Madame Butterfly Skrevet 17. juni #101 Del Skrevet 17. juni 4 minutter siden, Klink said: De fleste i min omgangskrets mener at barn skal slippe å oppleve det barn i krigsherjede land opplever. Enten de er muslimer, jøder eller fra Ukraina. Og hvordan oppnår man dette idealistiske mål? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. juni #102 Del Skrevet 17. juni (endret) Madame Butterfly skrev (4 minutter siden): Og hvordan oppnår man dette idealistiske mål? Hadde jeg visst det skulle jeg selvfølgelig gjort det? (De kan jo la sivilbefolkningen flykte i det minste eller forholde seg til trygge steder i landet de ikke bomber istedet for å gi utrykk for at i den delen er det trygt for deretter å bombe det ned! ) Endret 17. juni av Klink 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. juni #103 Del Skrevet 17. juni 2 minutter siden, rebella81 said: den dagen Hamas kapitulerer. De sier selv de ikke kommer til å kapitulere, vi har heller ingen indikasjoner på at de kommer til å skje i overskuelig fremtid. Så hva annet kan få Hamas fjernet fra makten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. juni #104 Del Skrevet 17. juni Madame Butterfly skrev (Akkurat nå): De sier selv de ikke kommer til å kapitulere, vi har heller ingen indikasjoner på at de kommer til å skje i overskuelig fremtid. Så hva annet kan få Hamas fjernet fra makten? Hva skal du fram til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. juni #105 Del Skrevet 17. juni 1 minutt siden, Klink said: Hadde jeg visst det skulle jeg selvfølgelig gjort det? (De kan jo la sivilbefolkningen flykte i det minste eller forholde seg til trygge steder i landet de bomber istedet for å gi utrykk for at i den delen er det trygt for deretter å bombe det ned! ) Hvor mange døde tror du det hadde vært om det var slik de drev på? Kanskje det ikke er sant, det du har blitt fortalt? https://www.newsweek.com/israel-has-created-new-standard-urban-warfare-why-will-no-one-admit-it-opinion-1883286 De aller fleste er jo enige med deg og de du kjenner. Det er vel bare de som går til angrepskrig som ikke helt er med på den. Sånne som Putin og Hamas med flere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. juni #106 Del Skrevet 17. juni Madame Butterfly skrev (2 minutter siden): Hvor mange døde tror du det hadde vært om det var slik de drev på? Kanskje det ikke er sant, det du har blitt fortalt? https://www.newsweek.com/israel-has-created-new-standard-urban-warfare-why-will-no-one-admit-it-opinion-1883286 De aller fleste er jo enige med deg og de du kjenner. Det er vel bare de som går til angrepskrig som ikke helt er med på den. Sånne som Putin og Hamas med flere. Hva skal du fram til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. juni #107 Del Skrevet 17. juni 12 hours ago, Klink said: Hva skal du fram til? Akkurat hva var det du ikke forsto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 19. juni #108 Del Skrevet 19. juni Bacteria skrev (På 15.6.2024 den 13.52): Det er et voldsomt behov på propalestinsk side til at IDF liksom skal være like ille mot sivile. Ser også i tråden her at enkelte påstår, uten kilder, at IDF voldtar palestinske kvinner. Jeg har uavhengig av tråden her prøvd å finne spor etter dette i media. Da kommer det opp historier om kvinner som er strippa til undertøyet. Dette er da ifølge aktivistene å ligne med jøder som har blitt voldtatt med våpen og deretter drept. Videre kommer det opp den falske historien fra SHIFA hospital, og at et par soldater fra IDF som er anklaget for voldtekt mot medsoldat. Jeg har tom sett de manglende spor av voldtekt rettet mot sivile palestinere brukt MOT Israel, av aktivister på TT. Israelere voldtar angivelig ikke palestinere fordi de er rasister (! 🤢) Til slutt vil jeg bare si i all beskjedenhet ( er ikke militærekspert) ; Israel/Palestina står i en helt spesiell situasjon militært. Det er ingenting i historien som ligner i det hele tatt. Særlig ikke nå etter oktober 7. En clusterfuck av dimensjoner. Stormakter involvert på begge sider. (Har før fått kritikk her for å dra inn «hele verden» men det må man nesten for å forstå konflikten). En velutstyrt militærmakt, mot et folk med relativ primitiv teknologi. Men styrkeforholdet oppveies av at Hamas har forberedt seg grundig ved å anlegge verdens største fort under verdens største barnehage. Dessuten tatt gisler og har en avslappet holdning til egne sivile tap som skruppelløst utnyttes til propaganda. Vi har ikke sett maken. Og bakom synger holocaust… Er ikke helt enig i dette, rent militær teknisk er dette akkurat det samme som andre kriger. IDF er overlegen men får ikke kjempe ned Hamas med alle midler som en krig faktisk gir en stridende part. Skulle de allierte brukt de samme metodene og underlagt de samme begrensingene som IDF hadde de aldri klart å bekjempe nazistene. Det er verdensamfunnet som ilegger Israel disse begrensingene, vi har aldri sett det samme i andre kriger som er ført. IDF har ingen sivile som mål, de har Hamas som slåss inne blant sivile som mål. Da rammes også de sivile. Noe Hamas vet og benytter og spiller på akkurat dette som den underlegne part. I en annen krig ville aldri andre sluppet unna med dette. Det hadde blitt dette samfunnet sin undergang med hele sivilbefolkningen om det måtte til. De allierte under 2 verdenskrig viste ingen slike hensyn. Bare den totale kapitulasjon var aktuelt og ikke noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 20. juni #109 Del Skrevet 20. juni Tråden er ryddet for diskriminerende ytringer, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, brukerdebatt, spam (innlegg kun bestående av lenke), brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne sider, krenkende ytringer, hatefulle ytringer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå