AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Del Skrevet 9. juni Hvordan er det for katten på flyplassen, mtp venting minst én time før flyavgang? Takler den å være i bur hele tiden? Hva gjør man når katten må på do? Anonymkode: dc452...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Del Skrevet 9. juni Øv på bur hjemme og i bil. Katten kan ikke ut av buret på flyplassen. Legg underlag i buret så tisser katten hvis den må. Anonymkode: e9cfd...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Øv på bur hjemme og i bil. Katten kan ikke ut av buret på flyplassen. Legg underlag i buret så tisser katten hvis den må. Anonymkode: e9cfd...5e0 Katten er en lang hannkatt og buret er derfor ikke særlig stort. Han er vant til bur når han skal til dyrlegen, og har vært maks én time i buret på bussen (med mye klaging), men en flytur på én time, reise til flyplassen på 30 min og venting på flyplassen i minst én time er mye for en katt. Ts Anonymkode: dc452...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Del Skrevet 9. juni Katter klager så lenge det er noen å klage til. Bare øv. Funker det ikke så dropper du flyturen. Du har ikke noe valg. Katten kan ikke ut av buret fra flyplass til flyplass. Anonymkode: e9cfd...5e0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Del Skrevet 9. juni Katter er veldig forskjellige, så de reagerer ulikt. Jeg har flydd med to ulike katter, ene forholdt seg rolig hele tiden - både på flyplassen og på flyet. Mens den andre mjauet og var stresset helt fra vi dro hjemmefra til vi var fremme på destinasjonen. Om du har hatt katten din med i bur andre steder, f.eks til veterinær og sånt så tror jeg du har en liten indikasjon på hvordan katten takler slike situasjoner. (Blir ikke helt sammenlignbart selvfølgelig, men gir litt inntrykk av hvordan den kommer til å håndtere det i hvert fall - om den f.eks blir veldig verbal, eller om den er typen som bare tar det rolig). Anonymkode: 049ff...4bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Del Skrevet 9. juni Hvorfor må du fly? Anonymkode: dd676...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Del Skrevet 9. juni Hvorfor skal du utsette det stakkars dyret for slike traumatiske opplevelser? Det ville aldri jeg gjort. Mye bedre å la den være hjemme og arrangere litt kattepass, eller sette den på en kennel mens du er bortreist. Når du har dyr bør dyrets beste gå foran dine egne interesser. Anonymkode: 79ef1...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Del Skrevet 9. juni Jeg har ikke flydd med mine men har kjørt ganske langt med bil noen ganger så det har blitt ca. 4-6 timer i bur. Har gått veldig greit egentlig. Mine katter har holdt seg og ikke ønsket hverken vann eller mat på den tiden. De første par gangene forsøkte jeg med pauser for å ta dem ut av buret men de ville ikke komme ut i bilen.. Man kan legge sånn matte i buret som trekker til seg tiss. Anonymkode: 6beba...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor må du fly? Anonymkode: dd676...43d Fordi jeg skal reise og besøke mine gamle foreldre som bor en flytur unna meg, og siden jeg ikke får kattepass må jeg ta han med. Ts Anonymkode: dc452...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Del Skrevet 9. juni I forbindelse med flytting, måtte katten min ut og fly. Fikk beroligende av veterinæren, så katten var temmelig likegyldig på turen. Var da i et mykt bur og med i kabinen. Jeg tenkte det var bedre at katten fikk to timer i et fly enn over 24 timer i en bil. Anonymkode: 635bf...0ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal du utsette det stakkars dyret for slike traumatiske opplevelser? Det ville aldri jeg gjort. Mye bedre å la den være hjemme og arrangere litt kattepass, eller sette den på en kennel mens du er bortreist. Når du har dyr bør dyrets beste gå foran dine egne interesser. Anonymkode: 79ef1...1a1 Jeg har overhodet ikke hørt noe positivt om å sette katter på kattepensjonat, så det er det siste jeg ønsker. Jeg har hatt folk boende hos meg i leiligheten når de har passet katten, og det har vært fint for katten men liker ha fremmede boende i leiligheten. Katten min er utekatt og takler ikke å være stengt inne, særlig ikke om sommeren. Ts Anonymkode: dc452...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har overhodet ikke hørt noe positivt om å sette katter på kattepensjonat, så det er det siste jeg ønsker. Jeg har hatt folk boende hos meg i leiligheten når de har passet katten, og det har vært fint for katten men liker ha fremmede boende i leiligheten. Katten min er utekatt og takler ikke å være stengt inne, særlig ikke om sommeren. Ts Anonymkode: dc452...e60 Liker ikke å ha fremmede boende, skulle det være. Ts Anonymkode: dc452...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 9. juni #13 Del Skrevet 9. juni Jeg flyr ofte (kanskje 5-6 ganger i året ) med katten, og min erfaring er at det går veldig greit. Jeg har alltid sele og bånd på henne, som er festet inni buret/vesken, slik at jeg kan åpne glidelåsen og klappe henne, uten å være redd for at hun skal smette ut. Ikke at jeg tror hun ville funnet på det, med så mye fremmede rundt, men man vet jo aldri. Dette er også en ekstra trygghet når jeg bærer henne gjennom sikkerhetskontrollen. I løpet av de fire årene jeg har hatt henne med meg på reise har jeg bare opplevd en gang at hun har tisset i buret. Jeg tror de klarer å holde seg veldig lenge når de må, så den ene gangen ble det nok bare rett og slett for lenge. Jeg bekymrer meg alltid litt for at det skal være stress for henne, men hun virker ikke utslitt når vi kommer frem, så jeg tror jeg bekymrer meg mer enn jeg behøver. Lykke til! Håper dere får en fin reise og norn hyggelige dager hos foreldrene dine!. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå