Gå til innhold

Fotball EM 2024


Bombasi

Anbefalte innlegg

Hva tenker folket om semifinalene? Lukter det to uavgjort-kamper etter fulltid? Eller vil potensialet til Frankrike og England endelig slå ut i full blomst?

Spania er vel det laget av de fire igjen som har imponert mest. Men de mangler Carvajal og Le Normand som er ute med suspensjoner. Pedri er ute med skade. To nye inn i en backfirer er ikke alltid bra. Kanskje en fordel for Mbappè? Frankrike har ingen suspensjoner.

Nederland og England blir vel også jevnt, vil jeg tro. Begge lagene har alle spillere disponible. Syns ingen av oppgjørene har noen stor favoritt. Her kan alt skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Jeg er skuffet over disse såkalte stjernespillerne i årets EM. 

Kane, Bellingham, Mbappè, Ronaldo, de Bruyne, Lukaku, Kvaratskhelia, Morata osv. Synes ingen har levert varene. 

Toppscorerne med 3 mål hittil er Mikautadze fra Georgia, Schranz fra Slovakia, Gakpo fra Nederland og Musiala fra Tyskland, der kun sistnevnte er en såkalt stjernespiller. 

Ser vi videre på toppscorerlista blant de som har 2 mål, så er det også bare "smågutter". 

Utover det synes jeg heller ingen virkelig har tatt steget. Liksom kommet fra intet og leverer tidenes mesterskap, litt som f.eks El-Hadji Diouf gjorde i VM 2002. 

Noen som utpekt seg ekstra er Simons og Gakpo fra Nederland, Costa på Portugal, Yamal på Spania og Calafiori på Italia. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at i kveld blir det avgjort etter 90 minutter, men i morgen lukter det kjedelige ekstraomganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (4 minutter siden):

Tror at i kveld blir det avgjort etter 90 minutter, men i morgen lukter det kjedelige ekstraomganger. 

Spania tar det i normal spilletid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (7 minutter siden):

Spania tar det i normal spilletid?

I believe so 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Spania og Nederland går videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærsyltetøy skrev (13 minutter siden):

I believe so 😀

Vil også tro det, men kan fort bli uavgjort også. Frankrike er jo dørgende kjedelige i år, så blir neppe festfotball og mange mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det blir England og Frankrike i finalen, det kommer til å bli en søvndyssende kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Freyja Valkyrie said:

Tipper Spania og Nederland går videre. 

Tror og håper det samme. Jeg har ofte holdt med Frankrike (helt siden Platini, Tigana, Fernández og Giresse var de store stjernene), men i år er de bare kjedelige og heldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Tror og håper det samme. Jeg har ofte holdt med Frankrike (helt siden Platini, Tigana, Fernández og Giresse var de store stjernene), men i år er de bare kjedelige og heldige.

Jeg har og alltid holdt med Frankrike (med Spania og Tyskland som andre gode favoritter). I år Håper jeg mest på Spania- men har en snikende følelse av at Frankrike tar det kveld.. Spania så helt utmattet ut på slutten av kvarten samt mistet flere spillere. Frankrike er... seige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor; hva tenker vi om at Ronaldo visstnok har bestemt seg for å satse mot VM i 2026? Da vil han være 41 år gammel.

Han kan umulig være kaptein og spille fra start, men akseptere å ha en mindre rolle, i såfall. En som kan komme inn fra benken. Jeg syns det sportslig sett er helt idiotisk, men nostalgisk sett fantastisk siden han er favorittspilleren min gjennom alle tider. Men han er jo bare en skygge av sitt tidligere jeg.

Hvis han ikke har noe å tilføre i EM som 39-åring, hva skal han da kunne tilføre i et VM som 41-åring?

En tidligere spiller, rumenske Adrian Mutu, har visstnok besøkt Ronaldo for ikke lenge siden og hørte at Ronaldo ikke ville legge opp klubbfotballen før han hadde spilt seniorkamp sammen med sin eldste sønn, som nå er 14 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Spania, de har et mer fremadstormende spill, mens Frankrike er mer konservative. Frankrike er innmari gode, men jeg heier på de laga som lager en mest spennende fotballkamp i 90 minutter. Ikke i 2, for så å bare safe. Joda, en vinner kamper slik, men det er kjedelig! Det målet de nettopp ga oss derimot var IKKE kjedelig. Satser på at det blir en spennende kamp når Spania må jakte! 

Og på den noten er det ikke overraskende at jeg håper England drar på hodet og ræva ut av EM i morgen. De burde dratt ut for lengst. Måten de spiller på, altså, hjelpes. Overhørte en engelskmann på butikken, joda, han ville gjerne heie på England, men slik de spilte så hadde han bare virkelig ikke lyst. I tillegg har de Bellingham som legger seg ned innenfor 16-meteren for å skape straffe og filmer så det holder. 

Edit: Egentlig tror jeg at lag som spiller mer konservativt først får skinne mot noen som er like gode, for da er det ikke nok å sentre ball lenger. 

Endret av Rainstorm2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skårer endelig Frankrike i åpent spill. Bare synd at det ene var i feil mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (49 minutter siden):

Et lite sidespor; hva tenker vi om at Ronaldo visstnok har bestemt seg for å satse mot VM i 2026? Da vil han være 41 år gammel.

Han kan umulig være kaptein og spille fra start, men akseptere å ha en mindre rolle, i såfall. En som kan komme inn fra benken. Jeg syns det sportslig sett er helt idiotisk, men nostalgisk sett fantastisk siden han er favorittspilleren min gjennom alle tider. Men han er jo bare en skygge av sitt tidligere jeg.

Hvis han ikke har noe å tilføre i EM som 39-åring, hva skal han da kunne tilføre i et VM som 41-åring?

En tidligere spiller, rumenske Adrian Mutu, har visstnok besøkt Ronaldo for ikke lenge siden og hørte at Ronaldo ikke ville legge opp klubbfotballen før han hadde spilt seniorkamp sammen med sin eldste sønn, som nå er 14 år.

Er dette en spøk? For en tulling!  

Håper at noen tør å si fra til han at nok er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som IKKE vil ha England i finalen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (2 minutter siden):

Flere enn meg som IKKE vil ha England i finalen? 

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VetAlt skrev (18 minutter siden):

Flere enn meg som IKKE vil ha England i finalen? 

Spania- Nederland ville blitt den mest underholdende finalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bringebærsyltetøy said:

Er dette en spøk? For en tulling!  

Håper at noen tør å si fra til han at nok er nok. 

Ronaldo er nærmest gud i Portugal så tror ikke det er lett å fortelle han at "nok er nok". I tillegg tjener nok det portugisiske fotballforbundet mye penger på publisiteten Ronaldo gir landslaget. Sponsoravtaler, draktsalg, osv hadde nok vært betydelig dårligere om ikke Ronaldo spilte. 

Anonymkode: ea1fd...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ronaldo er nærmest gud i Portugal så tror ikke det er lett å fortelle han at "nok er nok". I tillegg tjener nok det portugisiske fotballforbundet mye penger på publisiteten Ronaldo gir landslaget. Sponsoravtaler, draktsalg, osv hadde nok vært betydelig dårligere om ikke Ronaldo spilte. 

Anonymkode: ea1fd...cb7

Ja, det er sant. Så tipper han også er med i EM 2032. Med rullator, men på banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pawn Hearts said:

Nå skårer endelig Frankrike i åpent spill. Bare synd at det ene var i feil mål.

Jeg ser nå at Spanias andre mål ikke regnes som selvmål likevel. Jeg ble åpenbart lurt av kameravinkelen. Uansett: Det første spanske målet var ubegripelig vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...