AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Del Skrevet 9. juni Har drevet med IVF relativt intenst nå i flere år. Merker at det tærer på følelsene og relasjonen vår. Begge er mer oppfarende og utålmodige, og det er som om piffen er borte fra oss som enhet. Ingen intimitet og liten kjæresterelasjon. Kun to som kjemper mot hormoner, nedturer, tidspress og penger ut av vinduet. Trodde det kunne føre oss sammen. Er dette vanlig? Hva er deres erfaring? Anonymkode: 84152...980 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Del Skrevet 9. juni Har sett det flere ganger med folk rundt oss ja. Det ha blitt for krevende og altoppslukende så kjærlighet ble ikke nok pleiet og døde ut. Trist er det for unner alle som ønsker så sterk og få barn❤ Anonymkode: fca15...337 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Del Skrevet 9. juni ❤️ Vondt å stå i det over så lang tid... Vi drev med ivf i ca 2 år før førstemann og 3 år med nr 2. Pyton for forholdet, særlig før jeg ble gravid med førstemann pga vi visste ikke om det noen gang kom til å lykkes, alt var usikkert og bare vondt. Man hører jo om noen som sklir fra hverandre etter år med ivf. Kan det være en ide om dere kan prioritere tid og penger på å reise bort litt i sommer? Prøve å finne roen sammen, få snakket, finne gløden igjen og kanskje komme nærmere hverandre. Anonymkode: ee3cc...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Del Skrevet 9. juni Det var en utfordring for forholdet, ja må si det. Ikke i starten, men når det tok lang tid og flere spontanaborter. Vi måtte ha Ivf pga vansker hos han. Og selv om jeg skammer meg over å si det, var det noen ganger jeg følte bitterhet for at jeg måtte igjennom Ivf pga han. Og enda oftere var jeg sint på kroppen min som ikke klarte å holde på en graviditet.. Vi fikk barn og er fortsatt sammen. Vi fikk sett hverandre på det verste, men overlevde det Anonymkode: c32b9...1e2 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Del Skrevet 9. juni Langvarig årelang ivf her også. Det du beskriver høres og føles veldig kjent. Vi slet en stund. Har jobbet mye og beinhardt med parforholdet i perioder. Vi har det bra idag, men det krevde jobb, tid og fokus. Ivf kan bli altoppslukende - helt normalt. For noen kveler det forholdet, for andre bringer de dem sammen. Sett det gå begge veier med andre rundt oss. Samtaler med fertilitetscoach har hjulpet oss veldig. Anonymkode: 38ccd...3ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Del Skrevet 9. juni Ja, var i ferd med å kjøre oss selv og forholdet i grøfta. Alt var vondt. Satt strek til slutt, nok var nok. Har det helt fantastisk sammen nå, selv om det ble et liv uten barn. Anonymkode: 4b5a5...c56 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Del Skrevet 10. juni Får så vondt av å lese dette, som om det ikke er tøft nok å stå i ivf-prosessen, men kan godt skjønne at det tærer på forholdet❤️ håper dere finner ut av det, og at dere får den lille spiren dere fortjener❤️ Anonymkode: 33627...59c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Del Skrevet 11. juni Prøvingen var tøffest for oss og deretter ventetiden på IVF. Vil si da vi hadde prøvd i 1,5 år nådde vi et bunnpunkt. Men vi var veldig heldige, IVF-en funket på første forsøk og etter det har vi hatt det veldig bra sammen. Jeg hadde nok gått i parterapi og prøvd å få luftet litt der. ❤️ Anonymkode: debc0...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Del Skrevet 11. juni Vi har egentlig bare kommet nærmere hverandre fordi barneønsket er så sterkt og vi sammen jobber mot et felles mål. Vi har "heldigvis" begge to litt "skyld" i at vi trenger IVF, og jeg tror dette er med på å gjøre det lettere. Blir mindre sex i perioder, men det går fint Anonymkode: 9bffd...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Del Skrevet 11. juni Om avl er det eneste som står i hodet på den ene eller begge så går det naturligvis til H med forholdet. En kompis valgte å gå ifra kona fordi han følte seg som sæddonor og eneste gangene kona ville omgås han var under eggløsning. Når IVF forsøkene begynte var hun nærmest ikke til å snakke med. Han fikk heldigvis barn uten problem med ny dame, så det kom jo noe godt ut av den perioden i livet. Anonymkode: 7e247...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om avl er det eneste som står i hodet på den ene eller begge så går det naturligvis til H med forholdet. En kompis valgte å gå ifra kona fordi han følte seg som sæddonor og eneste gangene kona ville omgås han var under eggløsning. Når IVF forsøkene begynte var hun nærmest ikke til å snakke med. Han fikk heldigvis barn uten problem med ny dame, så det kom jo noe godt ut av den perioden i livet. Anonymkode: 7e247...372 Unnskyld meg men sitter du inne på et forum for prøvere og ufrivilligbarnløse og sammenligner langvarig ivf med avl? Tror kanskje du har rygget inn i feil forum her. Ivf er faktisk noe et par må gjøre sammen. Funker ikke at en part vil og en ikke. Ivf er for noen ekstremt krevende, ikke bare for behandlingen, men ventetiden. Det kan like gjerne være tøffere for mannen enn for kvinnen. For kvinnene kjenner alt dette på kroppen, mens mannen står på utsiden. At kompisen din følte seg som en spermdonor er trist for han - men en situasjon han potensielt satt seg i helt på egenhånd. Anonymkode: 38ccd...3ff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Unnskyld meg men sitter du inne på et forum for prøvere og ufrivilligbarnløse og sammenligner langvarig ivf med avl? Tror kanskje du har rygget inn i feil forum her. Ivf er faktisk noe et par må gjøre sammen. Funker ikke at en part vil og en ikke. Ivf er for noen ekstremt krevende, ikke bare for behandlingen, men ventetiden. Det kan like gjerne være tøffere for mannen enn for kvinnen. For kvinnene kjenner alt dette på kroppen, mens mannen står på utsiden. At kompisen din følte seg som en spermdonor er trist for han - men en situasjon han potensielt satt seg i helt på egenhånd. Anonymkode: 38ccd...3ff At damer driter i forhold og kun tenker barn er ikke noe nytt. Mannen er motvillig med. Anonymkode: 7e247...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): At damer driter i forhold og kun tenker barn er ikke noe nytt. Mannen er motvillig med. Anonymkode: 7e247...372 Da er det påtide disse mennene gror baller og setter foten ned. Ved ivf må de fysisk signere på papirer på at de er med så ikke synd i dem om de ikke klarer å stå opp for seg selv å si nei dette vil jeg ikke. Anonymkode: 38ccd...3ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå