Gå til innhold

Jeg er for fri innvandring

illebefinnende

Anbefalte innlegg

Men kun fra land som står oss nært økonomisk og/eller kulturelt. Det utgjør faktisk en god del av verdens land.

Har ingenting i mot at svensker, koreanere, kanadiere, australiere, japanere, briter, amerikanere, israelere osv kan innvandre til Norge som de vil helt uten begrensinger.

Jeg tror det er mange som meg. Som egentlige er for fri innvandring, men likevel stemmer på partier som er innvandringskritiske. Er ikke det et paradoks?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurven

Ikke så mange fra rike land som vil komne hit. De fleste kommer jo hit for å få en bedre fremtid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (4 timer siden):

Ikke så mange fra rike land som vil komne hit. De fleste kommer jo hit for å få en bedre fremtid 

Men det er stor forskjell på dem som ønsker å få bedre fremtid ved å jobbe mye og dem som får bedre fremtid takket være NAV...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Bringebærsyltetøy skrev (2 timer siden):

Men det er stor forskjell på dem som ønsker å få bedre fremtid ved å jobbe mye og dem som får bedre fremtid takket være NAV...

Jeg jobber selv med innvandrere fra ikke vestlige land,  og de er flinke til å jobbe,  men de sier selv at de kom hit fordi muligheten for et bra liv er større her i Norge  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2024 at 6:55 AM, illebefinnende said:

Men kun fra land som står oss nært økonomisk og/eller kulturelt. Det utgjør faktisk en god del av verdens land.

Har ingenting i mot at svensker, koreanere, kanadiere, australiere, japanere, briter, amerikanere, israelere osv kan innvandre til Norge som de vil helt uten begrensinger.

Jeg tror det er mange som meg. Som egentlige er for fri innvandring, men likevel stemmer på partier som er innvandringskritiske. Er ikke det et paradoks?

Nei det er lett å være for positiv innvandring (ressussterke folk som bidrar) vs negativ innvandring (velferdsinnvandring), 

Man må skille på de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

illebefinnende skrev (På 8.6.2024 den 6.55):

Dette har vi jo for alle praktiske formål allerede i dag. Mesteparten av Europa kan allerede komme og gå som de vil, og for mesteparten av Vesten er prosessen svært enkel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/8/2024 at 6:55 AM, illebefinnende said:

Hva med boligprisene i et slikt scenario? Med fri innvandring til Norge (og da særlig Oslo), så ville boligmarkedet kollapse fullstendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...