AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Del Skrevet 7. juni Jeg blir helt utmatta av en venninne jeg har... Vi kjenner hverandre godt, og hu sier at jeg er den hun snakker mest med og om alt mulig. Men jeg syns det blir altfor mye... Bare jeg ikke har svart henne på noen få timer begynner hun å mase om det går bra, hva jeg gjør... Hun stiller forferdelig mange spørsmål, skal vite hvor mange timer jeg har sovet, hva jeg har spist til alle slags måltider (orker ikke svare på alt sånt) og jeg har prøvd å sette grenser ved å ikke svare hele tiden, har svart kortere og prøver å ikke la henne få lov å oppta så mye tid fra meg men hun fortsetter... Hva gjør jeg da når jeg allerede har prøvd? Hvordan går det an å si ifra på en hyggelig måte at det blir for mye kontakt? Hun overkjører meg føler jeg, for jeg har både kjæreste og barn som merker at denne venninnen er mye Anonymkode: f4a6c...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Del Skrevet 7. juni Du kvitter deg med henne før du blir psyk. Anonymkode: 17aed...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Del Skrevet 8. juni Du sier at du ikke har tid til å tekste og svare på ting hele tiden og at du svarer når du har tid og overskudd. Og så gjør du nettopp det. Ikke svar før du gidder. Anonymkode: a694c...218 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du sier at du ikke har tid til å tekste og svare på ting hele tiden og at du svarer når du har tid og overskudd. Og så gjør du nettopp det. Ikke svar før du gidder. Anonymkode: a694c...218 Dette. Si at du ikke er så mye på SoMe/mobilen fremover så du vil ikke kunne svare så ofte som før. Også holder du deg til det. Anonymkode: e57a3...fbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Del Skrevet 8. juni Ah sånne folk er så slitsomme. Jeg er en person som blir stresset av uavklarte ting. Og når det hagler inn med spørsmål og forventninger om svar fra tidlig til sent, blir jeg kjempeirritabel. Har kuttet ut noen venner og bekjente da det ble for intenst. Jeg var åpen rundt dette, så hadde de tatt til seg det jeg sa hadde jeg ikke kuttet dem ut. Anonymkode: 17aed...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Del Skrevet 8. juni Har ei bekjent som la opp til at jeg skulle sende henne masse meldinger, for deretter klage på at jeg sendte meldinger. Og når jeg kuttet ut å sende så mye som hun hadde lagt opp til kom det meldinger i ett sett fra henne dersom jeg ikke svarte med en gang når hun sendte. Ble så ille at hun kom med slike meldinger som var passiv aggressive som en rekke spørsmålstegn og kommentarer om: åja er det sånn det skal være nå! Når jeg var opptatt med barn og familie, husarbeid, jobb etc. Og om jeg skrev noe kom det ofte kun Ok tilbake. Helt merkelig alt sammen. Anonymkode: 6afa6...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Del Skrevet 8. juni Det viktigste er at du får satt noen grenser for henne. Sånn at du får tatt vare på deg selv. Hvis en av dine venninner møtte en fyr som holdt på sånn som venninna di gjør, hva ville du rådet henne til? (Jeg antar noe i retning av "kom deg unna, han er ikke bra for deg! Han virker kontrollerende og potensielt farlig.") Altså, denne venninna de virker som om hun forsøker å kontrollere deg. Og så langt har du til en viss grad tillatt henne å gjøre det. Jeg tror jeg ville startet med å sende en beskjed om at det blir litt mye meldinger fra henne, og at du ikke har tid til å lese og svare på meldinger hele tiden. Si at du kan svare på ting når du har tid, men at småprat hver dag ikke er noe du har tid til å holde på med på meldinger hele tiden. Kanskje dere kan ha en sånn "catch-up-dag" en gang i uka? Der du kan fortelle henne om uka di, og hun kan fortelle om sin? Altså at du gjerne deler ting med henne, men at du ikke har mulighet til dag for dag og time for time oppdateringer. Og så må du holde deg til det du forteller etterpå. Altså at du bare svarer av og til når du har tid. Og at du får tid til en ukentlig samtale der hun får innblikk i hva du har gjort. Det vil si, hadde det vært meg, hadde jeg bare sluttet å svare en stund. Men det risikoen ved det er jo at venninna bare gir deg helt opp, og slutter å ta kontakt i det hele tatt. (Når hun får vite at det ikke har skjedd deg noe, du bare ignorerer henne.) Anonymkode: 71d6a...cd4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Del Skrevet 8. juni Jeg hadde en sånn vennnine, hun har sterk personlighetsforstyrrelse. Hun sender sms nå fra tid til annen, jeg svarer ikke lengre, men hun forsetter og prøve. Hun trengte oppmerksomhet hele tiden, og det orket jeg ikke lengre. Du må si i fra, og skjønner hun det ikke så må du rett og slett kutte henne ut. For normale folk er det ikke normal oppførsel Anonymkode: 75c19...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg hadde en sånn vennnine, hun har sterk personlighetsforstyrrelse. Hun sender sms nå fra tid til annen, jeg svarer ikke lengre, men hun forsetter og prøve. Hun trengte oppmerksomhet hele tiden, og det orket jeg ikke lengre. Du må si i fra, og skjønner hun det ikke så må du rett og slett kutte henne ut. For normale folk er det ikke normal oppførsel Anonymkode: 75c19...4c8 Har hun sagt det selv at hun har den diagnosen? Min bekjente har sagt det selv, ellers ville jeg ikke visst om det. Anonymkode: 6afa6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 14.53): Har ei bekjent som la opp til at jeg skulle sende henne masse meldinger, for deretter klage på at jeg sendte meldinger. Og når jeg kuttet ut å sende så mye som hun hadde lagt opp til kom det meldinger i ett sett fra henne dersom jeg ikke svarte med en gang når hun sendte. Ble så ille at hun kom med slike meldinger som var passiv aggressive som en rekke spørsmålstegn og kommentarer om: åja er det sånn det skal være nå! Når jeg var opptatt med barn og familie, husarbeid, jobb etc. Og om jeg skrev noe kom det ofte kun Ok tilbake. Helt merkelig alt sammen. Anonymkode: 6afa6...454 Jeg kjenner noen med akkurat sånn oppførsel og jeg vet at hun ikke er frisk. Anonymkode: fd37f...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 10. juni #11 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 20.58): Jeg blir helt utmatta av en venninne jeg har... Vi kjenner hverandre godt, og hu sier at jeg er den hun snakker mest med og om alt mulig. Men jeg syns det blir altfor mye... Bare jeg ikke har svart henne på noen få timer begynner hun å mase om det går bra, hva jeg gjør... Hun stiller forferdelig mange spørsmål, skal vite hvor mange timer jeg har sovet, hva jeg har spist til alle slags måltider (orker ikke svare på alt sånt) og jeg har prøvd å sette grenser ved å ikke svare hele tiden, har svart kortere og prøver å ikke la henne få lov å oppta så mye tid fra meg men hun fortsetter... Hva gjør jeg da når jeg allerede har prøvd? Hvordan går det an å si ifra på en hyggelig måte at det blir for mye kontakt? Hun overkjører meg føler jeg, for jeg har både kjæreste og barn som merker at denne venninnen er mye Anonymkode: f4a6c...4a3 Er hun manisk? Hvis hun ikker er psyk, kan du skrive at du vil skravle når dere ser hverandre. For moren år siden blokkerte jeg ei venninne som oppførte seg som en nysgjerrig jente på 5 år. Vi er fortsatt gode venninner i dag, men hun skjønte ikke hvor utslitt og overvåket jeg følte meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 20.58): Jeg blir helt utmatta av en venninne jeg har... Vi kjenner hverandre godt, og hu sier at jeg er den hun snakker mest med og om alt mulig. Men jeg syns det blir altfor mye... Bare jeg ikke har svart henne på noen få timer begynner hun å mase om det går bra, hva jeg gjør... Hun stiller forferdelig mange spørsmål, skal vite hvor mange timer jeg har sovet, hva jeg har spist til alle slags måltider (orker ikke svare på alt sånt) og jeg har prøvd å sette grenser ved å ikke svare hele tiden, har svart kortere og prøver å ikke la henne få lov å oppta så mye tid fra meg men hun fortsetter... Hva gjør jeg da når jeg allerede har prøvd? Hvordan går det an å si ifra på en hyggelig måte at det blir for mye kontakt? Hun overkjører meg føler jeg, for jeg har både kjæreste og barn som merker at denne venninnen er mye Anonymkode: f4a6c...4a3 Her hadde jeg tenkt enten at hun har en utviklingshemning, eller det er noe annet. Kanskje autist? Jeg har en eks veninne som var litt lik, hun kunne dukke opp uinvitert og var veldig ego ( hun vil ha mat, barnepass osv ) klagde på rot og lot barnet løpe helt villmann i leiligheten. Snudde seg vekk når ting gikk i knas. Veldig rigid i hodet og lagde regler for vennskapet som bare passet henne, uten å tenke at det var slitsomt for meg å tilpasse meg henne. Hun dukket også opp når jeg hadde hjemmekontor og maste om at vi skulle være med på tur, fordi hun ikke maktet å være alene med barnet sitt..En gang satt hun seg i bilen sin for å ta en pause mens jeg strevde med to unger der en skadet seg. Og så sendte hun meg melding om at VI skulle komme til henne fordi hun ikke orket å gå.. Nå har jeg skrudd av chatten og meldt meg helt ut. Har grått av stress og frustrasjon pga den dama. Blir skikkelig sint bare jeg tenker på hvordan det var. Anonymkode: fd37f...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 9.44): Du sier at du ikke har tid til å tekste og svare på ting hele tiden og at du svarer når du har tid og overskudd. Og så gjør du nettopp det. Ikke svar før du gidder. Anonymkode: a694c...218 Har klart å si ifra nå om at jeg blir sliten av så mye teksting og ikke har tid eller krefter til å svare hver dag - ironisk nok svarte hun ikke på det, og det var det jeg tenkte kom til å skje (at hun ble sur) men da har det vært helt stille fra henne siden - kanskje litt slemt å si, men det nyter jeg🙌 Takk for gode svar og råd! Jeg må som dere svarer slutte å svare henne hele tiden på alle de spørsmålene dag inn og dag ut, det er en skikkelig energityv av en venninne som dessverre skal ha full kontroll på alt jeg spiser, nøyaktig hvor mange timer jeg sov og lignende - det orker jeg ikke mer av! Anonymkode: f4a6c...4a3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Del Skrevet 10. juni Du kan jo la deg underholde med å svare absurd på absurde spørsmål. Hva spiste du til frokost?!? En halv gummistøvel med tannkremstuing til. Anonymkode: bde88...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #15 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har klart å si ifra nå om at jeg blir sliten av så mye teksting og ikke har tid eller krefter til å svare hver dag - ironisk nok svarte hun ikke på det, og det var det jeg tenkte kom til å skje (at hun ble sur) men da har det vært helt stille fra henne siden - kanskje litt slemt å si, men det nyter jeg🙌 Takk for gode svar og råd! Jeg må som dere svarer slutte å svare henne hele tiden på alle de spørsmålene dag inn og dag ut, det er en skikkelig energityv av en venninne som dessverre skal ha full kontroll på alt jeg spiser, nøyaktig hvor mange timer jeg sov og lignende - det orker jeg ikke mer av! Anonymkode: f4a6c...4a3 Hun jeg kjente svarte heller ikke når jeg prøvde å sette grenser. Men hun skjerpet seg litt og så gikk det tilbake til samme tralten. Måtte kutte henne ut på sikt. Anonymkode: fd37f...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har klart å si ifra nå om at jeg blir sliten av så mye teksting og ikke har tid eller krefter til å svare hver dag - ironisk nok svarte hun ikke på det, og det var det jeg tenkte kom til å skje (at hun ble sur) men da har det vært helt stille fra henne siden - kanskje litt slemt å si, men det nyter jeg🙌 Takk for gode svar og råd! Jeg må som dere svarer slutte å svare henne hele tiden på alle de spørsmålene dag inn og dag ut, det er en skikkelig energityv av en venninne som dessverre skal ha full kontroll på alt jeg spiser, nøyaktig hvor mange timer jeg sov og lignende - det orker jeg ikke mer av! Anonymkode: f4a6c...4a3 Jeg tenker hun er veldig ensom, og litt spesiell. Er hun selvsentrert? Anonymkode: fd37f...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her hadde jeg tenkt enten at hun har en utviklingshemning, eller det er noe annet. Kanskje autist? Jeg har en eks veninne som var litt lik, hun kunne dukke opp uinvitert og var veldig ego ( hun vil ha mat, barnepass osv ) klagde på rot og lot barnet løpe helt villmann i leiligheten. Snudde seg vekk når ting gikk i knas. Veldig rigid i hodet og lagde regler for vennskapet som bare passet henne, uten å tenke at det var slitsomt for meg å tilpasse meg henne. Hun dukket også opp når jeg hadde hjemmekontor og maste om at vi skulle være med på tur, fordi hun ikke maktet å være alene med barnet sitt..En gang satt hun seg i bilen sin for å ta en pause mens jeg strevde med to unger der en skadet seg. Og så sendte hun meg melding om at VI skulle komme til henne fordi hun ikke orket å gå.. Nå har jeg skrudd av chatten og meldt meg helt ut. Har grått av stress og frustrasjon pga den dama. Blir skikkelig sint bare jeg tenker på hvordan det var. Anonymkode: fd37f...289 Hvorfor slenge på autist på alt og alle?? Det er ganske så uspiselig å fjerdiagnostisere på den måten Anonymkode: e5256...370 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Del Skrevet 13. juni Minner meg om en tidligere venninne. Når hun kjedet seg så var det tyting på meldinger, og klaging på tregt svar selv om jeg var opptatt på jobb, kjørte bil eller noe annet. En gang jeg satt på bussen, og var sliten og ville bla litt på nyheter, så ignorerte jeg chat-varslene. Etterpå så jeg at hun ble skikkelig sur, og hun SÅ JO AT JEG VAR ONLINE!! Så da fjernet jeg at man kan se om jeg er online. Og brukte lengre og lengre tid på å svare, og så gadd hun tydeligvis ikke å tyte med meg når hun kjedet seg, så hun fant vel et nytt offer. Nei, hun er ikke ensom. Anonymkode: f92ef...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 14.53): Har ei bekjent som la opp til at jeg skulle sende henne masse meldinger, for deretter klage på at jeg sendte meldinger. Og når jeg kuttet ut å sende så mye som hun hadde lagt opp til kom det meldinger i ett sett fra henne dersom jeg ikke svarte med en gang når hun sendte. Ble så ille at hun kom med slike meldinger som var passiv aggressive som en rekke spørsmålstegn og kommentarer om: åja er det sånn det skal være nå! Når jeg var opptatt med barn og familie, husarbeid, jobb etc. Og om jeg skrev noe kom det ofte kun Ok tilbake. Helt merkelig alt sammen. Anonymkode: 6afa6...454 selvutnevnt queen bee Anonymkode: c0307...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 13.06): Jeg kjenner noen med akkurat sånn oppførsel og jeg vet at hun ikke er frisk. Anonymkode: fd37f...289 Hun jeg skriver om vet hva hun gjør og er ikke syk, men alt handler om meg meg meg. Uansett hva vi andre snakker om så blir det enveis hvor hun drar alt til å snakke om bare seg. Anonymkode: 6afa6...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå