo ikke jeg om dette er en venninne du støtt og stadig må stille opp for? Anonymkode: 5d558...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig - nå vet jo ikke jeg om dette er en venninne du støtt og stadig må stille opp for? Anonymkode: 5d558...224 Av og til. Men ikke veldig ofte Anonymkode: 5a1e4...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Av og til. Men ikke veldig ofte Anonymkode: 5a1e4...8e0 Nei, da er det jo ikke slik at du «av og til må gjøre andre ting»? Da er det vel mer at til vanlig gjør du andre ting, og av og til må du stille opp for henne 😊 Anonymkode: 5d558...224 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juni 2024 #17 Del Skrevet 11. juni 2024 At man ikke kan gi et helt sikkert svar når man ikke vet dato er jo naturlig, men det er også greit å ha snakket om det i forkant og forberede på henvendelsen som kan komme på kort varsel. Jeg skjønner ikke hva som er å reagere på i spørsmålet her - at hun stiller oppfølgingsspørsmål om hva du er opptatt med kan være for å vurdere sannsynligheten for at hun bør legge alternative planer. At hun vet at du har tenåringer med fritidsaktiviteter betyr ikke at hun vet hvor mye det binder opp din tid eller hvor vanskelig/ønskelig det vil være for deg å prioritere henne akurat ved den ene anledningen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg ville nok sagt at om det er mulig så stiller jeg opp, men jeg kan nesten ikke stå på stand by i månedsvis så du bør ha en plan A tenker jeg, i dette tilfellet pasientreiser, eller noen med litt færre forpliktelser, så får jeg være plan B. Det er f.eks. bare et glass vin, men skal du holde deg kjørbar fra nå til september, sånn i tilfelle? Anonymkode: 6fcdc...7f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Del Skrevet 11. juni 2024 Syns «hvis jeg er tilgjengelig da» er ett helt innafor svar Anonymkode: 00573...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Del Skrevet 11. juni 2024 Du prøver å stille opp hvis du kan selvfølgelig. Anonymkode: 8b151...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå