Buggels Skrevet 10. juni #1 Del Skrevet 10. juni Kort protokoll (Gonal F, Fyremadel og Ovitrelle) ivf første forsøk, men etter tredje runde hos gynekolog, ringte klinikken og ville ha oss inn imorgen for insiminering. Blir ikke egguttak. Største follikel var 16mm. Ble bedt om å sette Ovitrelle idag kl 10, og skal inn imorgen tidlig og ordne sædprøve, og insiminering i meg 2 timer senere. Har noen erfaring med denne metoden? Glad de fant en løsning siden simuleringen har vært tøff, og det telles ikke som forsøk. Trenger noen som kan roe nervene litt, da jeg ikke var forberedt på dette, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Del Skrevet 10. juni Høres ut som en god idé syns jeg.. Masse lykke til 🤞 Anonymkode: 8cc1d...adc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10. juni #3 Del Skrevet 10. juni Når var egget 16? Om det var i går høres det for lite ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buggels Skrevet 10. juni Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Høres ut som en god idé syns jeg.. Masse lykke til 🤞 Anonymkode: 8cc1d...adc Takk, ja glad vi fikk den beskjeden og at disse ukene ikke var til forgjeves likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Del Skrevet 10. juni mommyaka skrev (8 minutter siden): Når var egget 16? Om det var i går høres det for lite ut.. Ved inseminering gjøres det ofte når ledende follikkel er 20mm.. Ved ovitrelle i dag skjer eggløsning mest sannsynlig i morgen, da vil egget være rundt 20mm.. Er iallefall det som ble gjort hos oss. Og det lykkes. Anonymkode: 8cc1d...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buggels Skrevet 10. juni Forfatter #6 Del Skrevet 10. juni mommyaka skrev (8 minutter siden): Når var egget 16? Om det var i går høres det for lite ut.. Var på UL idag kl 07. Tredje gang, for har måttet øke Gonal F etter hver UL. Største målte 16 idag morges. Sykehuset ringte da opp igjen, så da hadde de bestemt Inseminering istedet for ivf. Så får de endre medisiner bedre til evt nytt først. Lest meg litt opp, men finner ikke så mye, kom veldig brått på😅 Så om noen har erfaring med dette, hyl ut🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10. juni #7 Del Skrevet 10. juni Buggels skrev (1 minutt siden): Var på UL idag kl 07. Tredje gang, for har måttet øke Gonal F etter hver UL. Største målte 16 idag morges. Sykehuset ringte da opp igjen, så da hadde de bestemt Inseminering istedet for ivf. Så får de endre medisiner bedre til evt nytt først. Lest meg litt opp, men finner ikke så mye, kom veldig brått på😅 Så om noen har erfaring med dette, hyl ut🌸 Jeg tok iui..men som en skriver over bordet egget være 20-25 for at det er modent nok. Egg kan vokse 1-2 mm i døgnet..så om det var 16 idag og egget slipper nå vil det jo bli for lite? Eller imorgen...som da kan være 16-18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Del Skrevet 10. juni mommyaka skrev (18 minutter siden): Jeg tok iui..men som en skriver over bordet egget være 20-25 for at det er modent nok. Egg kan vokse 1-2 mm i døgnet..så om det var 16 idag og egget slipper nå vil det jo bli for lite? Eller imorgen...som da kan være 16-18 Ved inseminering står det i medisnhåndboka at Ovitrelle kan settes fra follikkel er 15mm og opp over - avhengig av antall follikkler etc - da det ikke er ønskelig at det skal være flere egg som er store for å reduserer risiko for flerlinger ved inseminering. Så klinikken har nok kontroll Anonymkode: 8cc1d...adc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10. juni #9 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved inseminering står det i medisnhåndboka at Ovitrelle kan settes fra follikkel er 15mm og opp over - avhengig av antall follikkler etc - da det ikke er ønskelig at det skal være flere egg som er store for å reduserer risiko for flerlinger ved inseminering. Så klinikken har nok kontroll Anonymkode: 8cc1d...adc Det har de:) jeg fikk ikke dette det når jeg gikk på letzerol før de var iallefall 18-25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buggels Skrevet 10. juni Forfatter #10 Del Skrevet 10. juni Takk for fine svar🌸 Skjønte at de skulle skille spermen, altså huke ut de beste og sette inn. Kanskje dette var løsningen (nå) , hvem vet mtp at nå få de mer hjelp på veien når de sprøytes inn i livmora. Hva er suksessraten på Inseminering? Noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10. juni #11 Del Skrevet 10. juni Buggels skrev (42 minutter siden): Takk for fine svar🌸 Skjønte at de skulle skille spermen, altså huke ut de beste og sette inn. Kanskje dette var løsningen (nå) , hvem vet mtp at nå få de mer hjelp på veien når de sprøytes inn i livmora. Hva er suksessraten på Inseminering? Noen med erfaring? Jepp..den er 12 år nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Del Skrevet 10. juni Buggels skrev (2 timer siden): Takk for fine svar🌸 Skjønte at de skulle skille spermen, altså huke ut de beste og sette inn. Kanskje dette var løsningen (nå) , hvem vet mtp at nå få de mer hjelp på veien når de sprøytes inn i livmora. Hva er suksessraten på Inseminering? Noen med erfaring? Suksessraten avhengiger vel noe av litt ulike faktorer som varierer litt fra kvinne til kvinne og om det er benyttet fertilitetsmedisiner i forkant etc, men mener den generelt sett er alt fra 10-30% per syklus. Anonymkode: 8cc1d...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eidukjenner Skrevet 15. juni #13 Del Skrevet 15. juni Jeg lyktes med IUI på første forsøk etter timing med follikkelstørrelse og Ovitrelle. Stol på klinikken. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå