AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Liksomhyggelige, later som at de er opptatt av noe. Bygger et image om som skal gi de cred. Og at de egentlig mangler personlighet fullstendig. Alt handler om å passe inn. Late som at noe er morsomt på en fest. Selv om det ikke er det. Alkohol gjør folk enda mer falske ofte. Ikke 2 øl, men fyll. Altså jeg mener ikke at folk skal være ærlige om alt. Man må holde munn av og til. Hvis ikke rakner samfunnet. Men Gud som jeg hater falskhet. Anonymkode: 9f827...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Nei. Visse mennesker har alltid vært like ille. Anonymkode: 60962...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 21.40): Liksomhyggelige, later som at de er opptatt av noe. Bygger et image om som skal gi de cred. Og at de egentlig mangler personlighet fullstendig. Alt handler om å passe inn. Late som at noe er morsomt på en fest. Selv om det ikke er det. Alkohol gjør folk enda mer falske ofte. Ikke 2 øl, men fyll. Altså jeg mener ikke at folk skal være ærlige om alt. Man må holde munn av og til. Hvis ikke rakner samfunnet. Men Gud som jeg hater falskhet. Anonymkode: 9f827...fc9 de prøver jo i det minste. Anonymkode: 6673d...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #4 Del Skrevet 13. juni 2024 Det er nok liten tvil om at folk blir stadig mer opptatte av hva andre synes om dem, og prøver å bli best mulig likt og å unngå å bli sosialt utstøtt. I en stadig mer uniformert verden, der det trekkes skarpe skiller mellom hva som er akseptable holdninger/oppfatninger og ikke, og der et «feiltrinn» på sosiale medier eller i andre «offentlige» sammenhenger, møtes med drakoniske sanksjoner, er folk naturligvis stadig reddere for å være ærlige. Anonymkode: 19b27...a7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #5 Del Skrevet 13. juni 2024 Dette har alltid eksistert, vise klasse og velstand har alltid vært en bragd i menneskets historie. Så nei det har ikke forandret seg til det verre det er akkurat som det alltid har vært. Anonymkode: 8c279...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 13. juni 2024 #6 Del Skrevet 13. juni 2024 On 6/9/2024 at 9:40 PM, AnonymBruker said: Liksomhyggelige, later som at de er opptatt av noe. Bygger et image om som skal gi de cred. Og at de egentlig mangler personlighet fullstendig. Alt handler om å passe inn. Late som at noe er morsomt på en fest. Selv om det ikke er det. Alkohol gjør folk enda mer falske ofte. Ikke 2 øl, men fyll. Altså jeg mener ikke at folk skal være ærlige om alt. Man må holde munn av og til. Hvis ikke rakner samfunnet. Men Gud som jeg hater falskhet. Anonymkode: 9f827...fc9 Hørt om bygdedyret? Dette har vært et fenomen i alle år. Om noe syntes jeg den nye generasjon er flinkere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 13. juni 2024 #7 Del Skrevet 13. juni 2024 Samfunnet forandrer seg på godt og vondt. Mennesker var fæle før også. Fordomsfulle, overtroiske, skinnhellige, farte med sladder osv osv. Verden har blitt mindre pga Internett, så vi får med oss veldig mye mer. Så nei, mennesker er seg nok like som de har vært fra tidenes morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Del Skrevet 13. juni 2024 Det tror jeg! Jeg har Asperger og er ute av stand til å lyve. Sier ting som det er, og gjerne akkurat når det ramler inn i hodet mitt. Folk synes det er deilig forfriskende med sannheten, selv om den ikke alltid er akkurat slik de ønsker seg. Anonymkode: 4fd8a...9cb 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har alltid eksistert, vise klasse og velstand har alltid vært en bragd i menneskets historie. Så nei det har ikke forandret seg til det verre det er akkurat som det alltid har vært. Anonymkode: 8c279...d58 Nei, det har blitt mye verre. Langt i mellom folk som står for noe lenger, av redsel for å bli upopulær. Anonymkode: 1323e...1bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 14. juni 2024 #10 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det har blitt mye verre. Langt i mellom folk som står for noe lenger, av redsel for å bli upopulær. Anonymkode: 1323e...1bf Mennesker har alltid fulgt flertallet. Ikke noe nytt nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #11 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det har blitt mye verre. Langt i mellom folk som står for noe lenger, av redsel for å bli upopulær. Anonymkode: 1323e...1bf Ikke noe nytt. Er jo sånn hele ungdomslaget på skolen. Anonymkode: c6f9a...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg syns folk har blitt verre. Jeg syns alle prøver å lure deg på en eller annen måte. Enten det er arbeidsgivere, bilverksted, dating, når du skal kjøpe noe du ikke har peiling på. Falskeheten er den verste nesten. Folk som innynder seg med deg for kun å få ut informasjon for å spre videre. Folk lyver over en lav sko. Jeg er ikke vant til å lyve og har brent meg mange ganger på at jeg er en naiv sjel og tror det beste om folk. Dette er noe jeg har jobbet med hele livet, men vet ikke jeg blir noe mindre lurt nå enn før. Stoler ikke på noen utenom familien min. Før så bidro folk mer folk gidder ikke dugnader mer. Alt skal man ha penger for eller ta seg betalt for. Før var folk mer rause sånn syns jeg da. De hadde og mer tid til å se om naboene osv osv.. Jeg tror og sosiale medier spiller en stor rolle i folks liv da folk bare legger ut om hvor sykt lykkelige de er og hvor mye spennende de er med på, hvor fint de har det hjemme, fancy reiser de er på, alle fjelltoppene de er på osv osv... Tror livet hadde vært bedre uten sosiale medier, men det er nok kommet for å bli. Vi blir mer og mer ensomme og mange faller utenfor og som meg selv har jeg best kontakt med folk online enn i det virkelige liv. Det var tanker fra meg en dame i 50 åra. Anonymkode: c8aaa...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. juni 2024 #13 Del Skrevet 17. juni 2024 Tror slikt var betydelig verre da det var skikkelig differensierte maktstrukturer i samfunnet. Dessuten er nordmenn befriende og herlig ærlige i forhold til ekstremt mange kulturer. Å snakke folk etter munnen er det normale i svært mange kulturer. Langt langt utover det vi nordmenn gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå