Gå til innhold

Han har kjøpt flybilletter for å se meg, men jeg vil ikke møte han!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig du ikke er i ferd med å gå på en love scam.

Anonymkode: 744e8...0bb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har nå pratet med en fyr fra USA siden april, og planen var at jeg skulle møte han i NYC.

Etter noen endringer i planen, ble vi egentlig enige om at det bare var altfor dårlig tid med tanke på at jeg er bosatt i Norge, og han USA.

Vi "slo opp", vet ikke helt om det er det riktige begrepet å bruke ettersom vi aldri har møttes. Kun facetime og meldinger, og jeg vet jo at han er ordentlig. Vi er like gamle, han er bare noen måneder eldre. 

Jeg lagde en tråd om samme fyren, bare et litt annet tilfelle for en stund siden, men han har nå booket billetter til Spania for  å møtes.

Jeg har jo sagt meg enig og har kjøpt billetter og alt også, men føler jeg tviler litt på om jeg bør dra. 

For det første så har jeg ikke så veldig lyst til å være i Spania i over en uke. Ikke fordi det er noe galt med ham, men fordi jeg ønsker ikke å dele samme hotellrom 24/7, da jeg er introvert å liker å kunne trekke meg unna for å lade opp litt. I tillegg har jeg begynt å få utbrudd, og masse kviser i ansiktet som gjør meg veldig usikker på meg selv, og jeg har heller ikke vært like flink på trening de siste 3 ukene (jeg er jo tynn, men ikke akkurat slik som jeg selv ønsker å være)

Jeg er jo også litt redd for at han tror at jeg er en catfish eller at det er noe rart ved meg, selv om vi har facetimet, og jeg har jo vist hvordan jeg ser ut fra topp til tå omtrent.

Hva tenker dere? Er det lurt for meg å reise? Eneste som gjør meg litt trist er jo at han har brukt pengene sine på billetter som han ikke kan få refusjon på, og han sa til meg at han ikke burde kjempe så mye for å se meg når jeg selv hadde sagt at jeg ønsker å møtes.

Han sa at jeg burde si ifra nå, før jeg kaster bort mer av tiden hans, og at han ville ha en samtale om dette på facetime i morgen (han jobber i dag)

Jeg vet ikke. Er jeg en drittsekk for å trekke meg unna såpass sent?

Anonymkode: f62b9...28a

Det er skikkelig råttent gjort av deg hvis dere begge har blitt enige om å møtes og han har kjøpt billetter helt fra USA (de er ikke billige). Og at du har fått kviser er da ingen grunn til å avlyse.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke kjent denne personen lenge nok til å vite at han bare er snill og forståelsesfull. Dere har snakket siden april, men allerede rukket å ha en periode fra hverandre. Dette sier alt om hvor godtroende du er. Og det er en fin egenskap - men ikke når naivitet kan gå utover din egen sikkerhet. 

Bare å gå med på en sånn avtale, møte en fremmed i utlandet i en uke, samtidig som du insisterer på at du vet han er "ordentlig"... 

Hvis dette innlegget er seriøst, må jeg si rett ut at her risikerer du livet. Avlys. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal dra. Ha eget hotellrom. Du er allerede tynn, ikke gå på noen kur. La ham se hvordan du virkelig er. Det samme gjelder kvisene. Du kan jo nevne at du vanligvis ikke har like mange kviser som akkurat nå. Men folk klarer å se forbi kviser og ser den du er bak. 

Dra, slapp av og kos deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen driter nok i kviser og noen kilo ekstra.

Men eget hotellrom er nok lurt til du har lært han å kjenne.

Uansett får han en tur til Spania, finner nok en dame der om det ikke blir med deg.

Anonymkode: 26712...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja det er du. Han tar sjansen på deg, på å vise deg hvem han er og du gidder ikke møte opp en gang?! Kjempekult for han å reise så langt for å være fanget et sted der han forventet å møte en vennlig ansikt, men istedet dumpet og alene.. stakkars fyr!

Anonymkode: 1f83d...bf9

Jeg ble voldtatt av en sånn en, til tross for daglig kontakt i 10 mnd. Du er gal som tror at slikt går bra..

Anonymkode: 3aae6...850

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

det første så har jeg ikke så veldig lyst til å være i Spania i over en uke. Ikke fordi det er noe galt med ham, men fordi jeg ønsker ikke å dele samme hotellrom 24/7, da jeg er introvert å liker å kunne trekke meg unna for å lade opp litt.

Her har du alt du trenger. 

Du trenger noe mindre intenst enn for mange dager med en ukjent, tid og frihet alene uten å kjenne på forpliktelser og ansvar for en annens handlinger. 

Men altså, litt streng tone nå.. og jeg er mann. Uansett hvor god tone, kjemi etc.. du kan da ikke finne på å forplikte deg til EI UKE på hotellrom med fremmed mann! I et fremmed land? Om så dattera mi hadde vært 30 og dratt et slikt stunt.. hadde jeg ikke fått henne til å ombestemme seg, så hadde jeg reist etter for å passe på og tilbringe litt fornuft inn i situasjonen.

Anonymkode: d060a...5a7

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har nå pratet med en fyr fra USA siden april, og planen var at jeg skulle møte han i NYC.

Etter noen endringer i planen, ble vi egentlig enige om at det bare var altfor dårlig tid med tanke på at jeg er bosatt i Norge, og han USA.

Vi "slo opp", vet ikke helt om det er det riktige begrepet å bruke ettersom vi aldri har møttes. Kun facetime og meldinger, og jeg vet jo at han er ordentlig. Vi er like gamle, han er bare noen måneder eldre. 

Jeg lagde en tråd om samme fyren, bare et litt annet tilfelle for en stund siden, men han har nå booket billetter til Spania for  å møtes.

Jeg har jo sagt meg enig og har kjøpt billetter og alt også, men føler jeg tviler litt på om jeg bør dra. 

For det første så har jeg ikke så veldig lyst til å være i Spania i over en uke. Ikke fordi det er noe galt med ham, men fordi jeg ønsker ikke å dele samme hotellrom 24/7, da jeg er introvert å liker å kunne trekke meg unna for å lade opp litt. I tillegg har jeg begynt å få utbrudd, og masse kviser i ansiktet som gjør meg veldig usikker på meg selv, og jeg har heller ikke vært like flink på trening de siste 3 ukene (jeg er jo tynn, men ikke akkurat slik som jeg selv ønsker å være)

Jeg er jo også litt redd for at han tror at jeg er en catfish eller at det er noe rart ved meg, selv om vi har facetimet, og jeg har jo vist hvordan jeg ser ut fra topp til tå omtrent.

Hva tenker dere? Er det lurt for meg å reise? Eneste som gjør meg litt trist er jo at han har brukt pengene sine på billetter som han ikke kan få refusjon på, og han sa til meg at han ikke burde kjempe så mye for å se meg når jeg selv hadde sagt at jeg ønsker å møtes.

Han sa at jeg burde si ifra nå, før jeg kaster bort mer av tiden hans, og at han ville ha en samtale om dette på facetime i morgen (han jobber i dag)

Jeg vet ikke. Er jeg en drittsekk for å trekke meg unna såpass sent?

Anonymkode: f62b9...28a

Altså du er jo tøff om du reiser siden du aldri har møtt han før. Tenker dere burde ha hvert sitt hotellrom sånn dere har mulighet til egentid også. Du sier du vet han er ordentlig, men du vet jo egentlig ikke det, siden du aldri har møtt han. Jeg trodde selv at kompisen min var verdens snilleste og god tvers gjennom, likevel ble jeg voldtatt av han etter å ha kjent han i flere år. Han hadde jeg jo faktisk møtt. 

Syns likevel det er litt slemt å avlyse når dere har booket alt. Regner med det er utrolig dyrt å booke reise fra USA til Spania.. 

Anonymkode: 78b02...866

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er nervepirrende av deg å dra å møte han her, men jeg er en paranoid kvinne. Å jeg bet jo folk gjør det og det går bra. Men er du vat til å reise alene? Har du penger til å booke et nytt hotellrom om det går dårlig? Hva om han tar tilbake retirbiletten, kan du betale for hjemreisen da? Vet du nok om han til å vite at han ikke er farlig? Sorry for å bli helt mamma her.

Når det kommer til tvilen din. Handler det om din usikkerhet, eller om at du ikke vil møte akkurat han? Om det er usikkerhet rundt deg, så har du kanskje lyst? Om det er han du ikke liker, så syns jeg ikke det er noe dumt å takke nei. Kanskje blir han såret, men livet går videre. Å han bor langt unna, hva skal han gjøre? 😅😅

Anonymkode: 1af83...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det er nervepirrende av deg å dra å møte han her, men jeg er en paranoid kvinne. Å jeg bet jo folk gjør det og det går bra. Men er du vat til å reise alene? Har du penger til å booke et nytt hotellrom om det går dårlig? Hva om han tar tilbake retirbiletten, kan du betale for hjemreisen da? Vet du nok om han til å vite at han ikke er farlig? Sorry for å bli helt mamma her.

Når det kommer til tvilen din. Handler det om din usikkerhet, eller om at du ikke vil møte akkurat han? Om det er usikkerhet rundt deg, så har du kanskje lyst? Om det er han du ikke liker, så syns jeg ikke det er noe dumt å takke nei. Kanskje blir han såret, men livet går videre. Å han bor langt unna, hva skal han gjøre? 😅😅

Anonymkode: 1af83...62b

Alvor for noen skrivefeil.

Vet*

Vant*

Returbilett*

Anonymkode: 1af83...62b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han virkelig bor i USA? Du skriver at du skulle møte ham i New York, men at dere fant ut det ble for dårlig tid??? Hvem av dere «fant ut» det egentlig? Og derfor skal han møte deg i Spania, av alle steder.

Hvorfor Spania? Hvorfor kommer han ikke til Norge? Skal en amerikaner først dra til Europa, er vel også UK, Frankrike eller evt Italia mer vanlig enn Spania.

For meg høres det ut som om han kommer fra et annet land, kanskje bor i Spania. Høres ut som en scam. Du bør droppe dette ts, høres utrygt ut! Og finn i alle fall ikke på å bo på samme hotell som ham, langt mindre samme rom, om du absolutt må dra. 

Anonymkode: dd1d6...f83

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En amerikaner i jobb kan bare ikke reise bort i en uke, der er det ikke lovpålagt ferie og man får kanskje 2 dager fri når man har vært ansatt i 5-6 år, min onkel fikk kranglet seg til 3 dager så han kunne reise i sin svigermors begravelse i Norge, og han hadde vært ansatt i 10 år.

Anonymkode: 744e8...0bb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du deler ikke hotellrom med en ukjent... Det er direkte farlig. 

Trekk deg og kutt kontakten med han

Anonymkode: 33b3b...199

TS kjenner vel daten sin best?

Vi delte hotellrom på første date som varte en uke. Er gift i dag 🥰 Vil ikke akkurat påstå det var farlig.

Anonymkode: 3f05e...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du sikker på at han virkelig bor i USA? Du skriver at du skulle møte ham i New York, men at dere fant ut det ble for dårlig tid??? Hvem av dere «fant ut» det egentlig? Og derfor skal han møte deg i Spania, av alle steder.

Hvorfor Spania? Hvorfor kommer han ikke til Norge? Skal en amerikaner først dra til Europa, er vel også UK, Frankrike eller evt Italia mer vanlig enn Spania.

For meg høres det ut som om han kommer fra et annet land, kanskje bor i Spania. Høres ut som en scam. Du bør droppe dette ts, høres utrygt ut! Og finn i alle fall ikke på å bo på samme hotell som ham, langt mindre samme rom, om du absolutt må dra. 

Anonymkode: dd1d6...f83

Dette er jo bare tull 😅 Jeg har selv bodd og jobbet i USA, og Spania er en helt vanlig destinasjon å besøke om man reiser til Europa.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En amerikaner i jobb kan bare ikke reise bort i en uke, der er det ikke lovpålagt ferie og man får kanskje 2 dager fri når man har vært ansatt i 5-6 år, min onkel fikk kranglet seg til 3 dager så han kunne reise i sin svigermors begravelse i Norge, og han hadde vært ansatt i 10 år.

Anonymkode: 744e8...0bb

Jo, det kan han. Det stemmer amerikanere ikke har lovfestet ferie, men jeg har aldri hørt om noen som bare får to dager etter 5-6 år. Jeg fikk 2 uker etter 2 år, etter 5 år hadde jeg 3 uker, og de fleste jeg kjenner har lignende betingelser.

Anonymkode: 3f05e...e8f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal, du kan ikke dra på det opplegget der. Det er oppskriften på voldtekt. Det fins nok av damer som har blitt utsatt for det, de trodde mannen var drømmemannen etter mange måneder med grooming, og så drar de på ferie og blir låst inn og voldtatt i en uke. Bli hjemme! 

Anonymkode: 15906...73f

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS kjenner vel daten sin best?

Vi delte hotellrom på første date som varte en uke. Er gift i dag 🥰 Vil ikke akkurat påstå det var farlig.

Anonymkode: 3f05e...e8f

Men du hadde sikkert møtt ham fysisk først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

Jeg tok opp det med å ha et eget hotellrom, og han syntes det var litt rart i starten. Han har allerede begynt å si at han elsker meg. og jeg har jo sagt det tilbake, men går det virkelig ann å føle på kjærlighet på såpass kort tid, og da uten å ha møttes først?

Han sa i ettertid at han ikke har noe imot at jeg har mitt eget hotellrom, så lenge jeg føler meg trygg og komfortabel, noe han sa er hans første prioritet.

TS

Anonymkode: f62b9...28a

Du kan ikke elske en du aldri har møtt fysisk og delt opplevelser med. Å elske noen handler om å bli kjent på et dypere plan og se hvordan personen er med deg i forskjellige livssituasjoner og vil ha deg tross dårlige dager og kviser.

At dere er betatt og småforelsket er en annen ting.

Når det er sagt virker du mer redd for at han ikke skal like deg som du er fremfor at du ikke vil møte han.

Jeg synes du skal ta sjansen. Hvem vet hvor det vil føre deg.

MEN; ha eget hotellrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Spania og kos deg litt da vel, bo på annet hotell og date han litt da vel, strand , restauranter osv, fin måte å bli kjent og se hva som skjer, sol er jo perfekt mot kviser

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er du. Han tar sjansen på deg, på å vise deg hvem han er og du gidder ikke møte opp en gang?! Kjempekult for han å reise så langt for å være fanget et sted der han forventet å møte en vennlig ansikt, men istedet dumpet og alene.. stakkars fyr!

Anonymkode: 1f83d...bf9

Jeg har opplevd eksakt dette, og det har satt varige spor. Det var han som ba meg til og med, men panikken hadde slått til i det jeg var på flyet. Så til ts må jeg si at du må finne ut av dette nå, ikke når det er for sent. 

Anonymkode: ee5f9...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere ting som skurrer og får alarmklokkene til å ringe. 🔔 ⚠️

At du har kviser og synes du er utrent er det minste problemet. At du derimot skal dele rom med en i praksis totalt fremmed mann i ei uke er virkelig grunn til bekymring. I tillegg har dere også hatt kontakt i kort tid. 

Det virker for meg som han presser deg til at dere skal dele rom ved å si at han elsker deg, men det kan jo også være språkforskjeller og at "love" og "elske" ikke alltid betyr det samme. 

Hvis jeg var i din situasjon, tror jeg at jeg ville valgt å dra for å få avklart mer om hva slags person han er, men insistert på å ha eget rom, gjerne på et annet hotell også. 

Har du mulighet til å få med deg flere til Spania? Har du venner eller familie som kunne tatt en ferie på samme sted men uten at dere henger sammen hele tida? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...