AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg beklager overskriften her. Men har nå hørt igjennom denne dokumentar serien på nrk. Det er jo også andre her som er lurt. Men når jeg hører siste episode, blir jeg oppgitt. En ting er tilgivelse osv som de holder på med. Men er ikke dette å anse å invitere en djevel til bords? Og titelere han som profet? Jeg er ikke kristen. Men hadde jeg vært det, ville jeg på ingen måte sett denne Mathias som noen profet. Det snakkes om gode gjerninger. Å la seg lure slik økonomisk er ingen god gjerning. Gode gjerninger er jo noe annet. Å feks gi mat til folk som ikke har. Ikke fylle lommene til en privat person med flere 100 tusen kr. Som blir mange millioner. Også lurer jeg på. Gir man ikke bønn av godhet for andre helt gratis? At man betaler noen for å komme, er en ting. Fordi det koster å reise rundt. Men merkelig å ta seg betalt for å gi bønner. https://radio.nrk.no/podkast/radiodokumentaren/sesong/svindler-i-guds-navn?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-android&utm_content=podcast:svindler-i-guds-navn Er man så lettlurt, da er det lett å tiltrekke seg flere slike "djevler" Ps: når noen vil låne 300.000kr av deg med 20% rente. Sier det seg selv at det ikke skjer. Når e ikke har råd til de pengene fra før. Og ingen som ikke gjør opp for seg, fortjener tilgivelse. Det kan man få når man har rettet opp i sine feil. Anonymkode: 09d4c...f87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Det finnes kristne som er lettlurte og kristne som ikke er det. Akkurat som alle andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Del Skrevet 9. juni 2024 Om du leser noen av trådene i dette underforumet ser du snart at det å være lettlurt ikke akkurat er en kristen greie. Folk tror på omtrent hva som helst. Magiske kort, krystaller, energier, gjenferd, numerologi, astrologi, spåkoner osv. Anonymkode: 3482a...565 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om du leser noen av trådene i dette underforumet ser du snart at det å være lettlurt ikke akkurat er en kristen greie. Folk tror på omtrent hva som helst. Magiske kort, krystaller, energier, gjenferd, numerologi, astrologi, spåkoner osv. Anonymkode: 3482a...565 Jada. Men her bøir de jo kollektivt lurt. Samt når svindleren blir avslørt, blir ha. Invitert tilgitt, uten form for å fortjene den tilgivelsen og lar seg lure på ny. Jeg bare skjønner det ikke. Dette er jo voksne folk. Anonymkode: 09d4c...f87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Del Skrevet 9. juni 2024 Lurven skrev (6 timer siden): Det finnes kristne som er lettlurte og kristne som ikke er det. Akkurat som alle andre steder Det vet jeg. Men her er det jo lureri på kollektivt nivå. At det ikke finnes rom for kritiske røster i et rom med voksne folk. Anonymkode: 09d4c...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Del Skrevet 9. juni 2024 Folk som tror at guden deres gir dem spesielle tjenester, (finne nøkler, vinne kamper etc) mens den samme guden lar millioner av barn lide og sulte, har ikke bare vrangforestillinger ... de er også spesielt arrogante, forfengelige og selvopptatte. Anonymkode: 968e9...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Del Skrevet 9. juni 2024 Kristne tror godt om andre, og framstår da ofte som naive, i motsetning til muslimer, spesielt arabere, som har bløff som nasjonalsport. Anonymkode: d199a...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Del Skrevet 10. juni 2024 Nå må du jo være ganske lettlurt for å bli kristen også da. Anonymkode: 1d952...db6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Del Skrevet 12. juni 2024 Selv om noen lar seg lure av noe så betyr ikke det at alle gjør det. Og som en annen over her skriver så vil jeg tro at prosentandelen lettlurte er noenlunde lik over alt. Anonymkode: e04db...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå