Gå til innhold

Er det vanlig å bruke to medisiner samtidig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha Rekovelle eller Gonal-F i en høy dose, og også 150 av Meriofert eller Menopur (alt ettersom hva apoteket har tilgjengelig).

Har noen erfaring med å bruke to ulike medisiner samtidig? Den ene er fsh og den andre er LH :)  Syns "alltid" det bare brukes en, men jeg gjør hva som helst for å få et godt resultat :) 

Anonymkode: c64df...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt. Ikke sammenlign din egen protokoll med andres, du får medisiner som de mener skal hjelpe deg basert på hva som eventuelt er årsaken til infertilitet etc.. 

Brukte rekovelle og menopur sammen. Har også brukt gonal f og menopur. 

Ivf behandling er ikke standardisert, men skal settes opp individuelt til den enkelte pasient. 

Anonymkode: 443f6...51b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt normalt. Ikke sammenlign din egen protokoll med andres, du får medisiner som de mener skal hjelpe deg basert på hva som eventuelt er årsaken til infertilitet etc.. 

Brukte rekovelle og menopur sammen. Har også brukt gonal f og menopur. 

Ivf behandling er ikke standardisert, men skal settes opp individuelt til den enkelte pasient. 

Takk for svar, det er et godt poeng :) var det en god kombo for deg? Har ikke funnet så mye om Rekovelle enda da det virker som den er ganske ny og ikke så mye brukt i Norge enda. 

Anonymkode: c64df...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekovelle fungerte fint for meg. Lite bivirkninger for min del. Vet om mange både nå og tidligere år som har benyttet den, så den har vært brukt i Norge lenge. Men det varierer en del hvilke medikament den enkelte lege/klinikk foretrekker - så er nok mer i bruk noen steder enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...