Gå til innhold

Vurdering på FINN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo litt irriterende… har 10’er fra alle som har gitt vurdering, bortsett fra ei som gav 7,5 på både vare og handel. 
50 kr for tre par øredobber  ( info og bildene var knallgode om jeg får si det selv) og handelen var via fiksferdig.  Vil vel si nå at snittet mitt aldri kan bli høyere enn 9,9?? 


 

Anonymkode: 0d20d...8d5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 14.31):

Er jo litt irriterende… har 10’er fra alle som har gitt vurdering, bortsett fra ei som gav 7,5 på både vare og handel. 
50 kr for tre par øredobber  ( info og bildene var knallgode om jeg får si det selv) og handelen var via fiksferdig.  Vil vel si nå at snittet mitt aldri kan bli høyere enn 9,9?? 


 

Anonymkode: 0d20d...8d5

Ja, men det må nesten være slik.

Anonymkode: 6e1e7...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 14.31):

Er jo litt irriterende… har 10’er fra alle som har gitt vurdering, bortsett fra ei som gav 7,5 på både vare og handel. 
50 kr for tre par øredobber  ( info og bildene var knallgode om jeg får si det selv) og handelen var via fiksferdig.  Vil vel si nå at snittet mitt aldri kan bli høyere enn 9,9?? 


 

Anonymkode: 0d20d...8d5

Samme her. Jeg har ikke solgt så mye på finn, men har kun fått tiere - inntil ei drittkjerring kjøpte en vare, til billig pris, med grundig beskrivelse og bilder av riper o.l. (gammel og godt brukt vare, derfor lav pris og ærlig annonse), rask sending osv. Så skrev hun "bra" som eneste kommentar, og slo til med å gi meg en 7,5. Så irriterende når det er ingenting som ikke var som det skal med handelen! 

Og min totalscore hoppet umiddelbart langt ned på 9-tallet...

Kan man gjøre noe med dette? 

Kjøper kan jo åpenbart ikke ha forstått hva som er vanlig å gi i karakter ved en god handel, eventuelt opererer hun som de klovnene her i tråden som gir lavere score bare for å ødelegge. 

Anonymkode: ca2f7...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare folk på finn. En aner ikke hva en kommer bort i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her. Jeg har ikke solgt så mye på finn, men har kun fått tiere - inntil ei drittkjerring kjøpte en vare, til billig pris, med grundig beskrivelse og bilder av riper o.l. (gammel og godt brukt vare, derfor lav pris og ærlig annonse), rask sending osv. Så skrev hun "bra" som eneste kommentar, og slo til med å gi meg en 7,5. Så irriterende når det er ingenting som ikke var som det skal med handelen! 

Og min totalscore hoppet umiddelbart langt ned på 9-tallet...

Kan man gjøre noe med dette? 

Kjøper kan jo åpenbart ikke ha forstått hva som er vanlig å gi i karakter ved en god handel, eventuelt opererer hun som de klovnene her i tråden som gir lavere score bare for å ødelegge. 

Anonymkode: ca2f7...20c

Lavere score er sunt for de fleste. En ren 10'er med kanskje 50 anmeldelser, blir bare dumt.

Anonymkode: 6e1e7...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (På 9.6.2024 den 7.59):

Det var rart! Har dere ikke har noe kommunikasjon utenom fiks ferdig? 

Jeg ville kanskje kontaktet kundeservice. Kjipt med en feil vurdering som kan påvirke fremtidige salg!

Jeg ville ikke brydd meg om det. Når jeg ser på vurderingene folk har fått, ser jeg bort fra dårlige vurderinger hvor det ikke ligger ved en kommentar om hva som er årsaken til den lavere vurderingen. Er motparten misfornøyd med noe må de faktisk opplyse hvorfor. Ellers tenker jeg de ikke egentlig har noe å fare med. 

Anonymkode: b30a9...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar det ikke irritere meg så lenge, men synes det er et litt merkelig system.
 

En kjøper skrev at hun var kjempefornøyd og at varen var svært godt pakket, men gav meg «trekk» i score fordi koppene var mindre enn hun trodde. Både diameter, høyde og volum var oppgitt i annonsen. Det er da ikke helt riktig at jeg skal trekkes i score fordi hun ikke klarer å lese skikkelig eller har dårlig forestillingsevne? 🤷‍♀️

Anonymkode: f0a8b...81d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her. Jeg har ikke solgt så mye på finn, men har kun fått tiere - inntil ei drittkjerring kjøpte en vare, til billig pris, med grundig beskrivelse og bilder av riper o.l. (gammel og godt brukt vare, derfor lav pris og ærlig annonse), rask sending osv. Så skrev hun "bra" som eneste kommentar, og slo til med å gi meg en 7,5. Så irriterende når det er ingenting som ikke var som det skal med handelen! 

Og min totalscore hoppet umiddelbart langt ned på 9-tallet...

Kan man gjøre noe med dette? 

Kjøper kan jo åpenbart ikke ha forstått hva som er vanlig å gi i karakter ved en god handel, eventuelt opererer hun som de klovnene her i tråden som gir lavere score bare for å ødelegge. 

Anonymkode: ca2f7...20c

Det eneste du kan gjøre for å fjerne det er å slette brukeren din, og opprette ny bruker etter noen dager. Men da mister du alle karakterene fra andre. Jeg personlig samler ikke på karakterer og finner det ubehagelig at andre kan finne ut hva jeg kan ha kjøpt fra enkelte selgere på Finn dersom de har gitt en vurdering, derfor sletter jeg min bruker med jevne mellomrom. 

Anonymkode: c16ba...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir alle jeg kjøper av 1, for de er nummer 1, førsteplass!

Anonymkode: cecb9...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det eneste du kan gjøre for å fjerne det er å slette brukeren din, og opprette ny bruker etter noen dager. Men da mister du alle karakterene fra andre. Jeg personlig samler ikke på karakterer og finner det ubehagelig at andre kan finne ut hva jeg kan ha kjøpt fra enkelte selgere på Finn dersom de har gitt en vurdering, derfor sletter jeg min bruker med jevne mellomrom. 

Anonymkode: c16ba...a7a

Men det er jo ikke aktuelt, fordi det da vil stå "på Finn.no siden 2024" (i stedet for de 10++ årene jeg har nå, tenker at gammel bruker også innbyr til tillit), og jeg regner med at jeg ved sletting av brukeren også mister alle favorittlistene/favorittene jeg har lagret. Det er ikke den 200-kroners drittdama verdt... 

Anonymkode: ca2f7...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt fire-fem saker på Finn nettopp, men ingen har gitt meg vurdering. Frustrerende. Og jeg har gitt god service, svart raskt, ene gangen leverte jeg varen siden jeg skulle kjøre forbi (og ville bli kvitt det raskt).

Har kjøpt mer enn jeg har solgt på Finn, og alltid gitt vurdering. 

Har folk slutta med det? 

Anonymkode: f2b2e...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN henge sammen med at toppscore for mange ligger langt inne å gi. De synes de er rause når de gir nest beste karakter, det skal liksom være ekstraordinært for å strekke den helt til topp. Og med få valg blir det ganske stort poengtrekk i å gå for nest beste…

Men er også noen som bare er troll som liker å ødelegge og irritere. Og noen som klager uansett. Jeg har vel fått 3 anmeldelser som ikke er på topp tror jeg. Den ene kan kanskje være litt forståelig, det tok litt tid fra jeg tok kontakt til jeg fikk til å hente. Men brøt ingen avtaler eller noe. De to andre er helt uforståelige, varene var lavt priset, 100% riktig og fullstendig beskrevet og all kommunikasjon og gjennomføring upåklagelig. Så noen er bare vanskelige… jeg orket ikke gjøre noe med det. Har såpass mange 10’ere at jeg regner med folk skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...