Gå til innhold

Vil menn ha barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går menn rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn?

går egentlig menn rundt og ønsker seg barn? Eller vil de bare ha det fordi kvinnen ønsker seg det?

Anonymkode: 2de96...b7c

Jeg ønsket meg barn iallefall.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er så stereotypier. Jeg er kvinne og har aldri ønsket meg barn. Har ingenting med kjønn å gjøre. Noen er mer hypp på barn enn andre.

Anonymkode: cfc38...4be

Kanskje jeg er en kvinnelig stereotype og spør, jeg har jo aldri vært gutt/mann

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje jeg er en kvinnelig stereotype og spør, jeg har jo aldri vært gutt/mann

Men tror du alle kvinner går rundt å fantaserer i ungdomsårene rller kivet generelt om barn da? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri verken i ungdommen eller i livet ellers gått rundt og tenkt på at jeg vil ha barn nei og jeg er kvinne, det har heldigvis ikke mannen min heller

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men tror du alle kvinner går rundt å fantaserer i ungdomsårene rller kivet generelt om barn da? 

Selvsagt ikke, men det var ikke mitt spørsmål, det står heller ikke «vil ALLE menn ha barn?»

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (32 minutter siden):

Jeg har aldri verken i ungdommen eller i livet ellers gått rundt og tenkt på at jeg vil ha barn nei og jeg er kvinne, det har heldigvis ikke mannen min heller

Heldigvis faktisk

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg tenkte så mye på det da, men jeg har alltid visst at jeg hadde lyst på barn. Da jeg var 29 og aldri hadde vært i forhold eller hatt sex trodde jeg alt håp var ute, men heldigvis løste det seg like etter. Å bli forelder er det største jeg har opplevd, helt etter forventningene.

Anonymkode: cbf48...822

• Hjerte 1
Skrevet

Det var absolutt ikke noe jeg gikk og drømte om som ungdom, nei.

Jeg ville ha barn når jeg var voksen og klar for det.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Heldigvis faktisk

Ja?

Selvfølgelig er det best å ha en partner med samme livsønske som seg selv i dette spm og valget, det sier vel seg selv eller:klo: Trodde ikke det var så rart å mene...

Men ja heldigvis vil ikke han ha barn slik jeg ikke vil ha barn. Hadde han sterkt ønsket barn måtte vi enten gjort det slutt eller han måtte ha funnet seg i å aldri bli far, men slike hypoteser slipper vi, igjen heldigvis for ingen av oss har hatt det ønsket i livet vårt og vi lever lykkelig barnfri.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min gjorde det slutt fordi han vil ha barn. Nå er han på desperat jakt. 

Er dog usikker på om han vet hva han begir seg ut på.

Anonymkode: 39104...fa5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (9 minutter siden):

Ja?

Selvfølgelig er det best å ha en partner med samme livsønske som seg selv i dette spm og valget, det sier vel seg selv eller:klo: Trodde ikke det var så rart å mene...

Men ja heldigvis vil ikke han ha barn slik jeg ikke vil ha barn. Hadde han sterkt ønsket barn måtte vi enten gjort det slutt eller han måtte ha funnet seg i å aldri bli far, men slike hypoteser slipper vi, igjen heldigvis for ingen av oss har hatt det ønsket i livet vårt og vi lever lykkelig barnfri.

Skjønner hva du mener, men det kunne bare oppfattes som veldig negativt.

jeg bare lurte på om menn og ønsket seg barn eller om det bare  er kvinner som styrer dette, og når man leser tråder om 39 år gamle Sofie som føler at hun kaster bort tiden fordi Knut 33 år ikke vet om han vil ha barn… enda, han føler seg for ung

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men det kunne bare oppfattes som veldig negativt.

jeg bare lurte på om menn og ønsket seg barn eller om det bare  er kvinner som styrer dette, og når man leser tråder om 39 år gamle Sofie som føler at hun kaster bort tiden fordi Knut 33 år ikke vet om han vil ha barn… enda, han føler seg for ung

I fra mitt perspektiv er det jo utelukkende positivt og jeg skriver jo ut i fra et mitt perspektiv, vanskelig å skrive ut i fra noen andre sitt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønske om et fint hvitt hus med ei kone, 2-3 unger, en katt og en hund har jeg hatt siden jeg var 13, er dog for uattraktiv for å realisere den drømmen, er 36 i dag.

Hadde dame i 2 år i tenåra, så mista jeg håret som 17åring og med det forsvant all interesse fra det motsatte kjønn. Håpet er vel å huke ei desperat ei som skjønner at hennes biologiske klokke er i ferd med å renne ut, så får hun overse mine skavanker lenge nok til vi får et barn eller to, noe familie blir det neppe, men 50% pappa er 100% bedre enn ingenting.

Anonymkode: 8b516...945

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eksen min gjorde det slutt fordi han vil ha barn. Nå er han på desperat jakt. 

Er dog usikker på om han vet hva han begir seg ut på.

Anonymkode: 39104...fa5

Det tenker jeg han vet best selv.

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde det ihvertfall. Så lenge jeg kan huske (minimum fra 10-årsalder), var jeg tydelig på at jeg ville gifte meg og få barn så tidlig som mulig, ha 4 barn, stort hus og egen bedrift. Det jeg gledet meg mest til, var å bli mamma. De fleste av mine venninner tenkte ganske likt. 

Jøss. Kan huske EN jente fra min oppvekst som tenkte sånn. (70-tallet) Veldig spesielt! Mine drømmer handla nok mer om å reise ut i verden, få kjæreste, ja, men det var for å ha en kjekkas å kysse pg danse med, ikke starte med støvsuging og bleieskift!

Anonymkode: 989be...f62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel forskjell på by og «bøgda». 

Anonymkode: 1d109...f3b

Jeg vokste opp på «bøgda» og det var absolutt ikke vanlig da. Kanskje i mer kristne strøk der man må gifte seg for å ha sex?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ønske om et fint hvitt hus med ei kone, 2-3 unger, en katt og en hund har jeg hatt siden jeg var 13, er dog for uattraktiv for å realisere den drømmen, er 36 i dag.

Hadde dame i 2 år i tenåra, så mista jeg håret som 17åring og med det forsvant all interesse fra det motsatte kjønn. Håpet er vel å huke ei desperat ei som skjønner at hennes biologiske klokke er i ferd med å renne ut, så får hun overse mine skavanker lenge nok til vi får et barn eller to, noe familie blir det neppe, men 50% pappa er 100% bedre enn ingenting.

Anonymkode: 8b516...945

Du mista håret som 17-åring, og jevnaldrende tenåringsjenter mista interessen. Dermed mista du selvtilliten - og DET var dumt. For i 36-årsalderen er mange menn hårløse, OG de finner seg damer og får barn.

Det finnes til og med skalla damer som gifter seg og får barn (alopecia), selv om menn er mer kresne på utseendet enn damer.

Gå i terapi, bygg opp selvtilliten din! Skalla hodet er NULL PROBLEM i din alder. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mann tidlig i 30-årene her. 

For min del har jeg "alltid" gått og tenkt at jeg skal ha barn og vil ha barn, i hvert fall. Samtidig betyr jo ikke det at jeg daglig har dagdrømt om papparollen og skulle ønske jeg kunne få barn så snart som mulig. Jeg har tenkt at det blir en fin del av livet, med kone og to barn og hus og bil, og alltid vært klar på at jeg vil det for min egen del.

Fra jeg var 27-28 har det gått mer og mer fra et "det blir fint" til at jeg oppriktig går rundt og gleder meg og tenker på alle de tingene jeg skal oppleve med egne barn. Jeg opplever det som at en eller annen biologisk greie gradvis har skrudd seg på, riktignok uten at jeg føler noe hastverk.

Men jeg har alltid ønsket meg barn, i hvert fall. Det har aldri vært noe "fordi kvinner er så opptatt av dette med barn" i det ønsket.

Anonymkode: cab9e...f35

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, katties said:

Min mann ønsket seg 4 barn, ja, og er litt trist fordi jeg ikke vil ha flere. Jeg tenker at det er én ting å ønske seg noe, og en annen ting å ta tak i seg selv for å gjøre det lettere å ha så mange barn - man kan ikke ha 3 soverom totalt, små biler, lite energi OG 4 barn, liksom. 

Uffda. Har 3 soverom, lite energi og mer enn 3 barn. Kan avsløre at det går helt fint med både hus, barn og oss voksne. Men liten bil, det kan vi ikke ha. Eventuelt måtte vi hatt to. 

Anonymkode: c0f9f...359

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er noe de gleder seg til i ungdomstiden. Men som frivillig barnløs kan jeg meddele at de  fleste menn vil ha barn i hvert fall, og det har vært en dealbreaker for nesten alle at jeg ikke ønsker. 

Endret av Disney Adult
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...