AnonymBruker Skrevet 19. juni #81 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.50): Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? Anonymkode: 6621a...a48 Så spesielt 🫣 samboeren din sier sikkert det fordi han er vant med at han oppfører seg sånn. De tar han helt sikkert ikke seriøst. Anonymkode: 7d2ec...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #82 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.25): Hva slags opptrening trenger man etter en operasjon i magen? Jeg hadde to operasjoner i magen i fjor, hørte ikke noe om noe opptrening. Anonymkode: b6931...8e2 Hva slags «logikk» er dette egentlig? «Det finnes bare to typer operasjoner man kan gjøre i magen, og hvis ikke jeg fikk opptrening etterpå kan ikke ts heller ha fått det»?? 🥹 Anonymkode: ddd83...ed7 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #83 Del Skrevet 20. juni Er det Sundt miljø å være rundt han med barn? Neppe. Hadde løpt evt flyttet langt vekk. Anonymkode: 79d7f...ea1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #84 Del Skrevet 20. juni Jeg ville ha fulgt med på om han plutselig visste mer enn han er blitt fortalt. Han har nok en del kontakter ettersom han har hatt denne sjefsstillingen og har vært lokalpolitiker, og en del helsepersonell er dessverre altfor løsmunnet. Dette med taushetsplikt er heldigvis innskjerpet kraftig de senere år, men jeg ville likevel ha vært på vakt, og kanskje nevnt det til fastlegen ved neste besøk. Jeg synes også at mannen til TS burde slått i bordet overfor faren. Helt uakseptabel oppførsel. Anonymkode: d3fd4...62f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #85 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.50): Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? Anonymkode: 6621a...a48 Ingen kan be om innsyn i andres journal uten samtykke. Og alle innsyn blir logget. Så der har du ingenting å frykte. Si det til svigerfar neste gang. Anonymkode: 843c7...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #86 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen kan be om innsyn i andres journal uten samtykke. Og alle innsyn blir logget. Så der har du ingenting å frykte. Si det til svigerfar neste gang. Anonymkode: 843c7...161 En kollega av meg gikk gjennom en operasjon i underlivet. Hun ble mildest talt overrasket da kona til legen (dette var noen hun kjente) var innom jobben og plutselig spurte henne hvordan det gikk etter operasjonen. Kollegaen min gjorde ikke noe med saken, men hun var temmelig irritert over at legen hadde snakket med konen sin om dette, og ikke minst at konen hans tok det opp med henne. Vet om mange lignende episoder, så dessverre er enkelte altfor lemfeldige med taushetsplikten. Anonymkode: d3fd4...62f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 20. juni #87 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.50): Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? Anonymkode: 6621a...a48 Dette må jo være en spøk som gikk galt. Ellers kan du komme med papirer på fremtidsfullmakt til han, apropos helseskjema, siden han tydelig har begynt å røre litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #88 Del Skrevet 20. juni Sitat Jeg har vært på rehab/opptreningsopphold i fem uker, så hun som er gift med broren spurte meg hvordan det var. Jeg skrøt av oppfølgingen jeg har fått. Svigerfar stilte et oppfølgingsspørsmål som jeg svarte på, og så sa han «Hvorfor lyver du. Jeg skal ha innsyn i journalen din for å sjekke.» Jeg sa «Nå skjønner jeg ikke hva du mener jeg lyver om?» og da gjentok han at han skal ha innsyn. Til slutt gikk han, og da byttet de andre tema mens jeg satt der som et spørsmålstegn. Jeg tror dette utsagnet kan tolkes på flere måter, og at han ikke nødvendigvis har søkt om innsyn sånn som det fremstilles i HI. Hadde jeg fått et sånt utsagn rettet mot meg, ville jeg tolket det som at han krever at jeg skal gi ham innsyn, og at han selv skal ha en mer passiv mottakerrolle, ikke at han på egenhånd har søkt helseforetaket om innsyn i dine helseopplysninger. Ikke at det gjør personligheten hans mer spiselig for han virker som en ufyselig type, men jeg tror ikke han kommer til å foreta seg noe aktivt for å få innsyn, annet enn å mase på deg. Anonymkode: 9598e...6e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 21. juni #89 Del Skrevet 21. juni han mente det jo ikke bojstavelig. han mente det litt ekkelt sarkastisk nedlatende humor. Hvis det var noe alkohol i bildet, så kom det frem litt mer enn han mente skulle komme ut. At de snakker litt bak deg om at de ikke helt tror det er så ille og at du overdriver og egentlig burde vært tilbake i jobb etc ... ikke en koselig ting å oppleve, men altså ikke bokstavelig innsyn i helsejournal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #90 Del Skrevet 25. juni Hvis han virkelig er så dum at han tror det går an å få innsyn «bare fordi», så forstår jeg at familien inne gidder å reagere. Skal de sette på plass eller henge ut en så enkel mann? Anonymkode: 02990...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #91 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.11): Nei, han er ikke lege. Han er pensjonert nå men han var tidligere sjef på en bedrift i bygda hvor de bor. Og har også vært lokalpolitiker. Han er vant til at folk ser opp til ham, tror jeg. Jeg ble mest skremt av at de andre ikke reagerte. Det må jo bety at de er vant til å bli tråkket på? Anonymkode: 6621a...a48 Eller at de ikke lenger gidder å gi de tåpelige påfunnene hans oppmerksomhet? Anonymkode: 897c8...903 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå