AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Går menn rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? går egentlig menn rundt og ønsker seg barn? Eller vil de bare ha det fordi kvinnen ønsker seg det? Anonymkode: 2de96...b7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Ja, noen gjør selvfølgelig det. Anonymkode: 56f9f...1ce 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går menn rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? går egentlig menn rundt og ønsker seg barn? Eller vil de bare ha det fordi kvinnen ønsker seg det? Anonymkode: 2de96...b7c Går kvinner rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? Jeg gjorde ikke det. Jeg tror ingen av venninnene mine heller hadde «mor» øverst på planen om hva de skulle bli når de ble store… Anonymkode: e28b1...155 6 8
MariaIsabel Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Jeg tror det generelt sett kommer senere for menn, men det er nok mye variasjoner. 1
MariaIsabel Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Går kvinner rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? Jeg gjorde ikke det. Jeg tror ingen av venninnene mine heller hadde «mor» øverst på planen om hva de skulle bli når de ble store… Anonymkode: e28b1...155 Jeg gjorde det ihvertfall. Så lenge jeg kan huske (minimum fra 10-årsalder), var jeg tydelig på at jeg ville gifte meg og få barn så tidlig som mulig, ha 4 barn, stort hus og egen bedrift. Det jeg gledet meg mest til, var å bli mamma. De fleste av mine venninner tenkte ganske likt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 1 minutt siden, MariaIsabel said: Jeg gjorde det ihvertfall. Så lenge jeg kan huske (minimum fra 10-årsalder), var jeg tydelig på at jeg ville gifte meg og få barn så tidlig som mulig, ha 4 barn, stort hus og egen bedrift. Det jeg gledet meg mest til, var å bli mamma. De fleste av mine venninner tenkte ganske likt. Er vel forskjell på by og «bøgda». Anonymkode: 1d109...f3b 1
MariaIsabel Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel forskjell på by og «bøgda». Anonymkode: 1d109...f3b Javel? Og hvor tror du da jeg er fra? Gjerne begrunn påstanden. Endret 10. juni 2024 av MariaIsabel
Druid Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Går menn rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? går egentlig menn rundt og ønsker seg barn? Eller vil de bare ha det fordi kvinnen ønsker seg det? Anonymkode: 2de96...b7c Jeg tror mange gjør det. Jeg gjorde det ikke, men jeg ser mine sønner har dette som livsmål. Jeg vil ta en rask gjetning og si at marginalt flere kvinner enn menn har et ønske om barn. Men menn har lavere biologisk klokke for barn : kvinner har hormonstyring for å få befruktet eggene sine ved eggløsning, og den treffer menn kun indirekte via feromoner. Så det fysiologiske behovet for å få barn, er mye større hos kvinner. Menn sin hormonstyring går mer direkte på å ha sex. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Går kvinner rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? Jeg gjorde ikke det. Jeg tror ingen av venninnene mine heller hadde «mor» øverst på planen om hva de skulle bli når de ble store… Anonymkode: e28b1...155 Jeg gledet meg til det, gledet meg til å bli voksen å få eget liv og barn Anonymkode: 2de96...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 Ja. Barn er meningen med livet. Jeg har villet hatt barn så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 42e80...b81
katties Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Går kvinner rundt i ungdomsalderen og gleder seg til å få barn? Jeg gjorde ikke det. Jeg tror ingen av venninnene mine heller hadde «mor» øverst på planen om hva de skulle bli når de ble store… Anonymkode: e28b1...155 Jeg tror at det er mange som ikke snakker om at de vil ha barn. Min lillesøster sa at hun alltid har hatt lyst på 3 barn. Vi snakket MYE under oppveksten, men dette var aldri noe jeg hadde hørt.
katties Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 Min mann ønsket seg 4 barn, ja, og er litt trist fordi jeg ikke vil ha flere. Jeg tenker at det er én ting å ønske seg noe, og en annen ting å ta tak i seg selv for å gjøre det lettere å ha så mange barn - man kan ikke ha 3 soverom totalt, små biler, lite energi OG 4 barn, liksom.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 Jeg kjenner flere menn som har hatt tydelig barneønske siden tidlig i 20-åra. For noen ble det barn tidlig, noen måtte vente lenge før det ble. Og noen er foreløpig fortsatt barnløse av ulike grunner. Anonymkode: c83e8...e55
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 Noen gjør nok det ja.. min bror har sagt hele sitt liv han ville ha minst 4 barn.. Har i dag 6 barn! Var uaktuelt for han å være sammen med noen som ikke ville ha barn.. Min egen mann har alltid ønsket seg barn også. De snakker nok bare mindre om det.. Anonymkode: a6406...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #16 Skrevet 10. juni 2024 De aller fleste vil ha barn, men det er neppe så mange tenåringsgutter som driver og fantaserer om det. Sånt kommer typisk når de er ferdige med studier og på vei inn i karrieren. Anonymkode: 4c845...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #17 Skrevet 10. juni 2024 Jeg gjorde ikke det. Er kvinne. Anonymkode: 11d9e...709 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 Barn var ikke i mine tanker før jeg nærmet meg 30, var gift og hadde kjøpt bolig. Jeg er kvinne. Ville aldri ha fått barn tidlig i 20-årene. Ingen unge menn jeg kjenner som har uttrykt ønske om barn tidlig heller. Går jo noen år til utdannelse, etablere seg i jobb, treffe den rette osv. Anonymkode: d5b2b...956 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #19 Skrevet 10. juni 2024 Dette er så stereotypier. Jeg er kvinne og har aldri ønsket meg barn. Har ingenting med kjønn å gjøre. Noen er mer hypp på barn enn andre. Anonymkode: cfc38...4be 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 Jeg tenker det er forskjell på å tenke at man en gang i fremtiden skal ha barn. (Fordi det er en del av det man forbinder med det å bli voksen.) Og det å faktisk GLEDE seg til å få barn, og gå og drømme om det, og ha det som det høyeste målet. Jeg tror både jeg og min mann har tenkt på det å få barn gjennom ungdomstiden. Men mer som at vi så for oss begge at det skulle skje, og at vi begge på et tidspunkt tenkte at vi ønsket 2 barn. Venninner har vært både av typen "ønsker ikke barn" og de som var litt som meg, som så for seg at de antagelig en gang kom til å få barn. Da jeg møtte mannen var en av de tingene som tiltrakk meg ved han, det at han var tydelig på at han ønsket barn, og det ganske snart. (Han var da nærmere 30år, og jeg er noen få år yngre.) Jeg vet også om flere mannlige venner som har vært tydelige på at de ønsket å bli fedre. For meg er det kanskje flere kvinner enn menn som ønsker seg barn, men det er likevel veldig mange menn som ønsker seg barn. (Og det helt uten å bli presset av kvinner.) For mange er nok heller utfordringen at menn ønsker å være barnløse lenger enn det kvinner ønsker. Og når de kommer dit at de faktisk ønsker å få barn, er mange av kvinnene på samme alder enten for gamle, eller det har allerede fått barn med en annen. Anonymkode: 1f84a...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå