Gå til innhold

Er det greit å stikke en tur å la hunden være alene noen timer, hvis man har vært sammen med hunden hele dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F eks en lørdag. Man har gått en tur på formiddagen/ettermidagen. Vært sammen med hunden. Men i 20-tiden føler man for å gå en lengre tur, evt jogge og hunden orker kanskje ikke å være med på hele turen. Så en tur med en først og så en lengre tur alene. 

Er det greit? 

Anonymkode: 31e87...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle ikke det være greit? 

Anonymkode: 08f24...480

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit.

Så lenge hunden har blitt tilvent å være hjemme, eller er dere hjemme med hunden 100% av tiden siden du er usikker på om det er greit?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

F eks en lørdag. Man har gått en tur på formiddagen/ettermidagen. Vært sammen med hunden. Men i 20-tiden føler man for å gå en lengre tur, evt jogge og hunden orker kanskje ikke å være med på hele turen. Så en tur med en først og så en lengre tur alene. 

Er det greit? 

Hvis hunden er vant til å være alene hjemme, så ser jeg ikke problemet med å gjøre det 😊

Hender at jeg først går ut på tur med hunden min, setter han fra meg hjemme og tar meg en tur ut å gjør et par ærend 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (16 minutter siden):

Hvis hunden er vant til å være alene hjemme, så ser jeg ikke problemet med å gjøre det 😊

Hender at jeg først går ut på tur med hunden min, setter han fra meg hjemme og tar meg en tur ut å gjør et par ærend 😊

Jeg liker å gå lange turer, høre på musikk osv.Men er det dårlig gjort hvis hunden må legge seg alene? At jeg kommer hjem klokken 0134 på natten f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville vært rarere å ta med hunden på byen :fnise:

Hunden greier seg, men ville vært obs dersom det var spådd mye lyn/torden. (Da hadde det vel kanskje ikke vært aktuelt å forlate huset uansett, men bare nevner det :nikke:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg liker å gå lange turer, høre på musikk osv.Men er det dårlig gjort hvis hunden må legge seg alene? At jeg kommer hjem klokken 0134 på natten f eks.

Hunden din kan ikke klokka. 

Anonymkode: ce317...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis ikke dette er en valp du akkurat har fått i hus så kan jeg ikke skjønne at du er seriøs. 
selvfølgelig kan hunden være hjemme noen timer, hva tror du resten av verdens hundeeiere gjør?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden er vant med, og komfortabel med, å være hjemme alene, så er det greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva den er vant med og opplært til som teller. Min mor som er pensjonist sin hund har feks aldri vært alene mer enn 2 timer om gangen. Den får nærmest panikk anfall om den må være alene lengre. Den er ekstremt stresset når hun kommer hjem.

Er dette er hund jeg passet hadde jeg aldri dratt ut på noe som varte mer enn en time uten at jeg hadde avklart disse tingene med eier.

Er det din hund vet du vel selv hva den er vant med og hva den takler.

Anonymkode: ac536...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du ikke? Hunden er vel alene da og? 

Anonymkode: 0bf85...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 21.01):

Det var da et veldig spesifikt klokkeslett?😆

Anonymkode: 8491c...4ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...