Gå til innhold

Jeg har endelig gått ned i vekt etter jeg har begynt på medisiner for ibs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge strevet med å gå ned i vekt, har vært en jojo. Jeg er ikke overvektig, men ligger i øvre del av normalvekt.
Lenge hatt kjempe problemer med magen, tatt mange grep, men ingenting har fungert.
Begynte på medisiner for ibs for noen uker siden, og har etter det gått jevnt ned. Nå er jeg minus 3 kile og ser en vekt jeg ikke har sett på flere år. Kan dette virkelig være årsaken til at jeg ikke har klart å gå ned i vekt? Suget etter mat har gitt seg en del, jeg er jevnlig på do og er smertefri. Jeg håper det varer dette her. 
Noen andre som har opplevd dette? Jeg har ikke endre på kosthold, uten da at jeg er ikke så sugen lenger så jeg spiser mindre søtt og det var tydeligvis det som skulle til. 
Jeg bruker constella. 

 

Anonymkode: 3acfd...286

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke medisiner, men forsøkt kostholdsendringer. Det hjalp forsåvidt godt, men med resultat i at jeg raste ned fra vekt i nedre normal til undervekt. 

Anonymkode: 90f64...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd den. Men hvordan skal medisinen fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har lenge strevet med å gå ned i vekt, har vært en jojo. Jeg er ikke overvektig, men ligger i øvre del av normalvekt.
Lenge hatt kjempe problemer med magen, tatt mange grep, men ingenting har fungert.
Begynte på medisiner for ibs for noen uker siden, og har etter det gått jevnt ned. Nå er jeg minus 3 kile og ser en vekt jeg ikke har sett på flere år. Kan dette virkelig være årsaken til at jeg ikke har klart å gå ned i vekt? Suget etter mat har gitt seg en del, jeg er jevnlig på do og er smertefri. Jeg håper det varer dette her. 
Noen andre som har opplevd dette? Jeg har ikke endre på kosthold, uten da at jeg er ikke så sugen lenger så jeg spiser mindre søtt og det var tydeligvis det som skulle til. 
Jeg bruker constella. 

 

Anonymkode: 3acfd...286

hva heter medisinen? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisin er dette?

Anonymkode: 41062...ea9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (7 timer siden):

hva heter medisinen? 

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke medisin er dette?

Anonymkode: 41062...ea9

Det står i siste setning, Constella

Anonymkode: 8b2c7...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nå blir det mange som bestiller legetime og sier de har IBS :)

Anonymkode: bce6d...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den medisinen kan jo gi redusert appetitt, så det er vel det som har skjedd med deg.

Anonymkode: ea5eb...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at man kunne medisineres for IBS. Jeg ble diagnostisert med IBS for et år siden, men oppdaget senere at jeg har endometriose, så nå vet jeg ikke om jeg egentlig hadde IBS i utgangspunktet, da mange kvinner med endo får den diagnosen pga mange like symptomer 😅

Anonymkode: fcb21...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante heller ikke at det fantes medisiner for IBS😳

Hjelper de på andre ting enn vekta? Heg har ikke behov for å gå ned men er dritt lei (pun intended) av å fly på do hundre ganger hver dag, aldri kunne være lenger unna en do enn noen få min, alltid ha med rent undertøy i veska og alle forholdsreglene. Jeg kan ikke engang drikke vann før ting i tilfelle krisetur på do omtrent uten forvarsel. 

TMI men jeg sitter på do akkurat nå og det er femte gang bare i dag. Alt jeg har spist er ett egg😅

Anonymkode: 95ea2...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den medisinen kan jo gi redusert appetitt, så det er vel det som har skjedd med deg.

Anonymkode: ea5eb...f37

Har redusert søtsuge, spiser nok det samme. Aldri hatt god apetitt. Så er nok det at jet ikke spiser så mye "tomme" kalorier lenger kanskje? 

Anonymkode: 3acfd...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (13 timer siden):

Ikke prøvd den. Men hvordan skal medisinen fungere?

Den skal hjelpe tarmen å normalisere seg, dyr medisin så jeg skal prøve den ut i en måned. Eneste jeg synes er vanskelig med deg er at jeg må på do hver dag og det passer som regel ikke.. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe, nå blir det mange som bestiller legetime og sier de har IBS :)

Anonymkode: bce6d...590

uff, håper ikke det. Vil ikke tro den fungerer på de som ikke har ibs. Jeg er grundig utredet før jeg fikk denne. Var veldig plaget med både oppkast, diare og forstoppelse. Veldit mye smerter. Så jeg merker bedring og det er jo det viktigste :) 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg visste ikke at man kunne medisineres for IBS. Jeg ble diagnostisert med IBS for et år siden, men oppdaget senere at jeg har endometriose, så nå vet jeg ikke om jeg egentlig hadde IBS i utgangspunktet, da mange kvinner med endo får den diagnosen pga mange like symptomer 😅

Anonymkode: fcb21...0e2

Ja, det er sant. Vært å høre med lege om du blr grundig utredes om du har store plager?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ante heller ikke at det fantes medisiner for IBS😳

Hjelper de på andre ting enn vekta? Heg har ikke behov for å gå ned men er dritt lei (pun intended) av å fly på do hundre ganger hver dag, aldri kunne være lenger unna en do enn noen få min, alltid ha med rent undertøy i veska og alle forholdsreglene. Jeg kan ikke engang drikke vann før ting i tilfelle krisetur på do omtrent uten forvarsel. 

TMI men jeg sitter på do akkurat nå og det er femte gang bare i dag. Alt jeg har spist er ett egg😅

Anonymkode: 95ea2...86c

Denne er jo ikke for vekta men for å hjelpe tarmen å fungere normalt. Det er også forskjellige typer ibs, du må finne ut hvilken du har. Jeg sliter mest med oppkast og forstoppelse, men også diare. Har man bare diare så finnes det mange andre medisiner sa legen min. Sikkert mange leger som ikke er oppdatert? 
ts

Anonymkode: 3acfd...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Var ikke klar over at det i det hele tatt fantes medisin som kunne brukes hos de med ibs. Selv har jeg IBD så er ikke relevant for meg, men har mange i familien som har ibs og ingen av de har noen gang fått noe medisin så jeg trodde nesten ikke det fantes.

Anonymkode: 07d42...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere erfaringer med denne medisinen? Vurderer å høre med fastlege om denne medisinen siden jeg sliter med ibs 😊

Anonymkode: f5d16...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen flere erfaringer med denne medisinen? Vurderer å høre med fastlege om denne medisinen siden jeg sliter med ibs 😊

Anonymkode: f5d16...05f

Har ikke erfaring selv, men jeg søkte den opp ista og leste litt. Såvidt jeg forstår er den for de med ibs som sliter med forstoppelse, så den er nok ikke aktuell for alle med ibs siden noen med ibs sliter jo med diare?

Anonymkode: 07d42...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om Constella, så måtte lese meg opp. Ser at den gis for de med IBS som også har forstoppelse. Det er helt motsatt av meg, jeg sliter med diare. Så da utgår den. 

Men det er interessant, gi oss en tilbakemelding om den virker eller ikke for deg da. 

Anonymkode: 64991...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...