Gå til innhold

Sex: Når er det over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/8/2024 at 12:44 PM, AnonymBruker said:

Dette kunne jeg skrevet selv, bare at vi er 60 år. 

Hans sexlyst har ikke roet seg noe, mens min ble borte med overgangsalderen. Han vil ha sex hver dag, mens jeg aldri vil ha. Vårt kompromiss er sex en gang i uka, mens jeg håper på at hans sexlyst skal dabbe av.

Anonymkode: d8616...58c

Det er jo litt det samme som å håpe at mannen skal få en eller annen sykdom.....Menn er en komplett "pakkeløsning", ikke en "buffet" der man kun plukker det man selv føler for....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, AnonymBruker said:

Likt for oss. Sexlivet døde fullstendig ut etter barn. Gått 5 år uten sex. Men fungerer bra som samarbeidspartnere om familielivet og er gode venner

Anonymkode: d7bdb...ace

Høres dødstrist ut, dere er jo neppe 70-80 år.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (18 minutter siden):

Høres dødstrist ut, dere er jo neppe 70-80 år.....

Vi klarer oss fint, er i midten av 30-årene. Er mer samarbeidspartnere enn kjærester egentlig, men trives i hverdagen

Anonymkode: d7bdb...ace

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi klarer oss fint, er i midten av 30-årene. Er mer samarbeidspartnere enn kjærester egentlig, men trives i hverdagen

Anonymkode: d7bdb...ace

Da er dere jo ikke kjærester men gått i AS Familien fella hvor dere like gjerne kunne være venner og mulighet til litt intim kontakt med andre når det er behov for det.

Anonymkode: 257a6...3e3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi klarer oss fint, er i midten av 30-årene. Er mer samarbeidspartnere enn kjærester egentlig, men trives i hverdagen

Anonymkode: d7bdb...ace

Og det er flere av oss. Tre barn. Sex èn gang i året siden vi fikk sistemann for syv år siden. Alt du skrev gjelder oss også. Funker bra til tross. 

Anonymkode: 0c153...6af

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi klarer oss fint, er i midten av 30-årene. Er mer samarbeidspartnere enn kjærester egentlig, men trives i hverdagen

Anonymkode: d7bdb...ace

Hadde det vært meg i 30-årene, hadde jeg enten hengt meg, eller gått for samlivsbrudd..... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og det er flere av oss. Tre barn. Sex èn gang i året siden vi fikk sistemann for syv år siden. Alt du skrev gjelder oss også. Funker bra til tross. 

Anonymkode: 0c153...6af

Er du sikker på partner er enig innerst inne?

Anonymkode: 257a6...3e3

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (13 minutter siden):

Hadde det vært meg i 30-årene, hadde jeg enten hengt meg, eller gått for samlivsbrudd..... 

Som sagt, vi klarer oss fint. For min del opplevde jeg at da vi sluttet å ha sex så stoppet kroppen å ville ha sex. Har tilnærmet aldri seksuelle tanker lengre. Kona klager heller ikke

Anonymkode: d7bdb...ace

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som sagt, vi klarer oss fint. For min del opplevde jeg at da vi sluttet å ha sex så stoppet kroppen å ville ha sex. Har tilnærmet aldri seksuelle tanker lengre. Kona klager heller ikke

Anonymkode: d7bdb...ace

Hjernen tilpasser seg tilsværelsen når den vet det ikke blir noe og det går over tid. Slik er vi skrudd sammen. Over tid, når barna blir eldre, så er det ikke uvanlig at den ene gjerne kunne tenke seg mer nærhet og samliv. Om ikke dere pleier forholdet nå vil det kunne føre til utfordringer senere. 

Anonymkode: 257a6...3e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt, vi klarer oss fint. For min del opplevde jeg at da vi sluttet å ha sex så stoppet kroppen å ville ha sex. Har tilnærmet aldri seksuelle tanker lengre. Kona klager heller ikke

Anonymkode: d7bdb...ace

Er dere veganere/ vegetarianere? Religiøse? Eller noe annet sært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompromisser er bra. Verden fungerer på bakgrunn av kompromisser. Hos oss er dem slik:

Han vet at hun ikke lenger er spesielt interessert i sex. Men han vet også at hun forstår at sex er bra for forholdet og for henne. Sex og orgasme er sunt og hun er opptatt av trening, kosthold og helse. Det betyr et regelmessig sexliv på 1 gang i uken i snitt. Noen ganger 0 og en sjelden gang 2, men nesten alltid 1. Ellers mye nærhet, kos, klining og intimitet. Tungekyss daglig og "jeg elsker deg" flere ganger daglig. Etter snart 40 år er dette fint, selv om daglig sex og oftere initiativ fra henne hadde vært optimalt. Hun er flott, sexy, nybarbert og deilig. Vil ha. Går det lang tid begynner han å lure, for ham er nemlig sex bekreftelsen på ordene "jeg elsker deg". Han må ha sex for å være trygg på det. Han skuler bort på håndkleet hun la på skittentøyskurven. Hun la det ikke til tørk på soverommet, i påvente av en ny runde i løpet av helgen. Det var det, altså.

Hun vet alt dette om ham, men glemmer det ofte vekk. Hun tenker så lite på sex at det bare forsvinner. Selv når hun ligger naken inntil ham om kvelden for å sove, og småkysser ham mens hun kjenner med hånden at han er hard, tenker hun at de kunne hatt sex. De har jo lagt sex og skal sove. I helgene blir bevisstheten klarere. Hun vet at sex er bra for dem begge og at han har et behov. Selv om det ikke passer henne, går det greit. Det er ikke påtvunget pliktsex, selv om hun føler hun bør og at det blir feil å la være. De har hatt sex flere tusen ganger, så det er helt OK. Litt som å helst skulle vært hjemme når den andre sier de burde ta den Ikea-turen - for å bruke et bilde han ville skjønt. Men når de kommer i gang er det jo deilig, han er deilig og pikken hans er god. Det går for henne og hun liker følelsen. Etterpå er han plystrende blid og hun flirer kjærlig av hvor enkel han er.

Kompromisser.

Anonymkode: d627d...be0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 12.44):

Dette kunne jeg skrevet selv, bare at vi er 60 år. 

Hans sexlyst har ikke roet seg noe, mens min ble borte med overgangsalderen. Han vil ha sex hver dag, mens jeg aldri vil ha. Vårt kompromiss er sex en gang i uka, mens jeg håper på at hans sexlyst skal dabbe av.

Anonymkode: d8616...58c

Hvordan skal man leve et liv med ulik sexlyst? Det går jo aldri i lengden, synes slike forhold skal avsluttes.

Kan du godta at han har sex med andre? Som et kompromiss.

Anonymkode: de63f...5ca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (12 minutter siden):

Er dere veganere/ vegetarianere? Religiøse? Eller noe annet sært?

Hahaha, nei bare "helt vanlig folk". Morsomt spørsmål!

Anonymkode: d7bdb...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er over når alvorlig sykdom rammer.

Anonymkode: f2d67...310

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som sagt, vi klarer oss fint. For min del opplevde jeg at da vi sluttet å ha sex så stoppet kroppen å ville ha sex. Har tilnærmet aldri seksuelle tanker lengre. Kona klager heller ikke

Anonymkode: d7bdb...ace

Høres ufattelig stusselig og kjedelig ut. Kan det være kona di har en elsker på si så hun får dekket sine behov? 

Anonymkode: 257a6...3e3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (14 timer siden):

Det er jo litt det samme som å håpe at mannen skal få en eller annen sykdom.....Menn er en komplett "pakkeløsning", ikke en "buffet" der man kun plukker det man selv føler for....

Vi har vært gift i 35 år. I de 25 første av dem hadde jeg like stor sexlyst som ham, og vi hadde sex daglig. Så jeg plukket ikke fra noen buffet. Jeg tok hele mannen. At min sexlyst ble borte med overgangsalderen er ikke noe jeg kan hjelpe for.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan skal man leve et liv med ulik sexlyst? Det går jo aldri i lengden, synes slike forhold skal avsluttes.

Kan du godta at han har sex med andre? Som et kompromiss.

Anonymkode: de63f...5ca

Nei, jeg kan ikke godta at han har sex med andre. Det er derfor jeg har sex med ham en gang i uka. Hadde jeg kunnet godta at han hadde sex med andre så hadde jeg ikke hatt sex med ham overhode. 

Hvordan kan du mene at vi skal avslutte forholdet vårt? Det er så uendelig mye mer enn sex. Vi har 35 år med gode minner. Har barn og barnebarn. Elsker hverandre. Er godt samkjørte med interesser, meninger og holdninger. Dette mener du at vi skal forkaste bare pga ulik sexlyst? 

Da vi giftet oss lovet vi hverandre å være gift livet ut, i gode og vonde dager. Vi har gjennomlevd og taklet større utfordringer enn dette, tro du meg!

Anonymkode: d8616...58c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ufattelig stusselig og kjedelig ut. Kan det være kona di har en elsker på si så hun får dekket sine behov? 

I så fall blir jeg så imponert over at hun klarer å finne tid til det i en travel småbarnshverdag at hun skal få ha en elsker med god samvittighet! 

Anonymkode: d7bdb...ace

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (15 timer siden):

Er dere veganere/ vegetarianere? Religiøse? Eller noe annet sært?

Jeg er ikke noe av det nevnt over.

Jeg er en frisk, sunn, godt trent mann på 44 år.

Etter en periode uten sex, slutter jeg helt å tenke på det. Å gå uten sex er helt uproblematisk for min del. 
Altså, supert med sex. Det er godt det. Men det er helt greit uten også. Seksuell frustrasjon vet jeg ikke hvordan kjennes ut.

Anonymkode: 8afc3...b16

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blir veldig overrasket over de som ikke tar ansvar for sin egen libido og sex i forholdet. Både for sin egen del og den andres del. Alle vet hvor viktig sex er i et forhold. Nei, ingen kan hjelpe for hva som skjer med kroppen etter for eksempel overgangsalderen. Men alle kan hjelpe for hvordan de håndterer det. Da får man jo nesten finne på noe som booster ens egen libido. Gå til en erotisk massasje sammen for eksempel. Bare et forslag :) Tror det har reddet mange forhold! Ikke rart at folk er utro. 

Anonymkode: d99b3...bd1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (På 7.6.2024 den 21.16):

Hva er problemet? Har du sex mot din vilje?

Here we go.

Anonymkode: 94960...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...