Gå til innhold

Min engstelige veninne som tror på at alt kan gå galt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun mener selv hun har fornuftige tanker og er "føre var".

Ts

Anonymkode: 6297e...8aa

Samme som meg. Har psykisk sykdom, men er usikker på hvilke som vil utarte seg slik. Kan jo være fler det.

Noe form for ocd kanske? Men definitivt angst ja.  

Til dere som tenker det er slitsomt, ja det er det. Det er et mareritt. 

Anonymkode: 3968f...f76

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme som meg. Har psykisk sykdom, men er usikker på hvilke som vil utarte seg slik. Kan jo være fler det.

Noe form for ocd kanske? Men definitivt angst ja.  

Til dere som tenker det er slitsomt, ja det er det. Det er et mareritt. 

Anonymkode: 3968f...f76

Men der er hjelp å få om man ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capazitet skrev (1 time siden):

Men der er hjelp å få om man ønsker

Men hvem sier at det venninna er redd for ikke skjer? 

Anonymkode: 61e39...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Blir irritert for hun er selvgod og skråsikker, og hvis jeg sier henne imot blir hun fornærmet eller kan bli sint.

ts

Ja, da skjønner jeg i hvert fall ikke at du gidder å tilbringe tid med henne.

Anonymkode: 1370b...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det med dusjen har hun helt rett i - bortsett fra at det er oppblomstring av legionella som er risikoen.

Folk har blitt veldig syke, og noen har dødd.

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/helse/dusj-gir-legionellasmitte/

Samme med kattebæsjen, en kan smittes med toxoplasmose, en parasitt. Og det går på hjernen.

https://www.nrk.no/viten/katteparasitt-kan-gi-schizofreni-og-tvangslidelser-1.12432692

Anonymkode: a1aa5...bf2

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en usunn katastrofe-tankegang. Det er ikke normalt å være så redd og skeptisk til slike ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min veninne er altfor engstelig mener jeg, men hun mener selv hun bare er fornuftig.

-Hun kan ikke være i små landsbyer eller steder uten noe særlig trafikk eller folk, for da mener hun at sjansen er stor for å bli overfalt.

Hun åpner ikke døren hvis det plutselig ringer på en dag, uten at hun vet hvem som ringer på.

Hun tør ikke å selge noe på nettet som skal hentes av kjøper, slik at hun må møte et fremmed menneske alene.

Hun mener at man får e-coli og dør, hvis man ikke har rengjort dusjen etter at man har vært bortreist et par uker. 

Hun mener man ikke må slå av varmtvannstanken når man er bortreist, for da får man i alle fall e-coli og dør når man skal dusje etter at man er kommet hjem.

Hun er hysterisk på å bruke gummihansker når man tømmer kattedoen eller tar på noe som hunder eller katter bruker.

Hun er redd for at fremmede menn hun snakker med i det offentlige rom, kan følge etter henne hjem.

Hun sier selv hun ikke er hverken voldtatt eller overfalt og har ikke noen dårlig erfaringer, men tror det verste om folk og situasjoner og tror på mye av skremselspropagandaen hun leser.

Dette er ikke normalt vel?

For det første er det ikke ditt problem og for det andre skal man aldri skru av varmtvannet da det er farlig. Trodde ALLE visste det?

Anonymkode: f7804...304

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det første er det ikke ditt problem og for det andre skal man aldri skru av varmtvannet da det er farlig. Trodde ALLE visste det?

Anonymkode: f7804...304

Slike "alle visste det" leser man bare om på kg. Det samme med å stenge ned vannet. Har aldri hørt om det, EVER, før jeg leste om det her på kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Min veninne er altfor engstelig mener jeg, men hun mener selv hun bare er fornuftig.

-Hun kan ikke være i små landsbyer eller steder uten noe særlig trafikk eller folk, for da mener hun at sjansen er stor for å bli overfalt.

Hun åpner ikke døren hvis det plutselig ringer på en dag, uten at hun vet hvem som ringer på.

Hun tør ikke å selge noe på nettet som skal hentes av kjøper, slik at hun må møte et fremmed menneske alene.

Hun mener at man får e-coli og dør, hvis man ikke har rengjort dusjen etter at man har vært bortreist et par uker. 

Hun mener man ikke må slå av varmtvannstanken når man er bortreist, for da får man i alle fall e-coli og dør når man skal dusje etter at man er kommet hjem.

Hun er hysterisk på å bruke gummihansker når man tømmer kattedoen eller tar på noe som hunder eller katter bruker.

Hun er redd for at fremmede menn hun snakker med i det offentlige rom, kan følge etter henne hjem.

Hun sier selv hun ikke er hverken voldtatt eller overfalt og har ikke noen dårlig erfaringer, men tror det verste om folk og situasjoner og tror på mye av skremselspropagandaen hun leser.

Dette er ikke normalt vel?

Den eneste tingen der som er fornuftig er det med varmtvannstanken. (Ikke på grunn av E-coli, men legionella.) Legionella er en sannsynlighet når vann får stå i romtemp over tid. Resten er hysterisk.

Anonymkode: a9d3d...f7c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den eneste tingen der som er fornuftig er det med varmtvannstanken. (Ikke på grunn av E-coli, men legionella.) Legionella er en sannsynlighet når vann får stå i romtemp over tid. Resten er hysterisk.

Hvordan vet du det? 

Er du ikke redd for noen ting? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du det? 

Er du ikke redd for noen ting? 

Er redd for masse jeg. (Mørket, dypet i vann, heis og fly) Men vet at det ikke er fornuftig å være redd for de tingene. Lar dem derfor ikke styre livet mitt. Å trekke ut stikkontakten til vannkokeren om natten, bruke bilbelte og å la varmtvannstanken være på når jeg er bortreist er helt vanlige ting jeg gjør for å unngå skade/sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er redd for masse jeg. (Mørket, dypet i vann, heis og fly) Men vet at det ikke er fornuftig å være redd for de tingene. Lar dem derfor ikke styre livet mitt. Å trekke ut stikkontakten til vannkokeren om natten, bruke bilbelte og å la varmtvannstanken være på når jeg er bortreist er helt vanlige ting jeg gjør for å unngå skade/sykdom. 

Å trekke stikkontakten om natta er IKKE vanlig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men det burde man det er en av kildene til husbrann.. 

Litt problematisk å endre vaner når man ligger seks fot under torva

Anonymkode: 2b6f0...8c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Trekke ut stikket fra kaffetrakter eller vannkoker om natta eller når en drar fra huset er faktisk ganske så smart. 

Anonymkode: 0c16e...6b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trekke ut stikket fra kaffetrakter eller vannkoker om natta eller når en drar fra huset er faktisk ganske så smart. 

Trekker alltid ut stikk-kontakten til kaffetrakter om natta. Gjerne også når jeg blir borte noen timer eller en dag. Er jeg hysterisk?

Anonymkode: f4cb5...898

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, jo.

Vannkokere og kaffetraktere, i tillegg til mobilladere/ladere til nettbrett/pc er typiske brannfeller.

Aldri i verden om jeg hverken drar ut eller legger meg med slikt i kontakten.

Spør en hvilken som helst brannmann.

Du kan også få avkortning på forsikringen om det kortslutter og blir brann, fordi du har vært uforsiktig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike "alle visste det" leser man bare om på kg. Det samme med å stenge ned vannet. Har aldri hørt om det, EVER, før jeg leste om det her på kg. 

Er du veldig ung? Eller følger du ikke med på nyheter?

Det har vært flere tilfeller med oppblomstring av legionella der en måtte drive skikkelig detektivarbeid for å finne kilden. 

https://www.nrk.no/rogaland/pasient-dod-av-legionella-ved-stavanger-universitetssjukehus-1.16159749

https://www.nrk.no/rogaland/legionellasmitten-i-norge-gar-ikke-ned.-na-skal-sus-forske-mer.-1.15626119

«Like mange legionellasyke under pandemien – hjemmedusjen kan ha skylda

Bakterien som kan ta liv, gjorde 39 nordmenn syke i fjor. – Unngå stillestående vann i rørene, er et av ekspertens råd.»

Denne siste artikkelen fra nrk inneholder også praktiske tips og råd om hva en bør gjøre hjemme for å minimere sjansen for oppblomstring av legionella.

Akkurat som TS venninne sier, unngå stillestående vann, skyll gjennom slanger med varmt nok vann - over 70 grader. Ikke slå av varmtvannstank. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, dette er faktisk allmennkunnskap. Dersom du ikke var klar over dette, så hadde jeg revurdert nyhetskildene mine, samt vært evig takknemlig for å være på KG. 😀

Anonymkode: 8d13d...535

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke hvordan dette går ut over deg, ts?

Blir hun med deg hjem og tvinger deg til å gjøre disse tingene? Tvinger hun deg til å se på at hun vasker sin egen dusj, etter at hun kommer hjem fra ferie? 

Syns ikke noe av dette var så hysterisk? Men vi har alle våre ting.

Anonymkode: 137ff...f73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Trekker alltid ut stikk-kontakten til kaffetrakter om natta. Gjerne også når jeg blir borte noen timer eller en dag. Er jeg hysterisk?

Anonymkode: f4cb5...898

Det er smart, sier jeg jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...