Gå til innhold

Dere med labrador, hva gjør for å holde labradoren slank?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er jo et problem med labradorer, at lett blir lubne. Men hvordan unngår man det? 

Anonymkode: c33bf...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overforer ikke. 

Anonymkode: e5435...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en labrador som er slank, 30kg og der har hun vært hele tiden. Overforer ikke, og passer på å balansere godbiter og formengd når vi trener. 

Anonymkode: d9033...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som med alle hunder: Ikke kom og fortell meg at den er et "matvrak". Det er eierene som gjør hundene til vrak:) - Gi den kun så mye for den skal ha ift vekt. Og gi den tilstrekkelig mosjon. Det er en arbeidshund og skal ikke ha korte spaserturer! 

Anonymkode: e92e0...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier mat hver dag og tilpasser godbitmengde. Mye turer og aktivitet. Har labrador hann på 10 år, han har aldri vært overvektig.

Anonymkode: de269...e0b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mater henne med fast mengde hver dag og gir henne ikke overdrevet med matrester og godbiter. Det er ikke så vanskelig, hun spiser jo bare maten jeg gir henne.

Anonymkode: 15199...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

som med alle hunder: Ikke kom og fortell meg at den er et "matvrak". Det er eierene som gjør hundene til vrak:) - Gi den kun så mye for den skal ha ift vekt. Og gi den tilstrekkelig mosjon. Det er en arbeidshund og skal ikke ha korte spaserturer! 

https://www.forskning.no/dna-dyreverden-hunder/uheldige-gener-disse-hundene-er-nesten-domt-til-a-bli-tjukke/2335679

Anonymkode: feded...728

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må man bare passe på hvor mye mat man gir hunden. Den kan (forhåpentligvis) ikke gå i kjøleskapet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holder du deg selv slank???

For noe tull.Hunden min spiser godt og det gjør jeg også. Driver ikke slanking på dyr.

Anonymkode: 8a95f...5f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det viser hvor lite du vet om rasen. Labradorer er genetisk sett ofte tilbøyelige til å legge på seg, og ofte svært opptatt av mat. Det burde selvsagt være lettere for et menneske å holde en hund slank, siden man slipper å føle på dens sult når den får mindre mat en den ønsker. Mange Labradorer vil ikke kunne spise så de er mette, uten at de i stedet legger på seg. 

Anonymkode: c5525...542

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et matvrak, en annen og mindre rase riktignok. Han ble brukt til avl, og utstillinger. For å unngå overvekt ble måltider veid, og han fikk gulerot eller agurk som snacks. Mye mosjon og trening.

Anonymkode: be0f4...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må man bare passe på hvor mye mat man gir hunden. Den kan (forhåpentligvis) ikke gå i kjøleskapet selv.

Er ikke uenig i at man må begrense matmengden, men er uenig i at det er eierne som gjør hunden til et matvrak. 

Disse hundene er konstant utsulta. (Og forhåpentligvis blir avl på individer med det genet ulovlig snart!). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador er en arbeidshund som elsker belønning. Det går an å finne andre typer belønning enn mat, og jobbes inn fra de er valper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jaktlabrador da, men hun er veldig kresen😆 er kun egg, kylling, leverpostei, pølse og kjøtt som er godt nok. Ser dumt på meg om jeg tilbyr noe så ekkelt som ost, skinke eller noe form for rene karbohydrater. Så det ordner seg selv😆 går på høyfett for og skålen står tilgjengelig hele tiden.

Anonymkode: af129...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde golden i 12 år. Veide maten til måltidene hennes, hadde vi eks vært på lydighetstrening og hun hadde fått mye godbiter reduserte jeg middagen hennes. Godt med mosjon 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke uenig i at man må begrense matmengden, men er uenig i at det er eierne som gjør hunden til et matvrak. 

Disse hundene er konstant utsulta. (Og forhåpentligvis blir avl på individer med det genet ulovlig snart!). 

Åja, det er jeg helt enig i, de fleste av dem er matvrak!

8 hours ago, AnonymBruker said:

Labrador er en arbeidshund som elsker belønning. Det går an å finne andre typer belønning enn mat, og jobbes inn fra de er valper.

Fins også mye lavkalorigodbiter. Jeg trener min labrador mest med godbiter, men hun er helt normalvektig. Jobber ikke å veldig hardt for det heller, men tror det er lettere når jeg er én eier og kan styre alt hun får i seg.

Labrador er jo familiehund, og med store familier, er det mange familiemedlemmer (spesielt barn) til å gi hunden godbiter, og labradoren sier aldri nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En digresjon, men jeg lurer på om disse hundene alltid går rundt og kjenner på det ubehaget det er å være sulten. Stakkars dyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (2 timer siden):

En digresjon, men jeg lurer på om disse hundene alltid går rundt og kjenner på det ubehaget det er å være sulten. Stakkars dyr. 

Ja. Det gjør de av dem som har det genet. De kan ikke føle seg mette. 

Burde vært ulovlig å avle på. 

(Selv hadde jeg ulvehunger i en ammeperiode  og det var ufattelig grusomt å være skrubbsulten uansett hvor mye man spiste)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (2 timer siden):

Min får mye gulrot og eple som fyller opp uten å gi mye kalorier. Har ig inntrykk av at han tilpasser seg mengden mat han får, at han blir vant til det og ikke ber om mat utenom måltider. (Blir middag noen minutter forsinket er han veldig flink til å komme bort å si ifra. Det er nesten så han kan klokka. Han får middag 15.30. Kl 15.32 pleier han å si ifra at nå, nå er det mat😅)

Anonymkode: de269...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...