Gå til innhold

Fytti katta så elendig samsung/android er i forhold til iPhone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Byttet min iPhone 12 pro Max i en samsung galaxy s24 ultra for en uke siden og angrer noe jævlig. Makan til treg telefon og elendig batteritid har jeg aldri vært borti før… og nei, samsugen er ikke brukt, den ble kjøpt ny på NetOnNet, fikk den forrige tirsdag. 

dette er det desidert dummeste kjøpet jeg noen gang har gjort og møkka blir lagt ut på Finn med en gang jeg har mottatt iPhone 15 pro Max som nå er bestilt! Skulle faen ikke vært lov å selge noe så elendig søppel som dette, hvordan i himmelens navn har noen samsug når det er så jævla ræva!! Skulle vært forbudt ved lov å ha samsug i Norge!

ikke bare at den er treg og ræva batteritid men systemet og alt er bare rot, er som å gå 20 år tilbake i tid, og med kun 700 kr mer for iPhone er det spesielt uforståelig at ikke alle har iPhone, samsug er verdt maks 1000 kr mens iPhone absolutt er verdt 15700, det var 14990 rett i dass. 

håper virkelig ingen her inne har den driten, for så stygt unner jeg ingen av dere å ha det!

aldri mer samsug her i gården og ingen som har samsug er velkommen i mitt hus!

Anonymkode: 51049...fb5

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har nå grei tid på min. Holder fint i 3 døgn. Sønnen har iPhone pro en av de nyeste og holder ikke så mye på strømmen. Og han angrer iPhone for han syns bilder der blir dårligere 

Anonymkode: 3d5ba...cc6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var da voldsomt. Pust med magen, det er bare en mobiltelefon.

Jeg har hatt Samsung i alle år og er veldig fornøyd med de mobilene. Har ikke lyst på iPhone.

Anonymkode: 7268a...6db

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt iPhone én gang, for ti år siden. Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Vi er har siden det vært en Samsungfamilie, og stortrives med det 😊

Anonymkode: ac896...0b7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En uke siden?

Da sender du den tilbake på angrerett.

Dette innlegget er ikke troverdig.

Anonymkode: 9586c...956

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som iphone bruker selv lurer jeg på om det er noe galt med samsungen din? Android telefoner pleier ofte å ha bedre hardware mens android er en mye dårligere og mindre brukervennlig software (til gjengjeld kan man customize mer). Samsung lager mange av delene som Apple bruker. Men Samsung som selskap har en tendens til å love stort og levere lite. Har selv samsung kombimaskin som liksom skal kunne koble seg til app, og aldri fungerte… og samsung TV der de forsøkte å tvinge på meg reklame i hjørnet av menyen.. galleri funksjonen på tv’en var mye dårligere enn reklamert. Så er generelt misfornøyd med samsung selv, men tenker at batteritid pleier de ikke å være så dårlige på, så da kunne du nok klaget. 

Anonymkode: 17d73...555

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat lånt en iphone en ukes tid, og jeg finner INGEN funksjoner ved den som er bedre en android. 

Spesielt å skrive meldinger - på Android vet programmet hva jeg skal skrive eller kommer med gode forslag, mens på iphone må jeg skrive ut hvert eneste ord. 

Men, utover det, så tilskriver jeg min misnøye med at jeg kjenner systemet til Android best, og dermed liker det, akkurat som du kjenner systemet til iphone best. 

Anonymkode: a86dd...68a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En uke siden?

Da sender du den tilbake på angrerett.

Dette innlegget er ikke troverdig.

Anonymkode: 9586c...956

Angrerett gjelder ikke på telefoner.

Og jeg er HELT enig med deg ts, iphone er best ingen protest. 

Anonymkode: 3cc0a...3bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På nettet er det vel angrerett?

Anonymkode: e6e98...6fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker samsung, og iphonene ser så billige og klumpete ut. Har dere fått tilbakeknapp enda? 

Anonymkode: e6e98...6fd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som at det var noe galt med telefonen du fikk. Ville prøvd reklamasjon.

Anonymkode: e915e...26e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er den kjøpt på nett og ikke brukt (fremdeles originalemballasje osv) så er det angrerett på mobiler også.

Hvor har du det fra at loven skulle gjøre unntak på akkurat mobiltelefoner når de er kjøpt på nett (altså utenfor fast utsalgssted/fysisk butikk) ?

https://lovdata.no/artikkel/nar_kan_jeg_angre_pa_kjopet/4498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring med android, er at det er et direkte kronglete OS! Må dra både hit og dit for å finne igjen en app som blir innstallert, ikke noe er logisk på det systemet. Har ikke hatt det selv noen gang, og kommer aldri til å kjøpe det heller!

Anonymkode: 4fc27...9ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Samsung-telefon privat og iPhone som jobbtelefon, noe jeg har hatt i over 10 år. Foretrekker klart Samsungen når det gjelder dekning, batteri og funksjonalitet. Selvsagt kan det godt være at jeg syns funksjonalitet og oppsett på Samsung er best fordi det er det jeg bruker mest, men når det gjelder dekning og batteri kan ingenting måle seg med Samsungen. IPhonen klager stadig vekk over at den er for varm, eller for kald. Jeg har flere ganger opplevd at det er null dekning på iPhonen, mens jeg har flere streker på Samsungen i samme område (jada, det er samme operatør). 
Men, det er klart, det er mye smak og behag her og jeg respekterer at andre har andre meninger enn meg på akkurat dette med telefon.
Ser  i alle fall ikke behovet for et så sterkt utbrudd som vi ser i hovedinnlegg.... Går det bra med deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

God bedring ja.

Når jeg har sjekket specs hver gang jeg skal kjøpe tlf, så henger iPhone flere år bak android tlf.

Men nå er det heller ikke sånn at det står mellom enten iPhone eller Samsung. Android tlf finnes fra et hav av produsenter og forskjellige modeller fra hver produsent.

Men det er ikke uvanlig at iPhone brukere ikke takler en overgang til en android tlf, iPhone er enklere og passer godt for pensjonister som ikke takler nye ting.

Anonymkode: a9903...569

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt at batteritiden er mye dårligere i starten. Slik har det vært med alle mine smarttelefoner, fordi det er mye nytt som skal sjekkes ut og stilles inn etter preferanser, apper som lastes ned, kanskje teste det nye kameraet litt ekstra, og sist men ikke minst at telefonen bruker tid (og batteri) på å lære ditt bruksmønster å kjenne.

Battery can be consumed a little faster right after purchase

You may notice that your new phone's battery seems to be draining faster compared to your previous device even though you are using it under the same conditions after purchase.

During the first few days after purchase, users have usually activated many applications and set various features for initial device setting, and the frequency of background operation is optimized at this period. So, you may feel the battery usage time is shorter compared to when you were using your previous device.

https://www.samsung.com/levant/support/mobile-devices/what-to-do-if-the-battery-of-my-new-phone-seems-to-be-draining-faster/

Anonymkode: 0ce72...670

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sånn fon vs Android  >_<

Jeg har hatt android og fon og foretrekker sistnevnte siden jeg har andre appleprodukter. 
Men ja, de er bra på sine områder. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har nå grei tid på min. Holder fint i 3 døgn. Sønnen har iPhone pro en av de nyeste og holder ikke så mye på strømmen. 

Anonymkode: 3d5ba...cc6

Bruker du mobilen like mye som han gjør?

Jeg bruker mobilen opp mot 9-10 timer daglig, fonen er fra 2017 så batteriet må lades en gang om dagen nå. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Spesielt å skrive meldinger - på Android vet programmet hva jeg skal skrive eller kommer med gode forslag, mens på iphone må jeg skrive ut hvert eneste ord. 

Anonymkode: a86dd...68a

Ticket du av alle her? IMG_7042.thumb.jpeg.15bb458e1ca7036d3a7290ebcabee04f.jpeg

Jeg har fonens språk på engelsk. Null problemer å skrive <_< 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sto du opp på feil fot eller trådstarter? 

Anonymkode: ef096...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...