Gå til innhold

Svigerfar som krever innsyn i min journal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem får rehab i flere uker pga operasjon?

Høres mer ut som om du har vært lagt inn for rus-rehab, og later som om du er "mageoperert".

Tenker de rett og slett vet du juger.

Anonymkode: 2e010...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres mer ut som om du har vært lagt inn for rus-rehab, og later som om du er "mageoperert".

Om så skulle være tilfelle er det ikke noe de har noe krav på å få vite. Svigerfar er helt på viddene og mangler tydeligvis noe i topplokket.

Anonymkode: a2b9b...a5c

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Ikke snakk om helsa di til andre.

Anonymkode: fa1ec...86c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Seriøst? 
Jeg har tilbud om rehab tre uker hvert år og benytter meg av det ca annet hvert år. Det grunnet kronisk sykdom. Vet man får rehab etter bl.a utlagt tarm-operasjon og vet om mange som drar årlig på rehab. Og ikke grunnet rus…

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ganske vanlig med noen uker rehab etter operasjon, noen ganger mnd. 

Anonymkode: 4d64a...cbe

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man

Du burde ikke godta sånt tøv og du burde forvente at mannen din sier noe til ditt forsvar. Hadde min far eller mor sagt noe sånt til min samboer hadde de sannerlig fått høre det. 

Uavhengig av hans reaksjon skal man ikke la sånne ting stå. Det er derfor sånne ting skjer. Fordi folk ikke reagerer!

"Best å ikke si noe.... han blir jo så sint...." type. Ugh. Ugh. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? 

Anonymkode: 6621a...a48

Jeg tror jeg hadde sluttet å snakke om så personlige ting foran svigerfar. 🤔 kansje det uansett er andre mer hyggelige ting å snakke om i et familieselskap. De trenger ikke vite om din opptrening om de er så rare på det. Men det tenker jeg da, mulig jeg er litt privat sånn sett. Men jeg liker å være anonym ovenfor sånne raringer som er ute etter å ta folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du må lære deg å parkere han først som sist. Han kan ikke kreve noe som helst. Det er kun mennesker med mangelfull EQ som sitter sånn i sosiale lag. Ta igjen med han.

Anonymkode: 86875...062

Riktig!

Har selv en svigerfar som ikke er vant til å bli sagt i mot. Han kan også være litt ufin når han snakker til svigermor. 

Tar ikke fem øre for å sette ham på plass og han kaller meg dominerende 😂 Ja, det var rette ræva som feis, svarte jeg da. 

Samtidig har han en enorm respekt for meg, jeg driver eget firma og det går så det suser. Det er min måte å få hans respekt på, uten den jobben, tror jeg neppe han hadde tålt at jeg svarer ham. 

Jeg velger også mine kamper og lar han holde på som han vil. Men blir han ufin eller rasistisk, da får han høre det. Ellers gidder jeg ikke å ta opp noen diskusjoner. 

Anonymkode: 881e6...c24

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi å deltatt på noe der han skal vøre, og han hadde ikke vært velkommen hos oss i allefall. Makan til frekkhet, han får legge seg flat å unnskylde forran hele gjengen eller godta ingen kontakt.

Anonymkode: 2e16a...425

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? 

Dette er jo en mann som er så langt utpå viddene at en ikke en gang har kart over terrenget 

Nei han har selvfølgelig ikke rett på innsyn i din journal den er kun din

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

TS her.

Ja. Men jeg reagerer mest på de andre i familien som ikke reagerte. Vi satt sammen svigerfar, svigermor, tre søsken med partnere pluss barn. Ingen reagerte! Hva slags ekstrem mangel på grenser er disse folkene vant med?

Kanskje, og det håper jeg, de var lamslått av hans direkte ufine oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.05):

TS her.

Ja. Men jeg reagerer mest på de andre i familien som ikke reagerte. Vi satt sammen svigerfar, svigermor, tre søsken med partnere pluss barn. Ingen reagerte! Hva slags ekstrem mangel på grenser er disse folkene vant med?

Det kan ha med at de tillater oppførselen for fredens skyld. Noen ganger er det sånn i relasjoner, at man har en i "teamet" som ikke har kontakt med virkeligheten og oppfører seg rart, men folk glatter over ved å skifte fokus i stedet for å sette seg ned å ha en saklig diskusjon. Det er fordi personen er, som sagt, ikke i kontakt med virkeligheten og det er ikke vits. Tror du det er noe sånt som skjer?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet krangle med en så gæærn svigerfar, og heller ikke prioritert å være med på ting der han er. 

Du får ikke endret ham, det skaper bare unødig konflikt. Greit å holde seg unna. Håper de ikke bor i nærheten av dere. 

Veldig rart at ingen reagerte, selv om de er vant til ham må de skjønne at han fremstår helt crazy og at det er uvant for andre. 

Anonymkode: da3f8...650

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.24):

Har også en svigerfamilie som ikke bestandig tror på det jeg forteller om enten min familie eller helse. Det bunner i at noen andre de kjenner godt er hypokonder og lystløgner. 

Selv etter å ha kjent meg i 5 år så kan jeg ta de i å mistro det jeg sier. Selv om jeg har bevist alt jeg har fortalt. Ikke i dem forstand at jeg har gått å hentet ut bevis å lagt på bordet, men bevisene har med tiden dukket opp av seg selv. 

Opplevde også på jobb at en kollega ofre ble mistrodd for sine fysiske plager og sykdommer. Jeg merket det kjapt på den andre kollegaen at den ikke tror på alt. Jeg bekreftet ovenfor de begge at jeg kjenner flere som virkelig får alt og hvordan det har gått med de i ettertid. 

Det trenger ikke å bety at din svigerfar er "ond" men at han har dårlige erfaringer. 

Anonymkode: bc088...455

kjipt at hypokondere "bruker opp" empatien til folk. :S 

Anonymkode: c3504...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (På 9.6.2024 den 15.59):

Herremin så fristende å lage en falsk journal..? Kline til med alt mulig rart i den. Gi ham det sjokket han fortjener. Parkere denne type adferd. Rar type!

Støtter denne. Det hadde vært supergøy å vært vitne til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.50):

Han kan ikke kreve innsyn i noe som helst. De andre synes vel utsagnet var så latterlig at de ikke hadde svar å komme med. 

Tror han at han er barnevernet eller kongen?

Anonymkode: 0b73d...ffc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.13):

De er sikkert vant til at han er tyrann. Sa han hvordan han skulle gå frem for å kreve innsyn? Han må jo være dum som sier sånn, alle vet at man ikke får innsyn i andres journaler.

Anonymkode: f09a6...fbd

Mange kikker i andres journaler. Og bankkonti osv.: Norge er en sinke på personvern, og det har vært mange, mange saker bakover i tid om snoking - tildels massiv snoking, av mange ansatte over tid -  i all mulig fortrolig informasjon, som sykejournaler, skatteopplysninger, NAV, bankkonti mm. Endel har blitt dømt, men systemene har kun blitt marginalt bedre, og det snokes fremdeles over en lav sko. Det hander vanligvis om ansatte i systemene som enten snoker på kjendiser, eller på sine venner/naboer/famlie.

Endret av Supermerry
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er også slik. Etter årevis med erfaring så er det beste å bare ignorere. Helt ærlig, har prøvd, vi har alle prøvd. Men det ender bare opp med å bli fryktelig utrivelig og den mannen endrer seg aldri. Dessverre. Så man taper bare på det.

Vi har alle lært oss å jatte med/ignorere/le med/håne bare for at det skal være greit for alle. Koster oss lite og vi slipper at pappa setter himmel og hwkvwte i bevegelse og lager alt utrivelig for alle. 

Det er ikke rettferdig, men den beste løsningen.

Mulig det er slik hos svigers?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.11):

Nei, han er ikke lege. Han er pensjonert nå men han var tidligere sjef på en bedrift i bygda hvor de bor. Og har også vært lokalpolitiker. Han er vant til at folk ser opp til ham, tror jeg.

Jeg ble mest skremt av at de andre ikke reagerte. Det må jo bety at de er vant til å bli tråkket på? 

Jeg hadde bare spurt hvordan han hadde tenkt å få til det innsynet og deretter ønsket han lykke til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerry skrev (På 12.6.2024 den 23.14):

Mange kikker i andres journaler. Og bankkonti osv.: Norge er en sinke på personvern, og det har vært mange, mange saker bakover i tid om snoking - tildels massiv snoking, av mange ansatte over tid -  i all mulig fortrolig informasjon, som sykejournaler, skatteopplysninger, NAV, bankkonti mm. Endel har blitt dømt, men systemene har kun blitt marginalt bedre, og det snokes fremdeles over en lav sko. Det hander vanligvis om ansatte i systemene som enten snoker på kjendiser, eller på sine venner/naboer/famlie.

Hvordan får man snoket i andres helsejournaler da? Annet enn å hacke seg inn, noe jeg er 99,99% sikker på ts sin svigers ikke kan noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...