Gå til innhold

Spiser dere vanlige kaker og is?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser alt jeg får servert, men kjøper aldri slikt selv, nettopp fordi man blir tilbudt godteri/kaker/is/chips flere ganger i uken dersom man har jobb og er sosial. Å kjøpe inn for å "kose" seg selv på toppen av dette hadde blitt too much og vekten hadde økt. Men klarer ikke takke nei når jeg får et kakefat i trynet. 

Anonymkode: c886f...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser det jeg vil. Men når jeg har lyst på sjokolade foreks er jeg ferdig etter en stripe eller to. 
Var bursdag på jobb i dag, spiste et lite stykke ostekake og litt is til lunsjen. 

Anonymkode: a91f4...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner de som spiser alt og mye, de som spiser alt men med måte og de som ikke spiser slikt i heletatt. Hva gjør dere og hvorfor?

Anonymkode: d8600...f39

De i sistnevnte kategori tenker jeg har et litt anstrengt forhold til mat. Det å være besatt av sunnhet er også en spiseforstyrrelse. Victoria Beckham f.eks som bare spiser dampet fisk, salat og  grønnsaker og verken spiser sukker, melkeprodukter, brød, ris, pasta,poteter kjøtt, koffein, fett og har et treningsprogram hun aldri fraviker, det er jo ortoreksi. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

De i sistnevnte kategori tenker jeg har et litt anstrengt forhold til mat. Det å være besatt av sunnhet er også en spiseforstyrrelse. Victoria Beckham f.eks som bare spiser dampet fisk, salat og  grønnsaker og verken spiser sukker, melkeprodukter, brød, ris, pasta,poteter kjøtt, koffein, fett og har et treningsprogram hun aldri fraviker, det er jo ortoreksi. 

Ja, sånn hun lever høres særdeles slitsomt ut. Ortorektisk. Men man må ikke glemme at det som har blitt normalen i dag med å spise kake/is/chips ukentlig hadde vært ansett som fråtsing og et "uvanlig forhold til mat" for en generasjon siden. Den type mat var forbeholdt spesielle anledninger. 

Sånn sett så er samfunnet rimelig spiseforstyrret. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette noe jeg blir tilbudt en sjelden gang, og spiser det med god samvittighet :) Normalvektig. Er ikke superglad i det, så kjøper det ikke inn til meg selv, koser meg heller med andre ting jeg liker.

Anonymkode: cf3e4...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt, men med måte. Spiser fordi jeg virkelig elsker sjokolade, is og (gode) kaker. Ønsker ikke å leve uten. Med måte fordi det er enda viktigere fir meg å være slank, enn å fråtse. Det smaker jo også bedre om man ikke spiser det ofte synes jeg.

Men spiser kun ting jeg liker, marsipankake og pinup feks, synes jeg er kjedelig. Hadde vært bortkasta kalorier, spiser jeg isteden noe næringsrikt.

Anonymkode: 66fc6...94d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 1.30):

Ja, sånn hun lever høres særdeles slitsomt ut. Ortorektisk. Men man må ikke glemme at det som har blitt normalen i dag med å spise kake/is/chips ukentlig hadde vært ansett som fråtsing og et "uvanlig forhold til mat" for en generasjon siden. Den type mat var forbeholdt spesielle anledninger. 

Sånn sett så er samfunnet rimelig spiseforstyrret. 

Det stemmer faktisk ikke.

Fylte kaker, marsipan, konfektsjokolade og lignende var riktignok forbeholdt spesielle anledninger, men...

Ett lite kakestykke (ofte formkake), et par kjeks eller tørre småkaker, en lakrisbit, en sjokoladebit (ofte kokesjokolade), en porsjon frukt-eller bærkompott og lignende hver dag var helt vanlig for en generasjon og to siden, og da vanligvis til kaffen/som dessert etter middag.

Det er mengdene og typen "kos" som har forandret seg, ikke hyppigheten på inntak :)

Anonymkode: 2b8b0...e77

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min BMI er 18 og noe, og jeg spiser i utgangspunktet alt mulig, men i moderasjon. I selskaper modererer jeg meg ikke, men så er jeg da også sjelden i selskap (kanskje tre kaketunge selskaper i året).

Anonymkode: 08523...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker iskrem, men spiser det ikke lenger fordi det alltid ga meg dårlig mage etterpå. Magesmerter og diare. Så sluttet helt med is. Drikker ikke melk lenger heller av samme grunn.

Kaker? Tja, når er det egentlig anledning for kaker? Bursdager og sånne høytidsanledninger? Da kan jeg vel ta et stykke om det blir servert, men det er sjelden jeg er på sånt. Kaker spiser jeg aldri bare hjemme uten grunn, er ikke noe jeg liksom går og kjøper.

Anonymkode: 6a22a...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 16.57):

Kjenner de som spiser alt og mye, de som spiser alt men med måte og de som ikke spiser slikt i heletatt. Hva gjør dere og hvorfor?

Anonymkode: d8600...f39

Ja spiser en is, men da drikker jeg gjerne ikke en cola også samme dag , eller appelsin juice..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, elsker is og kaker og begrenser meg ikke. Er slank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...