AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Del Skrevet 8. juni 2024 Men fortsetter å trykke like på annet de har lagt ut av bilder o.l. I så fall, skjerp deg! Det er ikke farlig. Anonymkode: 1ec3e...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 8. juni 2024 #2 Del Skrevet 8. juni 2024 Hvorfor skulle jeg ikke kondolere? Det er vanlig omsorg og folkeskikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Del Skrevet 8. juni 2024 Tough cookie skrev (10 minutter siden): Hvorfor skulle jeg ikke kondolere? Det er vanlig omsorg og folkeskikk. Ikke sant! Anonymkode: 1ec3e...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Del Skrevet 9. juni 2024 Alle håndterer dette forskjellig, godta det. Anonymkode: 9e689...c32 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Del Skrevet 9. juni 2024 Når Peder som jeg gikk i klasse med i -98 og har møtt tre ganger siden legger ut melding på fb om at moren er død, så kan ejg gjerne gi et hjerte e.l., men ser virkelig ingen grunn til å sende en kondolanse. Når min kollega Guri som jeg treffer hver uke mister moren kan jeg derimot gjerne sende en kondolansemelding. Anonymkode: 63b5e...ab4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Alle håndterer dette forskjellig, godta det. Anonymkode: 9e689...c32 Nei, folk kan skjerpe seg. Godta det. Anonymkode: 1ec3e...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når Peder som jeg gikk i klasse med i -98 og har møtt tre ganger siden legger ut melding på fb om at moren er død, så kan ejg gjerne gi et hjerte e.l., men ser virkelig ingen grunn til å sende en kondolanse. Når min kollega Guri som jeg treffer hver uke mister moren kan jeg derimot gjerne sende en kondolansemelding. Anonymkode: 63b5e...ab4 Ja, det er det siste eksempelet jeg snakker om. Anonymkode: 1ec3e...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Del Skrevet 9. juni 2024 En i nær familie mista en nær nylig, men når vedkommende har oppført seg bedritent mot meg hele veien, drevet med drama og blokkert og styrt på, null kontakt det siste året og løyet om meg etc, så ser jeg ingen måte å kondolere på. Anonymkode: 48ef3...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men fortsetter å trykke like på annet de har lagt ut av bilder o.l. I så fall, skjerp deg! Det er ikke farlig. Anonymkode: 1ec3e...546 Sender noen en melding med «kondolerer» i en slik situasjon, så kan de like godt dra dit pepperen gror. Kondolerer er et fremmedord, det hører ikke hjemme verken i måte å oppføre seg på eller i språkbruk. Kan ikke folk skrive noe annet enn kondolerer i en slik situasjon, ja, da sier jeg opp det bekjentskapet. Anonymkode: d4e5a...659 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maud-1919 Skrevet 9. juni 2024 #10 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg sender kondolanse og blomster. Ringer, og besøker gjerne personen etter begravelse (om de vil ha besøk). Det er viktig å støtte de man er glad i ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sender noen en melding med «kondolerer» i en slik situasjon, så kan de like godt dra dit pepperen gror. Kondolerer er et fremmedord, det hører ikke hjemme verken i måte å oppføre seg på eller i språkbruk. Kan ikke folk skrive noe annet enn kondolerer i en slik situasjon, ja, da sier jeg opp det bekjentskapet. Anonymkode: d4e5a...659 Kondolerer betyr «jeg føler din smerte» / «jeg føler med deg». Jeg syns det er et fint og trygt ord å bruke, i en trist situasjon ❤️ Anonymkode: 593e7...7f0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Del Skrevet 9. juni 2024 Maud-1919 skrev (23 minutter siden): Jeg sender kondolanse og blomster. Ringer, og besøker gjerne personen etter begravelse (om de vil ha besøk). Det er viktig å støtte de man er glad i ❤️ Men hvem er de du er glad i? Du besøker vel ikke moren til din datters venn fordi hennes mor døde? Anonymkode: b3314...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 9. juni 2024 #13 Del Skrevet 9. juni 2024 Tenker det kommer an på. Men uansett ikke noe å ta seg nær av. Hvis du ikke liker det kan du fjerne personen fra lista di. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maud-1919 Skrevet 9. juni 2024 #14 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men hvem er de du er glad i? Du besøker vel ikke moren til din datters venn fordi hennes mor døde? Anonymkode: b3314...746 Det er jo ikke en nær venn, men bekjent. Nå mente jeg venner og familie - folk jeg er nær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Del Skrevet 9. juni 2024 Bryr meg ikke om slikt. Er så mange som skriver ting de aldri mener. Kondolere kun fordi det blir forventet av en? Nei takk. Anonymkode: 66794...f73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #16 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bryr meg ikke om slikt. Er så mange som skriver ting de aldri mener. Kondolere kun fordi det blir forventet av en? Nei takk. Anonymkode: 66794...f73 Nei, man kondolerer ikke fordi det er forventet av en - men fordi man føler med personen. Men empati høres ikke ut som noe du bryr deg om. Anonymkode: e8a34...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #17 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 22.58): Men fortsetter å trykke like på annet de har lagt ut av bilder o.l. I så fall, skjerp deg! Det er ikke farlig. Anonymkode: 1ec3e...546 Jeg blir litt mer "hvem sitter å legger ut masse bilder når de nettopp har mistet noen nære?" ... De jeg kjenner som har mistet noen nære er veldig lite aktiv på sosiale medier den første tiden. Anonymkode: a7986...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 22.58): Men fortsetter å trykke like på annet de har lagt ut av bilder o.l. I så fall, skjerp deg! Det er ikke farlig. Anonymkode: 1ec3e...546 Har du mistet en veldig nær og henger seg opp i hvem som sender og ikke sender kondolansemeldinger? 😳 Anonymkode: 83628...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 10. juni 2024 #19 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sender noen en melding med «kondolerer» i en slik situasjon, så kan de like godt dra dit pepperen gror. Kondolerer er et fremmedord, det hører ikke hjemme verken i måte å oppføre seg på eller i språkbruk. Kan ikke folk skrive noe annet enn kondolerer i en slik situasjon, ja, da sier jeg opp det bekjentskapet. Anonymkode: d4e5a...659 Nettopp. "Kondolerer" er liksom motparten til "gratulerer", et intetsigende, kaldt og upersonlig ord. Det koster ikke en kalori å skrive ordet på Facebook og trykke "send". Men det er vel dit vi har kommet i 2024, at vi er mest opptatt av hva som vises overfladisk på sosiale medier - flagg til ymse land, Pride-flagget, "vi står med ditten og datten", "jeg har tatt koronavaksine", bla bla bla. Jeg stiller opp for folk som har mistet noen nære ved å stikke innom med god bakst når jeg vet de orker det, tilby konkret hjelp eller bare være der hvis de ønsker å prate og gråte. Ikke én gang i løpet av livet har jeg brukt ordet "kondolerer". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 10. juni 2024 #20 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, man kondolerer ikke fordi det er forventet av en - men fordi man føler med personen. Men empati høres ikke ut som noe du bryr deg om. Anonymkode: e8a34...a2b Hvordan påvirker det etterlatte at noen skriver noe på deres Facebook-vegg? Får de en skulder å gråte på? Noen å prate med? Noen å sitte der med dem og holde rundt? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå