AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Del Skrevet 7. juni Kjenner de som spiser alt og mye, de som spiser alt men med måte og de som ikke spiser slikt i heletatt. Hva gjør dere og hvorfor? Anonymkode: d8600...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Del Skrevet 7. juni Spiser det jeg har lyst på. Helt normalvektig Anonymkode: 6b2b3...446 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Del Skrevet 7. juni Spiser vanlige kaker og is om det blir servert i en eller annen anledning. Ellers holder jeg meg unna Anonymkode: 5c0e2...c87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser både vanlige kaker og is, men i veldig små mengder. Grunnen er at jeg har vært svært overvektig, men har lagt om livsstilen og er på veg ned i vekt. Til nå har jeg gått ned 20 kg, og jeg har 10 igjen før jeg har nådd vektmålet mitt. Livsstilsendringen er varig, og fordi jeg skal leve med dette resten av livet har jeg valgt å ikke gå på noe form for diettregime. Etter hvert har jeg dessuten lært å kjenne etter om jeg faktisk virkelig har lyst på, og ikke bare spiser av gammel vane eller for høflighetens skyld. Dermed takker jeg også nei med jevne mellomrom. Anonymkode: 1db9d...26e 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Del Skrevet 7. juni Spiser vel det så å si hver eneste dag. Litt til den søte tann skal det være. Anonymkode: 32858...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Del Skrevet 7. juni Det er summen av det man spiser som gjelder. Ikke hva man spiser. Før spiste jeg en stor pose maltesers og 3 poser potetgull om dagen + middag. Var overvektig, av frivilje. Nå spiser jeg 2-5 maltesers om dagen, hver dag. Så lenge det er innafor kalorigrensen. Kunne ha fått et mettende knekkebrød for de kalorier, men livet er for kort til å knaske tørre knekkebrød fremfor sjokolade. Anonymkode: 66c6d...d2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser alt jeg har lyst på av kake o.l når det er bursdagsfeiringer e.l, og det samme hvis jeg er på jobbseminar med dessertbuffet etc. Spiser også en god del kake hvis vi er på søndagsmiddag hos svigers eller mamma. Utenom disse utskeielsene, spiser vi 50-100 g smågodt pr pers (meg og mannen) på fredag og deler kanskje en potetgullpose på lørdagen. Is er jeg ikke så veldig glad i, så gidder som regel ikke «kaste bort» kalorier på det. Men i sommervarmen blir det fort et par is i uka, fordi de andre i familien kjøper is (på stranda o.l). Jeg er normalvektig, løper 30-40 km i uka og er ellers også mye i aktivitet utenom. Anonymkode: fc52f...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser is og kake i ganske store mengder ca 2 ganger i uken. Spiser i underskudd, ca 1300 kcal, de andre dagene for å ha rom for dette. Har gått ned fra bmi 30 til 19. Dette er den måten som funker for meg. Anonymkode: d185b...108 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Del Skrevet 7. juni Spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Men så har jeg ikke lyst på kaker og is hver dag. Men det blir mer is nå på sommeren enn ellers men jeg begrenser meg ikke. Normalvektig, aldri hatt noe problemer med vekten og aldri hatt en slankekur i mitt liv. K 40 Anonymkode: 6c79d...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser ikke kaker og slikt til daglig. Men er jeg i selskap hvor det blir servert, så spiser jeg. Anonymkode: d216a...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 7. juni #11 Del Skrevet 7. juni (endret) Med måte. Holder meg kun unna det jeg har påvist allergi mot. Og har holdt på med intermittent fasting i over 10 år. Endret 7. juni av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Del Skrevet 7. juni I liten grad. Vi har sjelden is i fryseren, og kaker spises når noe feires, ikke til hverdags. Prøver å unngå å innprente barna mine den samme kosekulturen som jeg vokste opp med. Ungene koser seg like mye med frukt, smoothie og popcorn ☺️ Anonymkode: 817e2...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Del Skrevet 7. juni Jeg er ikke så glad i søtt, så det er jo relevant for mitt svar. Spiser kake i settinger der det er høflig å ta litt. Men aldri kakefredag på jobb og slik. Kan ta en gelato i Italia, men blir som regel 1-2 på to ukers ferie. Anonymkode: 93658...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #14 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser akkurat de matvarene jeg ønsker. Men jeg har et kaloribudsjett jeg holder meg innenfor, og jeg er på vei ned i vekt. Anonymkode: 944a2...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Del Skrevet 7. juni Spiser akkurat det jeg føler for, kaker er ett par gang i måneden, is varierer. Kan fint spise 4 saftis på en varm sommerdag. Er normalvektig, teller ikke kalorier, og snart 40 år. Anonymkode: 67aff...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #16 Del Skrevet 7. juni Spiser vanlig kake og is ja, når jeg først spiser det. Har gått ned 28 kg så langt, og nekter å være på diett. Jeg skal leve "normalt" etter dette også, så målet er å finne en måte å spise på som funker også resten av livet. Spiser "ordentlig" snop osv når jeg først gjør det, men betraktelig sjeldnere enn før da. Har ingen planer om å bytte ut med sukkerfritt, kaloriredusert osv når det gjelder snop og desserter. Det går fint an å gå ned i vekt samtidig som man inntar dette, men man må selvfølgelig se på helheten i løpet av en uke feks, ikke en enkelt dag isolert. Anonymkode: c8adc...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 7. juni #17 Del Skrevet 7. juni (endret) Ja, spiser alt mulig, men ikke hele tiden. Har vært litt ekstra "streng" siste halvåret fordi jeg har vært i en vektnedgangsfase, men jeg har fortsatt spist is/chips/snop minst én gang i uka. Kake spiser jeg hvis jeg får det servert i bursdag eller noe, men det er veldig lenge mellom. Gidder aldri å bake selv. Endret 7. juni av drue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Elsker kake og er en hyppig gjest på et bakeri. Før bakte jeg selv bare fordi jeg ville ha. Har i alle vært i nedre del av skalaen. I dag er jeg undervektig. Mitt lørdagsgodt er marsipankake og makroner Anonymkode: 377d9...b6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Del Skrevet 7. juni Jeg spiser kaker og is i blant. Jeg er generelt ikke veldig glad i det, men det er enkelte sorter jeg liker veldig godt. Hvis moren min har bakt rabarbrapai, spiser jeg til jeg får vondt i magen. Is fra dagligvarer og kiosk spiser jeg sjelden, unntatt en gang hvor jeg hadde fullstendig dilla på en fløteispinne fra royal, og spiste en omtrent hver kveld gjennom en sommer. Hjemme lager jeg smoothie som jeg fryser ned til barna, og det spiser jeg en del av til tider. I kveld hadde jeg fryktelig lyst på troika, åpnet en, men så var det ikke så godt som jeg hadde forestilt meg, så jeg kastet halve. Jeg spiser slikt når jeg har lyst på fordi jeg ikke har lyst på så ofte og mye at det tar plassen til næringsrik mat. Og jeg dropper å spise opp hvis det ikke er ordentlig godt siden det er totalt meningsløst når det hverken er godt eller sunt. Anonymkode: cff14...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Del Skrevet 7. juni Spiser kake ved spesielle anledninger (bursdag, konfirmasjon, bryllup osv), men tar små stykker og smaker ikke på alle kakene. Velger de 2-3 som frister mest. Liker ikke fløteis, men kan spise litt sorbet. Jeg er overvektig, men prøver å gjøre noe med det. Sannsynligvis er det ikke kaker og is som er det største problemet for meg, siden det bare er aktuelt å spise kaker 5-6 ganger i året (til nå i år har jeg vært i en bursdag og en konfirmasjon). Er heller ikke glad i sjokolade, synes det er kvalmende. Anonymkode: ebd07...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå