Lt.Dan Skrevet 14. juni 2024 #61 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 9.53): Ikke når aldersforskjellen er "bare" 10 år og begge er voksne. De tilfellene du tenker på, er nok der - menn på 40+ ønsker å ha sex med unge kvinner/jenter på 18 - det er åpenbart at disse mennene kun ønsker sex med (flest mulig) ungjenter, ikke noe mer Om en mann på 34 hadde skrevet her at han var kjempeforelsket i en kvinne på 24, tror jeg ikke noen hadde leet på et øyelokk. Men motbevis meg gjerne. Anonymkode: 02f13...e09 Hold my beer🍺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #62 Del Skrevet 14. juni 2024 Skeptisk. En manns hjerne er ca ferdigutviklet i den alderen. Og hvorfor er han "så på"? Anonymkode: 90e53...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #63 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.13): Har alltid datet menn som er 5-15 år eldre. Nå har jeg klart å forelske meg i en som er 10 år yngre (24 og 34), rett og slett fordi han er så utrolig snill, moden og et nydelig menneske. Han er på når det gjelder forhold og sier jeg er den peneste han har sett, men jeg er tilbaketrukken fordi jeg tenker at en sånn ung og vakker mann kan og fortjener en ung dame. Erfaringer? Merker dette gjør vondt. Anonymkode: 90a15...29a Mannen min og jeg hadde samme aldersforskjell da vi ble sammen for 12 år siden🙂 Han var også svært moden for alderen (til å være mann;). Vi hadde samme interesser, film- og musikksmak. Ikke minst samme humor, holdinger og verdier. Disse tingene er det som teller når alt kommer til alt. Det at dere har det fint i lag og vil de samme tingene. Da er det bare å glemme fordommer og angster. Det er ingen garanti for at et forhold vil vare uansett alder. Slik tenkte jeg. Jeg tenkte at om dette forholdet ikke varer pga aldersforskjellen vil vi ihvertfall ha en fin tid sammen så lenge det varer❤️ Og så varte det 12 år og nå ser det egentlig lyst ut mht bli gamle sammen. Jeg er 45 og han 35. Han har fått furer i pannen og grått hår. Jeg farger mitt og holder meg greit🙂 En annen positiv ting med at dere er 24 og 34 år er at det ikke er for sent å få barn sammen. Mange par med stor aldersforskjell der kvinnen er eldst ender gjerne med brudd den yngste parten ønsker barn. Men her har dere denne muligheten også om forholdet fungerer🙂 Mannen og jeg fikk to barn da jeg var 36 og 38 år. Egentlig ville jeg ikke ha barn, men han greide å overtale meg;) Og det er jeg selvfølgelig svært glad for i dag. Så mitt råd: Go for it! Kjærligheten er sjelden, ta alltid mot den om den gjengjeldes samme hvilken hindringer som oppstår❤️ Lykke til❤️ Anonymkode: 75fba...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #64 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 12.05): Det var overraskende for meg også. Syns han er mer moden enn mange jeg har datet på 40+. Han er beskyttende og tilstedeværende, kan snakke om dypere ting her i livet, ikke redd for å vise at han liker meg og romantisk. Og veldig kjekk. Og han er så stolt over å være med meg, han vil holde hender når vi er ute. Visste ikke sånne menn fantes og merker jeg får hjertebank bare jeg skriver dette. Anonymkode: 90a15...29a Leste tråden etter jeg skrev til deg. Denne var avgjørende for meg. Det SKAL være dere❤️ Mannen min var helt lik fra start. Ville vise hele verden at det var oss og ville gifte seg og få barn ganske snart. Han bakket meg opp i alle tunge stunder ut i forholdet der jeg kjente på en nærmest sorg rundt aldersforskjellen vår. Han var jo min sjelevenn, hvorfor kunne han bare ikke vært født 8-10 år før?!💔 Men det gikk over. Dvs kan fortsatt få små mørke stunder der jeg ser mørkt på fremtiden. Fa sier han bare «Slapp helt av, det er bare deg jeg vil ha og leve resten av livet sammen med. Jeg er like forelsket i deg nå som jeg var da vi møttes❤️ Er han i mer spøkehumør sier han med glimt i øyet; «Tenk den dagen jeg skal besøke deg på sykehjem og pleierne sier ‘se der kommer sønnen din på besøk igjen- han er jammen meg flink å besøke deg. For en flott sønn du har» Og så ler vi litt sammen😂🙃 Anonymkode: 75fba...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #65 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 13.50): Det kommer litt an på hvor dere er i livet. Handler ikke om at han er ung og du er eldre, men at det på generelt grunnlag er en relativ stor forskjell på å være 24, og 34. Jeg er din alder nå, og er klar for både barn, stasjonsvogn og hvitt gjerde. Samme er min samboer (3 år yngre enn meg). Da vi var 24, var bare en av oss ferdig utdannet, ingen av oss var klare for å slå seg til ro, og personlig ville jeg oppleve voksenverden litt på egenhånd, før jeg slo meg til ro med noen. Så det kommer egentlig litt an på hvor i livet han er, og du. Anonymkode: 9df14...5fb Et forhold handler også om å tilpasse seg. Man kan være på et sted i livet når man møter sin sjelevenn og så forandrer deg seg når man blir et par. Slik er det nok for de fleste par uavhengig av aldersforskjell. Anonymkode: 75fba...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #66 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 5.42): Dere to må lære dere å lese bedre. Det er ikke mange som reagerer på ti års aldersforskjell, begge veier. Det man reagerer på i de trådene dere tenker på, er når mannen er i 40-50-årene og ønsker seg dame som er i tjueårene. Da er aldersforskjellen veldig ulik, og han kunne faktisk vært faren hennes. Til TS vil jeg si at jeg tror du må ha litt is i magen. Jeg er selv mor til en gutt/mann som har passert tjue, og vet hvor lite modne de er i den alderen. Ja, de kan virke voksne på de fleste områder, men... Og damer kommer og går... Nå er min sønn i et forhold til ei som er jevnaldrende, men jeg vet at det plutselig kommer andre inn i bildet, og at mye kan endres i den alderen. Du kan være heldig, men ha som sagt litt is i magen. Jeg ville ha tenkt at det var mer trygt om han var 30 og du 40. Da har han rast fra seg og er mer klar for å etablere seg. Anonymkode: 57e80...b42 Det er da forskjell på en mann på 20 og en mann på snart 25.. Og også her er det individuelle forskjeller. Noen 25 åringer er modne som en 30 åring, andre 30 åringer er modne som en 25-åring. Anonymkode: 75fba...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 14. juni 2024 #67 Del Skrevet 14. juni 2024 On 6/12/2024 at 11:13 AM, AnonymBruker said: Aaron Taylor-Johnson, google ham og kona også Jeg var på foredrag som Sam Taylor-Johnson holdt ifjor, Aaron var i salen. Etterpå sto de tett sammenslynget og klinte, var som tenåringer, søtt men nesten litt kleint å se på. Men det viser jo at det går an å holde liv i romansen. Vivienne Westwood hadde også mye yngre mann som frogudet henne. Nå må man jo ikke overse at disse damene har sterke, fascinerende personligheter og er vinnere, ikke akkurat grå mus da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #68 Del Skrevet 14. juni 2024 gakk skrev (4 timer siden): Jeg var på foredrag som Sam Taylor-Johnson holdt ifjor, Aaron var i salen. Etterpå sto de tett sammenslynget og klinte, var som tenåringer, søtt men nesten litt kleint å se på. Men det viser jo at det går an å holde liv i romansen. Vivienne Westwood hadde også mye yngre mann som frogudet henne. Nå må man jo ikke overse at disse damene har sterke, fascinerende personligheter og er vinnere, ikke akkurat grå mus da. Omg, han er en fin mann. Tenk at du har vært så nært han. Creepy av meg, men ble starstruck på dine vegne nå. Anonymkode: f8788...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #69 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 10.48): Legg merke til hvor annerledes svarene er i denne tråden, enn når det er en mann som er en god del år eldre enn en kvinne. Anonymkode: 20a4c...16b Standard og svært sant. Anonymkode: 7a256...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 15. juni 2024 #70 Del Skrevet 15. juni 2024 Når jeg var 30 hadde jeg en på 23 som var helt bananas etter meg, har aldri vært ute for en slik fascinasjon, men de er litt umodne i huet i den alderen... det skjønte han også når han landa forelskelsen... så det handler ikke om alder men personlighet og modenhet i forhold til hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #71 Del Skrevet 17. juni 2024 Som i alle andre forhold, så må man bare prøve. Men bra du tenker litt kritisk. Finnes jo mange eksempler (f.eks fra KG) at kvinner dater menn som sier de ikke er interessert i et forhold, i håp om at de skal endre seg. Din vet tilsynelatende hva han vil. Vil tro at du er ei veldig flott dame. Hvorfor skulle han ville la den sjansen passere pga alderen? Kanskje han har prøvd seg på apper og vet hvor utfordrende det er for menn i dating Anonymkode: c262e...099 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #72 Del Skrevet 17. juni 2024 Har et vennepar som møttes da han var 23 og hun var 33. Det er 25 år, 2 barn, hus og ekteskap siden ❤️❤️ Alder er ingen hindring for ekte kjærlighet ❤️ Anonymkode: 41547...e34 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #73 Del Skrevet 17. juni 2024 On 6/14/2024 at 6:08 AM, AnonymBruker said: Leste tråden etter jeg skrev til deg. Denne var avgjørende for meg. Det SKAL være dere❤️ Mannen min var helt lik fra start. Ville vise hele verden at det var oss og ville gifte seg og få barn ganske snart. Han bakket meg opp i alle tunge stunder ut i forholdet der jeg kjente på en nærmest sorg rundt aldersforskjellen vår. Han var jo min sjelevenn, hvorfor kunne han bare ikke vært født 8-10 år før?!💔 Men det gikk over. Dvs kan fortsatt få små mørke stunder der jeg ser mørkt på fremtiden. Fa sier han bare «Slapp helt av, det er bare deg jeg vil ha og leve resten av livet sammen med. Jeg er like forelsket i deg nå som jeg var da vi møttes❤️ Er han i mer spøkehumør sier han med glimt i øyet; «Tenk den dagen jeg skal besøke deg på sykehjem og pleierne sier ‘se der kommer sønnen din på besøk igjen- han er jammen meg flink å besøke deg. For en flott sønn du har» Og så ler vi litt sammen😂🙃 Anonymkode: 75fba...984 Dette betydde ekstra mye i kveld, han har en kompis som skal gifte seg og spurte om jeg vil komme som daten hans, han har flere familiemedlemmer og mange venner som skal dit og jeg syns det var hyggelig og litt romantisk å bli spurt da han vet jeg kommer til å møte disse, nevnte det til en venninne som var litt avvisende og merket hun ser ned på denne relasjonen fordi han er yngre som stikker litt da jeg selv er usikker pga alderen. Hadde trodd hun skulle være litt mer glad på mine vegne. Men alt i alt betyr det ikke så mye hva andre tenker, det vet jeg så skal ikke la det påvirke 😊 Men skal fortsette å ha is i magen og ikke bli helt i drømmeland. Takk uansett for et superkoselig svar og jeg syns det var så fint å lese hvor fint dere har det sammen 😊 Takk for svar av dere andre også 😊 Anonymkode: 90a15...29a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #74 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette betydde ekstra mye i kveld, han har en kompis som skal gifte seg og spurte om jeg vil komme som daten hans, han har flere familiemedlemmer og mange venner som skal dit og jeg syns det var hyggelig og litt romantisk å bli spurt da han vet jeg kommer til å møte disse, nevnte det til en venninne som var litt avvisende og merket hun ser ned på denne relasjonen fordi han er yngre som stikker litt da jeg selv er usikker pga alderen. Hadde trodd hun skulle være litt mer glad på mine vegne. Men alt i alt betyr det ikke så mye hva andre tenker, det vet jeg så skal ikke la det påvirke 😊 Men skal fortsette å ha is i magen og ikke bli helt i drømmeland. Takk uansett for et superkoselig svar og jeg syns det var så fint å lese hvor fint dere har det sammen 😊 Takk for svar av dere andre også 😊 Anonymkode: 90a15...29a Ja selv om stor aldersforskjell ‘andre veien’ er mye mer vanlig og akseptert i dag, vil du nok ikke komme utenom noen fordommer. Særlig i starten. Damer er egentlig verst her er min erfaring. Det går seg likevel til når det viser seg at forholdet varer. Nå når vi er ca 45 og 35 år gamle med hus og barn sammen, merker vi så og si ingen fordommer lengre🙂 Det var et smart trekk av ham å invitere deg med som daten hans i bryllup. Da viser han både deg og ‘resten av verden at han er seriøs med deg☺️ Vi gjorde noe lignende i starten av forholdet vårt. Han spurte om jeg ville bli med i en bursdagsfest til en kompis. Det viste seg å være en 40-årsdag og hvor så og si alle vennene hans var 35+. Også flere felles kjente. Da falt ting på plass mht felles interesser og hans modenhet for alderen;) Det var faktisk en felles venn som presenterte oss for hverandre første gangen også kom jeg på nå🙂 Det er bare å nyte forelskelsen fremover❤️ Og hyl ut om du har noen spørsmål😊 Anonymkode: 75fba...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #75 Del Skrevet 18. juni 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja selv om stor aldersforskjell ‘andre veien’ er mye mer vanlig og akseptert i dag, vil du nok ikke komme utenom noen fordommer. Særlig i starten. Damer er egentlig verst her er min erfaring. Det går seg likevel til når det viser seg at forholdet varer. Nå når vi er ca 45 og 35 år gamle med hus og barn sammen, merker vi så og si ingen fordommer lengre🙂 Det var et smart trekk av ham å invitere deg med som daten hans i bryllup. Da viser han både deg og ‘resten av verden at han er seriøs med deg☺️ Vi gjorde noe lignende i starten av forholdet vårt. Han spurte om jeg ville bli med i en bursdagsfest til en kompis. Det viste seg å være en 40-årsdag og hvor så og si alle vennene hans var 35+. Også flere felles kjente. Da falt ting på plass mht felles interesser og hans modenhet for alderen;) Det var faktisk en felles venn som presenterte oss for hverandre første gangen også kom jeg på nå🙂 Det er bare å nyte forelskelsen fremover❤️ Og hyl ut om du har noen spørsmål😊 Anonymkode: 75fba...984 Tusen takk for svar og forståelse 😊❤️ Anonymkode: 90a15...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #76 Del Skrevet 19. juni 2024 Bare lufter litt da jeg ikke vil snakke med noen jeg kjenner om dette. I går og i dag har jeg følt meg tung, trist og håpløs for føler det er bedre jeg avslutter dette nå enn senere når en av oss blir skikkelig såret. Jeg tenker på reaksjonen til venninna mi og det hånlige uttrykket når jeg sa han er 24, jeg tror ikke jeg orker å stå i den kampen hvor alle kommer til å være negative og se ned på meg. Vet det finnes gode og støttende folk som jeg har sett i tråden også, og har mamma på laget. Hadde vært verdt å kjempe for om statistikken var god med slik aldersforskjell, men har begynt å se for meg at han bare er forelsket og blind og ikke tenker klart, om en stund hadde han nok fått kalde føtter og avsluttet, og da er det kanskje for sent for meg å treffe en jeg kan få barn med. Vi får se hva som skjer. Takker uansett for godheten deres Anonymkode: 90a15...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #77 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Bare lufter litt da jeg ikke vil snakke med noen jeg kjenner om dette. I går og i dag har jeg følt meg tung, trist og håpløs for føler det er bedre jeg avslutter dette nå enn senere når en av oss blir skikkelig såret. Jeg tenker på reaksjonen til venninna mi og det hånlige uttrykket når jeg sa han er 24, jeg tror ikke jeg orker å stå i den kampen hvor alle kommer til å være negative og se ned på meg. Vet det finnes gode og støttende folk som jeg har sett i tråden også, og har mamma på laget. Hadde vært verdt å kjempe for om statistikken var god med slik aldersforskjell, men har begynt å se for meg at han bare er forelsket og blind og ikke tenker klart, om en stund hadde han nok fått kalde føtter og avsluttet, og da er det kanskje for sent for meg å treffe en jeg kan få barn med. Vi får se hva som skjer. Takker uansett for godheten deres Anonymkode: 90a15...29a Hvis du er SÅ usikker og opptatt av hva andre måtte mene, så er det nok sikkert best å avslutte ja. Når du blir litt eldre, så vil du plutselig en dag innse at folk egentlig tenker veldig lite på andre men mest på seg selv og sitt. Les litt om spotlight-effekten, så skjønner du hva jeg mener. Men. Bare avslutt. Du er antakelig ikke moden nok til å gå bittelitt mot den (innbilte) strømmen, så da vil du få det bedre i et 100% A4-liv. Anonymkode: e7f43...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #78 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Bare lufter litt da jeg ikke vil snakke med noen jeg kjenner om dette. I går og i dag har jeg følt meg tung, trist og håpløs for føler det er bedre jeg avslutter dette nå enn senere når en av oss blir skikkelig såret. Jeg tenker på reaksjonen til venninna mi og det hånlige uttrykket når jeg sa han er 24, jeg tror ikke jeg orker å stå i den kampen hvor alle kommer til å være negative og se ned på meg. Vet det finnes gode og støttende folk som jeg har sett i tråden også, og har mamma på laget. Hadde vært verdt å kjempe for om statistikken var god med slik aldersforskjell, men har begynt å se for meg at han bare er forelsket og blind og ikke tenker klart, om en stund hadde han nok fått kalde føtter og avsluttet, og da er det kanskje for sent for meg å treffe en jeg kan få barn med. Vi får se hva som skjer. Takker uansett for godheten deres Anonymkode: 90a15...29a Tja, det er jo aldri noen garantier når det gjelder kjærlighet. Får håpe du møter en annen på din alder som du liker like godt, da. Men hvordan noen kan la kjærligheten slippe ut av hendene sine på den måten fordi en venninne har et hånlig uttrykk og du kanskje kommer til å møte noen fordommer, det kan jeg ikke fatte. Hva med å kjempe for kjærligheten? Hva med å rette ryggen og stå inne for den mannen du elsker og det fantastiske dere har sammen? Hva med å gi f*** i jantelov og trangsynte folk og leve DITT liv som det passer for DEG? Folk finner snart (fortere enn du aner) noe annet å sladre om. Men da sitter du jo der og har bøyd deg for hva noen kanskje vil mene, og mistet ham pga det. Er det ikke litt stusselige fremtidsutsikter? Mener ikke å være så streng her, altså. Jeg synes bare det er så synd, og så -unnskyld - utrolig dumt. Anonymkode: 56d2e...448 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #79 Del Skrevet 19. juni 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, det er jo aldri noen garantier når det gjelder kjærlighet. Får håpe du møter en annen på din alder som du liker like godt, da. Men hvordan noen kan la kjærligheten slippe ut av hendene sine på den måten fordi en venninne har et hånlig uttrykk og du kanskje kommer til å møte noen fordommer, det kan jeg ikke fatte. Hva med å kjempe for kjærligheten? Hva med å rette ryggen og stå inne for den mannen du elsker og det fantastiske dere har sammen? Hva med å gi f*** i jantelov og trangsynte folk og leve DITT liv som det passer for DEG? Folk finner snart (fortere enn du aner) noe annet å sladre om. Men da sitter du jo der og har bøyd deg for hva noen kanskje vil mene, og mistet ham pga det. Er det ikke litt stusselige fremtidsutsikter? Mener ikke å være så streng her, altså. Jeg synes bare det er så synd, og så -unnskyld - utrolig dumt. Anonymkode: 56d2e...448 Jeg er inneforstått med at jeg neppe møter en ny sånn egentlig, han her er den eneste det har klaffet med på et sjelsnivå og jeg blir kvalm av tanken å gå tilbake til å treffe lignende menn som før. Han er den eneste jeg har lyst å være med. Har ikke avsluttet det enda men føler meg bare veldig trist og håpløs. Er ikke bare venninna mi, ser for meg han også får negative kommentarer og bestemmer seg at han heller vil ha ei på sin alder han kan bygge et liv med. Anonymkode: 90a15...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #80 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er inneforstått med at jeg neppe møter en ny sånn egentlig, han her er den eneste det har klaffet med på et sjelsnivå og jeg blir kvalm av tanken å gå tilbake til å treffe lignende menn som før. Han er den eneste jeg har lyst å være med. Har ikke avsluttet det enda men føler meg bare veldig trist og håpløs. Er ikke bare venninna mi, ser for meg han også får negative kommentarer og bestemmer seg at han heller vil ha ei på sin alder han kan bygge et liv med. Anonymkode: 90a15...29a Les hva du selv skriver. Det er alt jeg sier. LES det - og ta det inn. (Og du "ser for deg" at han også får kommentarer?. Hjelpe meg). Anonymkode: 56d2e...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå