Gå til innhold

Min engstelige veninne som tror på at alt kan gå galt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å slå av varmtvannstanken er sant. Man får ikke e-coli, men man skal ikke skru den av 

Anonymkode: a7752...501

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hvordan vet du, ts, at det IKKE går galt? 

Er det bedre å være naiv, ikke være redd for noe, ikke skeptisk til noe? 

Anonymkode: 61e39...7f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig spesielt å henge ut en venninne på denne måten... 

Anonymkode: 32fad...845

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her snakker vi angstdiagnose. 

Anonymkode: 985df...4c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner godt det med varmtvannstanken og kattesanden. Men hvorfor er dette et problem for ts? det er mest slitsomt for oss som har sånne tanker…

dog må jeg si at slike tanker har reddet meg mange ganger. Men jeg VET at min vennine som er”go happy go lucky” har det bedre enn meg likevel😌

Anonymkode: e6fc7...ca0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner godt det med varmtvannstanken og kattesanden. Men hvorfor er dette et problem for ts? det er mest slitsomt for oss som har sånne tanker…

dog må jeg si at slike tanker har reddet meg mange ganger. Men jeg VET at min vennine som er”go happy go lucky” har det bedre enn meg likevel😌

Hvordan har de reddet deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Apropos happy go lucky venninne. La meg gjette. Hun har en mann og en god familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Apropos happy go lucky venninne. La meg gjette. Hun har en mann og en god familie? 

Hun er singel, men alenemor☺️Men med godt nettverk; venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan har de reddet deg? 

Feks har jeg forsikringer som har minimert en del økonomiske tap. Min veninne har ikke engang innboforsikring. Og en god del andre situasjoner som omhandler mennesker, sikkerhet mm. Jeg er en skeptiker/kyniker, mens hun stoler blindt på andre. Særlig menn. Noe som har skadet henne på ulike måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun er singel, men alenemor☺️Men med godt nettverk; venner og familie.

Der ser du. Godt nettverk. Jeg har aldri møtt en happy go lucky som er helt alene. Det er lett å være positiv når man har et stort nettverk som kan støtte, hjelpe og fikse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der ser du. Godt nettverk. Jeg har aldri møtt en happy go lucky som er helt alene. Det er lett å være positiv når man har et stort nettverk som kan støtte, hjelpe og fikse. 

Enig😊Jeg er forøvrig syk og uten nettverk, bortsett fra henne og min mor som bor 7 timer unna😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det akkurat sånn som venninnen din. Veldig plagsomt og slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: 546d3...8b8

Hun synes ikke det er slitsomt, og mener at man må ta de hensynene som hun gjør og at det er det eneste riktige.

ts

Anonymkode: 6297e...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi velger vel alle hvilket risikonivå vi tolererer å ligge på. Selv er jeg mann, men liker likevel ikke unødvendige risikoer. 

- Jeg holder alltid fartsgrensa og kjører kun nyere biler med topp sikkerhet
- Drikker ikke alkohol og holder meg vekk fra sentrum på kveldstid fredag og lørdag
- Kunne ikke falle meg inn å drive med risikofylt ekstremsport som f.eks. fallskjermhopping eller dykking 
- Bruker alltid hjelm når jeg sykler og ser meg alltid godt for
- Har aldri musikk på ørene når jeg beveger meg i trafikken
- Liker å padle SUP men kunne ikke falt meg inn å gjøre det uten redningsvest
- Slår heller aldri av vv-berederen
- Reiser ikke på ferie til "usikre" land (typ. Egypt osv.)

Men jeg kan ikke si at jeg på noen måte føler meg begrenset av dette, ser bare på det som sunn fornuft. Jeg er heller ikke videre redd for bakterier og slik, og spiser mye ute. 

Anonymkode: 1d30d...549

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres slitsomt ut. Absolutt ikke normalt.

Får hun hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blålilla skrev (1 time siden):

Det høres slitsomt ut. Absolutt ikke normalt.

Får hun hjelp? 

Ikke normalt? Mange har det slik. 

Ei jeg kjenner går nesten ikke ut av huset, reiser svært sjelden, fordi hun er redd for alt mulig som kan skje med leiligheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min veninne er altfor engstelig mener jeg, men hun mener selv hun bare er fornuftig.

-Hun kan ikke være i små landsbyer eller steder uten noe særlig trafikk eller folk, for da mener hun at sjansen er stor for å bli overfalt.

Hun åpner ikke døren hvis det plutselig ringer på en dag, uten at hun vet hvem som ringer på.

Hun tør ikke å selge noe på nettet som skal hentes av kjøper, slik at hun må møte et fremmed menneske alene.

Hun mener at man får e-coli og dør, hvis man ikke har rengjort dusjen etter at man har vært bortreist et par uker. 

Hun mener man ikke må slå av varmtvannstanken når man er bortreist, for da får man i alle fall e-coli og dør når man skal dusje etter at man er kommet hjem.

Hun er hysterisk på å bruke gummihansker når man tømmer kattedoen eller tar på noe som hunder eller katter bruker.

Hun er redd for at fremmede menn hun snakker med i det offentlige rom, kan følge etter henne hjem.

Hun sier selv hun ikke er hverken voldtatt eller overfalt og har ikke noen dårlig erfaringer, men tror det verste om folk og situasjoner og tror på mye av skremselspropagandaen hun leser.

Dette er ikke normalt vel?

Ocd, angst? 

Det er kun henne som kan gjøre endring ved å gå til psykolog. Hvorfor tror du at du kan snu hennes tankegang? 

Anonymkode: 8288b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og du er her for å latterliggjøre henne? 

Bingo. Er nettopp det hun er ute etter. 

Det spørres feks ikke om råd til hvordan hun skal takle venninnen.

Anonymkode: 715e3...5da

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig spesielt å henge ut en venninne på denne måten... 

Anonymkode: 32fad...845

Henge ut? Det høres utrolig slitsomt ut slik hun holder på, klart det er frustrerende hvis man tilbringer mye tid sammen med noen som legger så mye begrensninger på hva de kan gjøre.

På et diskusjonsforum for relasjoner må du nesten regne med å finne innlegg som handler om frustrasjon i vennskap 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun mener selv hun har fornuftige tanker og er "føre var".

Ts

Selvfølgelig mener hun det. 

Hva ønsker du råd om? Det er vanskelig å hjelpe noen som ikke innser at de treger hjelp eller ønsker hjelp.

Anonymkode: 26477...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Å plukke bort klumper fra kattedoen med en spade (uten hansker) er jo ikke farlig, da man vasker hendene godt etterpå.

Har gjort det hele livet, selv som gravid, uten å bli syk.

Jeg tillater ikke at katten min får sove i alle møbler overalt inkludert sengen, men det gjør hun uten å tenke på hvor mye e-coli bakterier fra sin katt som er overalt.

Tror ikke jeg skal minne henne på det heller, for da får hun enda en "regel" hun må følge.

ts

Det er jo ikke noe problem å bruke hansker i stedet for å vaske hender. Det er bedre for huden. Du behøver ikke svartmale alt hun gjør, prøv å se litt nyanser.

Anonymkode: 86fba...48c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...