Gå til innhold

Hvordan unngå at soverommet blir bod

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Alkens rot" oppbevares i boden. På soverommet oppbevarer jeg bare klær og sko. Eier ikke så mye mer enn jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal kaste! Skuffer og skap er fulle ja. Det renner over i skuffer og skap. Men jeg kan jo ikke kaste juleduker, sengetøy vi bruker, penservice osv. Hobbyting til ungene. Div drit av ledninger og kabler. Tursekker. Bager. Krukker og vaser. Spill. Medisiner. Strykejern og brett. Vintertøy. Sommertøy. Rulleskøyter og skisko. Alt har en skuff eller en kasse i et skap, men det er så sykt mye likevel. Og blir så fort rotete i en hverdag. Og når jeg først skal rydde opp og organisere igjen er det en mentalt ødeleggende heldagsjobb! 

Skulle veldig gjerne hatt et gjesterom som ekstra bod! Eller bare flere rom. Jeg bare føler at vi drukner i ting vi ikke bruker, men som ikke kan kastes likevel. 

Anonymkode: 4edf3...1d3

Vet ikke hvor du bor, men mange steder er det firmaer som leier ut boder. Koster gjerne fra rundt tusenlappen pr måned og oppover, alt etter størrelsen. Er nok billigere enn å kjøpe større bolig iallfall...
Greit sted å ha sesongvarer og annet man ikke bruker daglig. Men selvfølgelig, om man må reise milevis til en annen by så er det kanskje begrenset hva man vil ha der.
Antar du bor i leilighet, ellers så er det jo å få små, relativt rimelige redskapsboder i plast som er enkle å montere og kan settes i hagen, til ting som ikke må oppbevares tørt og varmt.
Hvis boligen har egen atskilt garasjeplass så er det jo også mulig å sette inn noen hyller og oppbevare sportsutstyr og denslags der.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men da har ikke dere det problemet som ts har. Og dessuten, om man aldri kaster noe, hvem skal kaste alt den dagen dere faller fra?

Anonymkode: 7da3b...b8a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får du prøve å ordlegge deg anerledes. Og jeg må gå lov å si at kanskje du skal følge ditt eget råd her. Jeg har aldri skrevet noenting om at jeg aldri kaster noe som helst og tar vare på alt så hvorfor du skriver noe som helst om det til meg, ". Og dessuten, om man aldri kaster noe, hvem skal kaste alt den dagen dere faller fra?"  Jeg aner ikke hvorfor du skriver dette til meg. Kanskje du har en god forklaring på dette selv? 

jeg skriver bare at en kan ikke kaste og kaste. Det er ikke svaret på alle problemer ang oppbevaring på ting en trenger og har nei. 

Anonymkode: 742f3...90b

Siste setning var en bisetning og ikke direkte myntet på deg. Jeg skrev MAN. 

Du overreagerer for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Siste setning var en bisetning og ikke direkte myntet på deg. Jeg skrev MAN. 

Du overreagerer for ingenting.

Da fatter jeg heller ikke hvorfor du skriver det i et innlegg du skriver og siterer meg. Jeg kan ikke vite at du skriver til Anton eller Nils eller at det ikke var myntet på meg. Når en siterer noen og skriver noe til noen en siterer er det vanlig å tro at du skriver til den du siterer. 

Med mindre en lever i et hjem uten noen ting i vil det alltid være noe å rydde den dagen en dør uansett. Alt er ikke rot som kan kastes. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er jeg ekstremt ryddig, og her i huset har alt sin faste plass. Og jeg har mange ting, både til jul, påske, mange serviser, boller, pynt etc. Men allikevel helt ryddig hjem i alle rom. Har 2 tenåringbarn, også ryddige rom. Vi har en stor bod, hvor alt er plassert i hyller, kasser og skap. Alle sesong varer er der inne, alt fra duker, gardiner etc. Har egen skuff til julepapir med bånd , merkelapper etc, samme med vanlig gavepapir, egen skuff. 

Er man organisert og legger på plass ting, så klarer en ha det ryddig

Anonymkode: 1f199...878

Vi og har alt organisert og fargekodet, samt kjører FIFO på matvarer. Litt flere barn (derav kjekt med stort vaskerom) de får opp klær på rommene sine hver søndags kveld før legging. 

Men for mange er det plassmangel eller dørstokkmila som stopper de for å få alt på stell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da fatter jeg heller ikke hvorfor du skriver det i et innlegg du skriver og siterer meg. Jeg kan ikke vite at du skriver til Anton eller Nils eller at det ikke var myntet på meg. Når en siterer noen og skriver noe til noen en siterer er det vanlig å tro at du skriver til den du siterer. 

Med mindre en lever i et hjem uten noen ting i vil det alltid være noe å rydde den dagen en dør uansett. Alt er ikke rot som kan kastes. 

Ut fra ditt første innlegg så kan man begynne å lure på hvorfor du i det hele tatt skriver i tråden. Du har jo ikke bidratt til noe som helst for ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...