OconMissy Skrevet 11. juni #41 Del Skrevet 11. juni Proaktiv skrev (2 minutter siden): Og Israelske myndigheter vil kvitte seg med Palestinerene. Det gjør de ved å sperre dem inne på Gaza stripen, nekte dem mat og medisiner, bombe sykehus, osv. Ikke helt riktig. Gazas befolkning er ikke borgere av Israel. Så det er ikke Israel som «sperrer» dem inne. Gaza grenser også til Egypt som du sikkert vet. De nekter dem ikke mat og medisiner. Faktisk har mange fra Gaza blitt behandlet på israelske sykehus opp i gjennom. Ikke bare det, mange jobbet også i Israel. Som du sikkert har fått med deg startet Hamas en krig 7. okt. Det har gjort alt mye vanskeligere for folket i Gaza. Og når de på toppen av det holder til på sykehus osv, bak sivile, så er det Hamas som gjør noe galt og er skyld i dødsfall der. Det er alvorlig og burde virkelig bli snakket mer om. 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 11. juni Forfatter #42 Del Skrevet 11. juni illebefinnende skrev (17 timer siden): Vatikanstaten har 2 paver per km2 Hvor mange er henrettet ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 11. juni Forfatter #43 Del Skrevet 11. juni Equinox skrev (16 timer siden): Israel skal ha alle gislene tilbake (så mange som mulig i livet) og Hamas skal ikke styre Gaza og aldri utgjøre en trussel for Israel igjen. Hamas har vel ikke sagt at de skal overgi seg, legge ned våpnene sine og gi fra seg alt av makt på Gaza? Dessuten at Hamas mener at de kan stille noen krav som helst utenom total kapitulasjon er heller naivt i mine øyne. Mener du eksempelvis at de allierte på slutten av krigen skulle ha akseptert et Tyskland fremdeles ledet av nazistene bare de fremforhandlet en våpenhvile. Hamas var veldig, VELDIG tidlig ute og sa at de ville gjenta 7.okt igjen og igjen dersom sjansen byr seg, tror de seriøst at en organisasjon som sier dette rett etter det mest alvorlige angrepet på jøder siden Holocaust er til å stole på? Hadde Hamas styrt fredelig på Gaza uten bla og kaste Fatah medlemmer fra hustak og heller brukt bistand som har kommet bla fra Norge til mat isteden for våpen og kanskje noen tilflukts rom for sivile isteden for tunnelene sine for smuigling av våpen så kunne jo sivil befolkningen ha hatt det bedre. Det er synd på mange sivile på Gaza, men Hamas......no way. Okay. Israel kan gjøre det enkelt uten flere drap. La Palestinerne få tilbake oområdene som ble tatt fra den i 1967. Da har de igjen land der de kan leve i fred uten Israelske terror av andre religioner. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 11. juni #44 Del Skrevet 11. juni 21 hours ago, Proaktiv said: Vanvittige påstander du kommer med. Det sitter flere tusen Palestinere u fengsel iflg FN somm ikke har fått rettsak eller dom. Og hva med de millionene på Gaza stripen. Israeøl sperer denm inne både fra land og sjø. Det blir også et slags fengsel. Så bomber dem området (er det 9000 barn som nå er drept ?) uten hensyn til hva som er Hamas. mødre barn og uskyldige fedre. Vi har faktisk set video av hvordan Israelsek soldater har brukt barn ned i 5 års alderen som skyteskive som om de konkurerer om alle kan drepe disse barna med ett skudd eller om de rører på seg etterpå så de må skyte flere skudd. JEG BEGRIPER IKKE AT NOEN KAN FORSVARE DE MASSAKRENE SOM ISRAEL HAR GJORT DE SISTE 8-9 MÅNEDENE. DET ISRAEL HAR GJORT ER FULLT PÅ HØYDE MED DET HITLER GJORDE I DATIDENS DØDSLEIRE. Du tar feil. Israel hadde to valg etter angrepet 7.oktober. Det ene var å ikke forsvare seg og la Hamas fortsette med sine angrep som de har vært veldig tydelige at er deres plan. Det andre var å forsvare seg og gjøre det de nå gjør. Det er så enkelt at hvis det står mellom sitt eget barn eller naboens barn så vil de fleste beskytte og redde sitt eget barn før naboens barn. 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 11. juni Forfatter #45 Del Skrevet 11. juni Svava skrev (På 9.6.2024 den 20.29): Du snur det fullstendig på hodet. I Gaza er alle palestinerne samlet, og Israel gjør tiltak for redusere de sivile tapene mens de tar ut Hamas. Det underbygges ved at andelen sivile som dør i Gaza er lavere enn gjennomsnittet ved sammenlignbare kriger. Jødene derimot var spredt utover hele Europa. Nazistene måtte kartlegge jødene og isolere de fra den øvrige befolkningen ved å transportere de til konsentrasjonsleire der de kunne drepes. Hvem har sagt at de som drepes ikke er sivile. Det er bare Israelske soldater ettersom ingen andre kan komme inn på området uten å bli skutt. Å si at Israel som bomber sykehus. Skyter barn som leker, nekter mennesker mat, vann og medisiner, osv forsøker å redusere sivile tap er vel det mest vanvittige verden har hørt på lenge. Mine meninger bekreftes dessuten av FN (som Israel ikke anerkjenner lenger). Verden skal huske det Israel nå har gjort i 100 år. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 11. juni #46 Del Skrevet 11. juni Bacteria skrev (På 9.6.2024 den 16.05): Spørsmål: Hvorfor holder palestinere på gislene? Så lenge gisler holdes i Gaza kommer IDF til å endevende og rasere til det siste gislet er funnet, dødt eller levende. Lik det eller ikke, det som er realiteten. Det er bare for Hamas & co å hoste opp de gjenværende gislene og angrepene vil slutte. Nei, det finnes ikke likheter mellom Hitlers krig og Israel. Skal ikke si hva jeg synes om slike utsagn, blir vel utestengt da, men ja det er … Og hva skjer når Hamas ikke lenger har gisler å forhandle med ? Da fortsetter Israel med okkupasjonen, utvidelse av ulovlige bosettinger, begrensing av vareflyt inn og ut av Palestina osv osv. Krig er brutalt, kynisk og ondt. Religionskrig er enda verre…… 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #47 Del Skrevet 11. juni Proaktiv skrev (16 minutter siden): Okay. Israel kan gjøre det enkelt uten flere drap. La Palestinerne få tilbake oområdene som ble tatt fra den i 1967. Da har de igjen land der de kan leve i fred uten Israelske terror av andre religioner. Når du har gått til krig over landområder og taper, så går du til krig igjen og taper igjen. Og igjen og igjen… Ja, da har du egt ikke kortene på hånda til å si «jeg vil ha det slik som det var den gangen vi hadde mer land». På et tidspunkt bør du kanskje bare ta det du får. Og hvis Israel gir litt etter her og der, så supert! Nå er ikke helt dette helt det som ropes uansett, da Hamas vil ha hele Israel også. From the river to the sea. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #48 Del Skrevet 11. juni Surpomp skrev (4 minutter siden): Og hva skjer når Hamas ikke lenger har gisler å forhandle med ? Da fortsetter Israel med okkupasjonen, utvidelse av ulovlige bosettinger, begrensing av vareflyt inn og ut av Palestina osv osv. Krig er brutalt, kynisk og ondt. Religionskrig er enda verre…… Hva skjedde FØR Hamas hadde gisler til å forhandle med? Gaza var ikke okkupert. Mat og vann kom inn. De fikk masse støtte fra verden. De kunne jobbe i Israel. Ja, begrensninger har det vært. Dette pga terrorfare osv. Hamas kunne valgt å bruke almisser på folket og for å danne et samfunn som hadde hatt mulighet til å bli anerkjent som stat. De kunne utdannet barna sine og funnet løsninger som hadde fungert. Isteden har de lært barna opp til jødehat og kaste steiner. Brukt pengene på tunneler og våpen. Gaza grenser også til Egypt. Glem ikke det. Krig er alt det du sier. Men jihad er det flere grupperinger i Gaza som driver med. Hellig krig. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 11. juni #49 Del Skrevet 11. juni TomSawyer skrev (20 timer siden): Ja særlig. Israel er under angrep fra religiøse nuts som har som eneste mål å drepe hver eneste jøde på jorda.. Hva tenker du Israel skal gjøre da? Møte de på halvveien sånn at de muslimske terroristene får drepe halvparten av alle jøder?? Jeg støtter Israel 70% i denne saken, men snakker om religiøse nuts - det skorter vel ikke på dem fra Israel sin side heller. Israel sin regjering består dessverre av mange erke-konservative hvis høyeste mål er å få tilbake Israel sine opprinnelige landegrenser, slik det står beskrevet i gamle testamentet. For å ikke snakke om kristen-fundamentene i USA, også i politikken, som tror på Jesus gjenkomst dersom Israel gjenoppstår i sin opprinnelige form. Så de er vel like «nuts» på begge sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 11. juni #50 Del Skrevet 11. juni Surpomp skrev (20 minutter siden): Og hva skjer når Hamas ikke lenger har gisler å forhandle med ? Da fortsetter Israel med okkupasjonen, utvidelse av ulovlige bosettinger, begrensing av vareflyt inn og ut av Palestina osv osv. Krig er brutalt, kynisk og ondt. Religionskrig er enda verre…… Så du mener å ta gisler er en ok forhandlingsstrategi? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 11. juni #51 Del Skrevet 11. juni Tråden er ryddet for ryktespredninger, brukerdebatt, avsporing og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 11. juni #52 Del Skrevet 11. juni OconMissy skrev (7 timer siden): Ikke helt riktig. Gazas befolkning er ikke borgere av Israel. Så det er ikke Israel som «sperrer» dem inne. Gaza grenser også til Egypt som du sikkert vet. De nekter dem ikke mat og medisiner. Faktisk har mange fra Gaza blitt behandlet på israelske sykehus opp i gjennom. Ikke bare det, mange jobbet også i Israel. Som du sikkert har fått med deg startet Hamas en krig 7. okt. Det har gjort alt mye vanskeligere for folket i Gaza. Og når de på toppen av det holder til på sykehus osv, bak sivile, så er det Hamas som gjør noe galt og er skyld i dødsfall der. Det er alvorlig og burde virkelig bli snakket mer om. Det blir som om Russland skulle tatt over Norge og fordrevet oss alle helt mot grensen til Sverige. Politisk styrt grensen mot Sverige, styrt kystlinjen vår, ikke tillatt oss flyplass og også styrt eksport og import. Hvis Sverige ikke overholdt grensen slik som Russland ønsket ville de selv risikert krig. Så kunne du begynt å skylde på at det tross alt var Sverige sin skyld og at Russland var barmhjertigheten selv som tross alt behandlet noen få på sine sykehus i tidligere Norge og lot noen få jobbe der. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illebefinnende Skrevet 11. juni #53 Del Skrevet 11. juni Proaktiv skrev (9 timer siden): Hvor mange er henrettet ? 5. Ifølge Hamas. Alle var barn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #54 Del Skrevet 11. juni AllahBallah skrev (9 timer siden): Jeg støtter Israel 70% i denne saken, men snakker om religiøse nuts - det skorter vel ikke på dem fra Israel sin side heller. Israel sin regjering består dessverre av mange erke-konservative hvis høyeste mål er å få tilbake Israel sine opprinnelige landegrenser, slik det står beskrevet i gamle testamentet. For å ikke snakke om kristen-fundamentene i USA, også i politikken, som tror på Jesus gjenkomst dersom Israel gjenoppstår i sin opprinnelige form. Så de er vel like «nuts» på begge sider. Det er godt mulig israel sin regjering ikke er den beste. Likevel er det rimelig nuts å skulle likestille med en terrororganisasjon som styrer Gaza. De driter vel egentlig i det meste kan det virke som. Bare de får sine jomfruer i døden… 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 11. juni #55 Del Skrevet 11. juni Hitler vokste jo opp med at jøder som rakket ned på det ariske. At hitler ble som han ble er ikke rart. Han følte på det jøder hevder de alltid har følt på. Verken israel eller Hitler har vært humane eller særlig villige til å roe ned. Like ille begge parter. Grunnen til at Hitler lyktes på sitt tokt var karisma, høy IQ og god på strategi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #56 Del Skrevet 11. juni Macro skrev (1 minutt siden): Hitler vokste jo opp med at jøder som rakket ned på det ariske. At hitler ble som han ble er ikke rart. Han følte på det jøder hevder de alltid har følt på. Verken israel eller Hitler har vært humane eller særlig villige til å roe ned. Like ille begge parter. Grunnen til at Hitler lyktes på sitt tokt var karisma, høy IQ og god på strategi. Atte hva? Nå er du langt ute på viddene! Skal jødene ofres for en enkelt manns gjerninger? Gjelder noe noen få har gjort et helt folkeslag? Forklar! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 11. juni #57 Del Skrevet 11. juni OconMissy skrev (1 minutt siden): Atte hva? Nå er du langt ute på viddene! Skal jødene ofres for en enkelt manns gjerninger? Gjelder noe noen få har gjort et helt folkeslag? Forklar! Det Hitler gjorde var feil, det Israel gjør er feil og det Hamas gjør er feil. Jeg sier bare at man kan forstå partene ut ifra deres opplevelser og det de har blitt fortalt. Jeg innså på et punkt at hatet til Hitler må ha blitt sådd et sted. Han fikk det ikke akutt. Skrev særoppgave om hele greia. Jeg mener ikke at noen skal drepes eller straffes. Dagens jøder skal ikke straffes for det forfedrene gjorde, og dagens tyskere skal ikke straffes. MEN jeg mener man bør dra nytte av forhistorien til Hitlers hat. Om man ignorerer eller glemmer deler av historien så tror jeg den vil gjenta seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #58 Del Skrevet 11. juni Macro skrev (1 minutt siden): Det Hitler gjorde var feil, det Israel gjør er feil og det Hamas gjør er feil. Jeg sier bare at man kan forstå partene ut ifra deres opplevelser og det de har blitt fortalt. Jeg innså på et punkt at hatet til Hitler må ha blitt sådd et sted. Han fikk det ikke akutt. Skrev særoppgave om hele greia. Jeg mener ikke at noen skal drepes eller straffes. Dagens jøder skal ikke straffes for det forfedrene gjorde, og dagens tyskere skal ikke straffes. MEN jeg mener man bør dra nytte av forhistorien til Hitlers hat. Om man ignorerer eller glemmer deler av historien så tror jeg den vil gjenta seg. Jøss… jeg mener at hatet mot jødene må ha startet er sted. Men hvor? Er det noen tvil om at Hitler var en gal mann med makt? At han rettet hatet mot jødene var vel noe for folket å skylde på!? Han ønsket makt over alt. Hvorfor ellers skulle han gått til angrep mot hele Europa omtrent? For å oppnå dette måtte han ha en viss støtte. En grunn. Hvorfor gå til angrep på Polen for eksempel? Kun fordi han var maktgal. Det at han skyldte på jødene… som ærlig talt ikke hadde særlig med makt å snakke om.. Det hele er uforståelig, utenom at han hadde behov for noen å skylde på. Og slik fortsetter vi i dag… Og folk lurer på hvorfor jødene trenger en egen stat de kan forsvare!? For meg er dette helt og holdent uforståelig! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 11. juni #59 Del Skrevet 11. juni OconMissy skrev (1 minutt siden): Jøss… jeg mener at hatet mot jødene må ha startet er sted. Men hvor? Er det noen tvil om at Hitler var en gal mann med makt? At han rettet hatet mot jødene var vel noe for folket å skylde på!? Han ønsket makt over alt. Hvorfor ellers skulle han gått til angrep mot hele Europa omtrent? For å oppnå dette måtte han ha en viss støtte. En grunn. Hvorfor gå til angrep på Polen for eksempel? Kun fordi han var maktgal. Det at han skyldte på jødene… som ærlig talt ikke hadde særlig med makt å snakke om.. Det hele er uforståelig, utenom at han hadde behov for noen å skylde på. Og slik fortsetter vi i dag… Og folk lurer på hvorfor jødene trenger en egen stat de kan forsvare!? For meg er dette helt og holdent uforståelig! Jødene var ikke særlig greie mot Hitlers rase heller. Du snakker om krigen, jeg snakker om om Hitlers mentale oppbygning mot krigen. Hvordan mennesker kan overtales og overbevises ved å normalisere er godt dokumentert i forskning/eksprimenter. Intet nytt under solen. Om man skal forstå det hele og menneskets natur så kan man ikke være bastant på en side. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 11. juni #60 Del Skrevet 11. juni Macro skrev (6 minutter siden): Jødene var ikke særlig greie mot Hitlers rase heller. Du snakker om krigen, jeg snakker om om Hitlers mentale oppbygning mot krigen. Hvordan mennesker kan overtales og overbevises ved å normalisere er godt dokumentert i forskning/eksprimenter. Intet nytt under solen. Om man skal forstå det hele og menneskets natur så kan man ikke være bastant på en side. Da må jeg spørre deg! Hva gjorde jødene som rase mot Hitler, som gjør at de handlingene han gjorde kan forstås? Jeg snakker absolutt om både oppbyggingen og gjennomføring av krigen. Jeg mener at han var en psykopat som var mest opptatt av å erobre og være «der fürer». At han brukte jødene som det absolutte sorte får gjør han ikke noe bedre. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå