AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #41 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Altså, får man mange nok tilbakemeldinger på "hvordan klarte du å lande en så pen mann?" eller "du trenger vel ikke å være bekymret for å bli overfalt, altså utseendet osv", så er det vel ikke rart at man er litt på vakt? Som sagt, jeg prøver å møte folk i min omgangskrets med den innstillingen at de vil meg vel. Så begynner rare ting å skje. TS Anonymkode: 6166d...fef Ja, men tenker du må prøve å fokusere på det positive, du har faktisk fått en pen mann og familie. Er ikke alle som greier det. Du har en høy utdannelse og sannsynligvis en bra jobb. Jeg har også et yrke der en ofte blir spurt om tjenester av bekjente, ofte avviser jeg dette bare høflig, folk forstår ikke hvor irriterende det er å bli spurt. Anonymkode: b9508...36f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #42 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig å vite helt sikkert uten å vite hva hun sa. Men formuleringen din kan hun oppleve som veldig konfronterende. Forstår det som dette gjelder innad i miljøet? Hun snakker med deg, og det normale da, hvertfall siden dere ikke er nære venner, er å uttrykke mild sympati for hennes situasjon (slik du gjør med «jeg forstår det er vanskelig»), uten å bli med på nedrakking av motparten. Men du går et skritt for langt mot nøytralitet her. Og du kaller det en konflikt. Hvis hun ikke selv har brukt ordet konflkkt, er det ganske sterkt av deg å bruke det. Du tar da et nøytralt standpunkt, og kanskje litt på din høye hest, overfor to parter som er like ille ut fra ditt synspunkt.Ofte vil folk ikke tenke slik om egne konflikter. De tenker at de har en fornuftlig løsning på noe, og så er det en vrang tulling som absolutt skal krangle på det .Du putter henne i bås med den vrange tullingen… Men du kan ikke forvente at hun skal kunne fortelle deg dette. Du trenger hjelp, en coach, et kurs. Google!! Anonymkode: f8a30...01f Nei. Hun ba meg direkte å velge side. Det er en konflikt, en stor en, og det vet alle. Konflikten er betent, og den andre personen står i nærmere forhold til meg enn denne dama. Det er ikke hennes personlig konflikt, men konflikt innad i miljøet, der jeg bevisst har valgt å stå på siden, av hensyn til mine barn. Hun har faktisk prøvd å dra meg over på "sin" side, blant annet ved å snakke ganske mye dritt om den andre parten i konflikten. Jeg ønsket ikke mer negativitet eller drakamp, og uttrykte dette. Hun vet at jeg har en god del ressurser som kan hjelpe henne å "vinne" denne konflikten. Problemet er at den andre personen har stått ved mine barns side i en årrekke, og jeg ønsker selvfølgelig ikke å ødelegge for henne ved å "velge side". Det finnes for øvrig ingen kurs i hvordan få seg venner og hvordan bli likt. Tro meg, jeg sjekket. Coach har jeg prøvd, og opplevde det som penger ut av vinduet og spirituell-ekstatisk-hurrarop-ish, useriøst opplegg. TS Anonymkode: 6166d...fef 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #43 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg har faktisk ikke problem overhode med å tro på at ts gjorde det hekt riktig i situasjonen med denne konflikten og hun som sletta og blokkerte. Jeg har selv opplevd at folk blir veldig fornærma når man sier et mildt, høfflig og helt legitimt nei i en situasjon der de forventa et ja. Det handler nok mest om den andre partens stolthet. De ba om hjelp, fikk et nei og nå er den som ga nei syndebukken selv om et ja aldri engang ville ført til et annet utfall. De som tror at trynefaktor ikke betyr noe må virkelig åpne gluggene. De selv tror nok de er veldig åpne og vennlige mot alle uansett utseende men de har helt hundre prosent sikkert en del ting de selv ubevisst og bevisst reagerer negativt på. Klær, vekt, hudfarge, grad av personlig stell (ikke hygiene som i lukt men klær/behåring) og så videre. ALLE mennesker har dette som oppførsel, det er en viktig overlevelsesmekanikk som rett og slett sitter i oss enten vi vil eller ei. Anonymkode: 23a0e...1df 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #44 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis du hadde lest det jeg skrev uten fordommer, ville du ha sett at jeg må forholde meg til dette menneske hver uke i forbindelse med idrettsaktiviteten til barna. Vi sitter i klubbens styre sammen. Så det var på en måte naturlig for henne å spørre meg. Men jeg orker ikke lenger å bli brukt som våpen i andres konflikter. Jeg har ikke nok emosjonell kapasitet til noe sånt. TS Anonymkode: 6166d...fef AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, jeg snakker ikke om kollegaer. Jeg snakker om at jeg er utdannet jurist som har jobbet innen flere felt, og at folk tar for gitt at jeg skal skrive en klage for dem eller gi dem juridisk konsultasjon som krever mange timer forarbeid, selvfølgelig helt gratis. Jeg har ikke alltid vært sånn som nå. Jeg har mottatt kritikk og dritt med smil om munnen, prøvd å tilpasse meg, endret personlighet flere ganger, prøvd å etterape andres oppførsel for å se om det funker. Men når kritikken blir usaklig, og ingenting man gjør er noen gang bra nok, så blir man selvfølgelig mer krass. Man får nok av bullshitet til folk. Hvis du vil vite hva jeg svarte henne ordrett, så var det dette: "Jeg forstår at det er vanskelig, men jeg ønsker ikke å bli involvert i denne konflikten". Bare dette. Så pratet vi videre om andre ting, i hyggelig tone. Samme kveld blokkerte hun meg, for så å klistre på et smil og være hyggelig dagen etter på treningen. WTF. Anonymkode: 6166d...fef Jeg har mange nære venner, men jeg klarer ikke å se for meg formuleringen der noen ber meg ta side, kommunikasjon foregår jo ikke på den måten. Hva sier de da? «X er en idiot og synes vi skal gjøre W, jeg synes derimot Q, kan ikke du være på min side?» Altså, hvordan foregår en sånn samtale? Har aldri noen gang opplevd at noen direkte har bedt meg ta side, og hvis noen bare bitcher og hinter så kan man heller svare litt vagt og svevende, så man ikke tar side men uten å være så aggressiv at man sier «jeg ønsker ikke å bli involvert i denne konflikten». Du kunne stoppet med «jeg forstår at det er vanskelig ja». Hvis noen ber deg jobbe gratis (juridisk bistand uten å betale», så sier du «det kan jeg selvsagt hjelpe deg med, ta kontakt på jobben på mandag så ser vi når jeg har tid å sette deg opp» evt «det har jeg ikke mulighet å hjelpe deg med». Problemstillingen du beskriver er kjent for alle jurister, leger, frisører, PT’et, rørleggere, elektrikere og andre som utfører tjenester mot betaling. Anonymkode: 50130...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #45 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men tenker du må prøve å fokusere på det positive, du har faktisk fått en pen mann og familie. Er ikke alle som greier det. Du har en høy utdannelse og sannsynligvis en bra jobb. Jeg har også et yrke der en ofte blir spurt om tjenester av bekjente, ofte avviser jeg dette bare høflig, folk forstår ikke hvor irriterende det er å bli spurt. Anonymkode: b9508...36f Og det er nettopp det jeg gjør. Jeg fokuserer på min mann, barn og familie. Jeg har også en trygg og grei jobb. Jeg avviser også høflig, enten ved å juge at spørsmålet er utenfor min kompetanse eller noe lignende. Nei, folk tror at de som strikker, verken har tidsutgifter eller utgifter til garn, og de som er utdannet innen et yrke ikke jobbe gratis. Jeg trives som sagt godt med mann og barn. Og da ønsker jeg BARE at de som ikke liker meg, slutter å utnytte meg. Når de så reagerer ved å lage helvete, stusser jeg. TS Anonymkode: 6166d...fef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #46 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har faktisk ikke problem overhode med å tro på at ts gjorde det hekt riktig i situasjonen med denne konflikten og hun som sletta og blokkerte. Jeg har selv opplevd at folk blir veldig fornærma når man sier et mildt, høfflig og helt legitimt nei i en situasjon der de forventa et ja. Det handler nok mest om den andre partens stolthet. De ba om hjelp, fikk et nei og nå er den som ga nei syndebukken selv om et ja aldri engang ville ført til et annet utfall. De som tror at trynefaktor ikke betyr noe må virkelig åpne gluggene. De selv tror nok de er veldig åpne og vennlige mot alle uansett utseende men de har helt hundre prosent sikkert en del ting de selv ubevisst og bevisst reagerer negativt på. Klær, vekt, hudfarge, grad av personlig stell (ikke hygiene som i lukt men klær/behåring) og så videre. ALLE mennesker har dette som oppførsel, det er en viktig overlevelsesmekanikk som rett og slett sitter i oss enten vi vil eller ei. Anonymkode: 23a0e...1df Det mest merkelige er at det er blitt forsket grundig på det med attraktivitet kontra hvordan folk blir behandlet, skrevet utallige artikler på norsk, engelsk og tysk. Så å være ignorant og påstå at "det er det indre som teller", blir jo veldig naivt. Jeg kjenner for eksempel et par skikkelig bitchete damer, som er pene og populære, der folk godtar absolutt alt av oppførselen. Samtidig har sånne som meg nesten ikke-eksisterende feilmarginer. Og igjen, jeg klager ikke. Det er slik verden fungerer. Det eneste jeg ønsker, er at de som trekker seg unna, holder seg unna. TS Anonymkode: 6166d...fef 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #47 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har mange nære venner, men jeg klarer ikke å se for meg formuleringen der noen ber meg ta side, kommunikasjon foregår jo ikke på den måten. Hva sier de da? «X er en idiot og synes vi skal gjøre W, jeg synes derimot Q, kan ikke du være på min side?» Altså, hvordan foregår en sånn samtale? Har aldri noen gang opplevd at noen direkte har bedt meg ta side, og hvis noen bare bitcher og hinter så kan man heller svare litt vagt og svevende, så man ikke tar side men uten å være så aggressiv at man sier «jeg ønsker ikke å bli involvert i denne konflikten». Du kunne stoppet med «jeg forstår at det er vanskelig ja». Hvis noen ber deg jobbe gratis (juridisk bistand uten å betale», så sier du «det kan jeg selvsagt hjelpe deg med, ta kontakt på jobben på mandag så ser vi når jeg har tid å sette deg opp» evt «det har jeg ikke mulighet å hjelpe deg med». Problemstillingen du beskriver er kjent for alle jurister, leger, frisører, PT’et, rørleggere, elektrikere og andre som utfører tjenester mot betaling. Anonymkode: 50130...f3a Hvis jeg bare hadde sagt at jeg forstår, hadde hun fortsatt å messe og presse. Det har jeg opplevd tidligere. Og ja, her ble det slengt en mengde dritt. Bare fordi du er omgitt av redelige mennesker som ikke sladrer og slenger dritt, betyr det ikke at det ikke forekommer. Og tror du ikke at jeg har svart nettopp som du foreslår, at de kunne ha kontaktet meg på jobb, eller at jeg ikke har spisskompetanse på det? Da blir folk sure. Jeg har gjentatte ganger blitt kalt gjerrig og kjip. Fordi jeg ikke ville hjelpe gratis. Jeg er forresten ikke så stivbeint. Jeg kan gjerne hjelpe gratis mot at de hjelper meg når det er behov, altså bytte vennetjenester er fint og flott. Problemet er at jeg har ved flere anledninger erfart å få nei når jeg trenger hjelp, før de igjen kommer og spør om hjelp fra meg som om ingenting har skjedd. Da er jeg lite villig til å jobbe gratis for folk som ser på meg som redskap, en avskyelig sådan. TS Anonymkode: 6166d...fef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #48 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det mest merkelige er at det er blitt forsket grundig på det med attraktivitet kontra hvordan folk blir behandlet, skrevet utallige artikler på norsk, engelsk og tysk. Så å være ignorant og påstå at "det er det indre som teller", blir jo veldig naivt. Jeg kjenner for eksempel et par skikkelig bitchete damer, som er pene og populære, der folk godtar absolutt alt av oppførselen. Samtidig har sånne som meg nesten ikke-eksisterende feilmarginer. Og igjen, jeg klager ikke. Det er slik verden fungerer. Det eneste jeg ønsker, er at de som trekker seg unna, holder seg unna. TS Anonymkode: 6166d...fef Helt riktig. Det er ikke måååte på hva folk godtar av dem de liker og synes er fine. De kan f.eks være kronisk forsinket og skikkelig "flakey" upålitelige folk som aldri stiller opp når de har lovet det, men vennene tilgir og tilgir og tilgir. Anonymkode: 057f7...64b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #49 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis jeg bare hadde sagt at jeg forstår, hadde hun fortsatt å messe og presse. Det har jeg opplevd tidligere. Og ja, her ble det slengt en mengde dritt. Bare fordi du er omgitt av redelige mennesker som ikke sladrer og slenger dritt, betyr det ikke at det ikke forekommer. Og tror du ikke at jeg har svart nettopp som du foreslår, at de kunne ha kontaktet meg på jobb, eller at jeg ikke har spisskompetanse på det? Da blir folk sure. Jeg har gjentatte ganger blitt kalt gjerrig og kjip. Fordi jeg ikke ville hjelpe gratis. Jeg er forresten ikke så stivbeint. Jeg kan gjerne hjelpe gratis mot at de hjelper meg når det er behov, altså bytte vennetjenester er fint og flott. Problemet er at jeg har ved flere anledninger erfart å få nei når jeg trenger hjelp, før de igjen kommer og spør om hjelp fra meg som om ingenting har skjedd. Da er jeg lite villig til å jobbe gratis for folk som ser på meg som redskap, en avskyelig sådan. TS Anonymkode: 6166d...fef Huff, det høres ut som en skikkelig råtten omgangskrets 😟 Men det virker jo virkelig ikke som om utseendet ditt er problemet, men at du bor et sted med frekke, griske, gjerrige, baksnakkende møkkafolk. Anonymkode: 50130...f3a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #50 Del Skrevet 7. juni 2024 Ja, utseende har stor betydning. Det foreligger veldig mye forskning på at attraktive mennesker generelt vurderes som "bedre" på en rekke områder. Er det den eneste faktoren i ligningen til folk som blir likt og støttet opp om? Nei. Det foreligger også en god del forskning på sjarm, karisma og "likeability" som tilsier at sosial kompetanse er en vel så viktig faktor. Det finnes mye litteratur om hvordan bli likt og skaffe seg venner (bygge relasjoner), ikke minst om sosial kompetanse. Jeg tror også du undervurderer hvordan sosiale dynamikker / ukulturer også blir en faktor. Når noen godtar veldig mye fra enkelte mennesker og ikke andre, handler det ofte om sosial makt i gruppen. Noen kan betale senere fordi de blir sett på som "svake" og "underdanige" slik at de med makt føler seg bedre ved å være den som "forbarmer" seg over dem og gjerne også fordi de nå kan kontrollere dem til egne formål senere, som f.eks i en konflikt. På dette idrettslaget er du en ressurs TS, med din kompetanse men også bare i kraft av å være en deltaker. Når du ikke lar deg føye inn i rekken til støtte for en av sidene, blir du dessverre også en de ikke kan regne med og derfor holdt utenfor gruppene. Å stå opp "sammen" mot en annen gruppe skaper samhold. Utenforskap er ofte prisen man betaler for å ikke velge side, og årsaken til at så mange lar seg dra inn på den ene eller andre siden i konflikter. Men for å svare på HI: Bør du sette grenser for folk som vil utnytte deg, TS? Selvfølgelig. Gjør det på en respektfull måte, som du skriver at du gjør, men det betyr ikke at du vil unngå konflikter. Noen mennesker blir sure når andre setter grenser for dem, det handler ikke om deg men at mange ikke respekterer et nei fordi de er selvsentrerte. Det er ubehagelig å bli mislikt, men folk som behandler andre dårlig har et sett verdier og en væremåte som jeg tenker er en brist ved dem og ikke ved meg eller den som blir offer. For meg er det en selvfølge å behandle andre med respekt og høflig vennlighet, uansett hvor mye jeg misliker dem av ymse årsaker, dette er også noe jeg forventer tilbake av de jeg velger å omgi meg med. Jeg er heller alene enn å omgi meg med folk som behandler meg dårlig og bare suger alt positivt ut av meg. Ingen relasjoner er nok bedre for de fleste enn dårlige relasjoner, heldigvis er det sjeldent at man blir helt alene hvis man fortsetter å være åpne for å møte nye mennesker. Anonymkode: 35878...5dd 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #51 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det finnes for øvrig ingen kurs i hvordan få seg venner og hvordan bli likt. Tro meg, jeg sjekket. Coach har jeg prøvd, og opplevde det som penger ut av vinduet og spirituell-ekstatisk-hurrarop-ish, useriøst opplegg. TS Anonymkode: 6166d...fef «Coach» er ikke bare én ting. Kanskje gestaltterapi kan være noe? Eller tenk helt utradisjonelt og meld deg på et dramakurs? Du etterlyser tilbakemeldinger på hva du gjør feil. Hvis du virkelig ønsker dette, og ikke vil gå til noen profesjonelle som kan hjelpe deg, tenker jeg at din eneste mulige er mannen din. Ingen bekjente vil svare på en sånn ubehagelig konfrontasjon! Anonymkode: f8a30...01f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #52 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har det noen gang falt deg inn hvorfor rekrutterere nå plutselig ønsker et bilde av arbeidssøkeren? Det var ikke vanlig da jeg søkte min første jobb i 2001. Det er nesten unntak et krav nå. Hvilken betydning har en arbeidssøkers utseende hvis vedkommende skal jobbe på lager, som advokat, lege eller dyrlege? Jeg forstår at det er viktig for modeller, skuespillere, i kundemottak og så videre. Men i resten av yrkene? Anonymkode: 6166d...fef Kanskje i det private, men sist jeg søkte ny jobb som tannlege, var det så vidt jeg kunne se, ikke noen måte å legge inn bilde på den elektroniske søknaden. Jeg hadde vel måttet laste det opp som et vedlegg, da, men noe sier meg at det hadde blitt sett på som merkelig (og litt komisk) hos de som nå er mine ledere. Anonymkode: f63d9...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #53 Del Skrevet 7. juni 2024 Som jeg forstår det så har du hatt to samboere tidligere, og er i dag gift med en pen mann, i et velfungerende ekteskap? Når du har hatt seriøse forhold til tre forskjellige menn er det vanskelig å tro at du kan være så lite pen som du beskriver. Disse mennene var/er jo tiltrukket av deg siden de har valgt deg. Du skjønner vel det? Anonymkode: 16f9b...805 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #54 Del Skrevet 7. juni 2024 Hvorfor ikke gi beskjed om at du ikke kan kjøre på en god måte før du allerede er drittlei. Noe må du jo ha sagt siden du ble slettet fra Facebook. Anonymkode: a1b07...b7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #55 Del Skrevet 7. juni 2024 Kanskje du er av den typen ts som fremstår som "svak" og lett å utnytte. Det betyr ikke at du er det, bare at folk tror det. Det er ikke lett å si om det er utseende eller personligheten som gjør det så har dessverre ingen andre råd enn å fortsette å sette grenser for deg selv. Slike folk gidder du ikke ha som venner.. Anonymkode: e38f8...f24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #56 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kanskje i det private, men sist jeg søkte ny jobb som tannlege, var det så vidt jeg kunne se, ikke noen måte å legge inn bilde på den elektroniske søknaden. Jeg hadde vel måttet laste det opp som et vedlegg, da, men noe sier meg at det hadde blitt sett på som merkelig (og litt komisk) hos de som nå er mine ledere. Anonymkode: f63d9...c63 Jobber som tannlege og kan såvidt å se?!? Anonymkode: dbe02...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #57 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg har ingen problemer med å tro at du blir forskjellsbehandlet eller utnyttet. Folk forskjellsbehandler noe enormt basert på utseende alene, og også basert på andre ting. Jeg tror at den forferdelige behandlingen du har vært utsatt for i oppveksten, også muligens har gjort at du ikke er like god sosialt som mange andre eller som du ville vært om oppveksten var mer normal. De som er veldige gode sosialt, kan klare å kompensere for et uheldig utseende. De imponerer meg noe enormt. Uansett tenker jeg at det beste er å lytte (med et halvt øre) til hva andre sier og bare jatte med etter beste evne uten å egentlig si og mene så mye. Man tjener lite på "å si klart fra til alle" (som du skriver i overskriften). En ting er om du i en vanlig samtale gir noen enkle juridiske råd/sier noe om juridisk praksis, men om noen blir sure fordi du ikke skriver søknader for dem, tenker jeg du får leve med det. Lat som du ikke henger med dersom de hinter, og dersom de spør rett ut om du kan skrive for dem, svarer du smilende og lett unnskyldende at du ikke har mulighet, men at de kan ta kontakt med "sekretær/kontorpersonale" for å bestille time. Om et menneske i klartekst hadde bedt meg velge side i en konflikt, hadde jeg også sagt at jeg ikke ønsket å bli dratt inn i "saken". Og hade jeg blitt slettet fra FB pga. det, hadde jeg vel tenkt at det kanskje var like greit. Slike mennesker ønsker man ikke å ha tett på i livet sitt. Man kan jo kommunisere gjennom andre kanaler/i grupper og ev. på sms der det er nødvendig. Anonymkode: 382b7...37c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #58 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du sier du ikke vet hva du gjør feil, at du ikke kan evaluere egen atferd i møte med andre og at du ikke forstår hvorfor folk trekker seg unna, men hvis du i møte med folk i det virkelige liv svarer sånn du gjør i denne tråden, så er det rimelig åpenbart for oss andre hvorfor folk styrer unna. Du går rett i skyttergraven, viser ingen evne til selvrefleksjon over de tilbakemeldingene som gis, skal motbevise det andre sier og vise at du vet best, du er krass og ganske sint. Du har en "det er alle andre og ikke meg"-holdning, og viser absolutt ingen forståelse for at du må endre deg om du skal gå bedre overens med folk. Og du snakker hele tiden om at du blir utnyttet, men hva består denne utnyttingen i? Å hjelpe kolleger med faglige problem er en selvfølge hos oss, der løser vi ting i fellesskap når det trengs. Så hva er utnytting? Og nøyaktig hva er det du har sagt til hun som slettet deg på FB? jeg tipper det var i overkant krasst ut fra svarene du gir her. Anonymkode: e08e2...245 Jeg synes ts ordlegger seg klart å tydelig og svarer utførende når andre spekulerer i hva hun sier. Skjønner virkelig ikke hva som er så galt med svarene hennes. Hun har i tillegg kommet med en mengde eksempler på forskjeller og assymetri. Anonymkode: bae9a...06d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #59 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. Hun ba meg direkte å velge side. Det er en konflikt, en stor en, og det vet alle. Konflikten er betent, og den andre personen står i nærmere forhold til meg enn denne dama. Det er ikke hennes personlig konflikt, men konflikt innad i miljøet, der jeg bevisst har valgt å stå på siden, av hensyn til mine barn. Hun har faktisk prøvd å dra meg over på "sin" side, blant annet ved å snakke ganske mye dritt om den andre parten i konflikten. Jeg ønsket ikke mer negativitet eller drakamp, og uttrykte dette. Hun vet at jeg har en god del ressurser som kan hjelpe henne å "vinne" denne konflikten. Problemet er at den andre personen har stått ved mine barns side i en årrekke, og jeg ønsker selvfølgelig ikke å ødelegge for henne ved å "velge side". Det finnes for øvrig ingen kurs i hvordan få seg venner og hvordan bli likt. Tro meg, jeg sjekket. Coach har jeg prøvd, og opplevde det som penger ut av vinduet og spirituell-ekstatisk-hurrarop-ish, useriøst opplegg. TS Anonymkode: 6166d...fef Har du vurdert om du rett og slett er omringet av dårlige folk? Det skjer titt og ofte det. Husker jeg flyttet fra byen min og trodde hele verden var som byen min. Takk gud for at den ikke var det! Anonymkode: bae9a...06d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #60 Del Skrevet 8. juni 2024 Nerstranda idrettslag? 😆 Jeg tror du skal la deg inspirere av kundebehandlere når det gjelder klaging. "det der hørtes vanskelig ut.. Du høres skikkelig lei ut av dette her. Så kjedelig at det er slik. Jeg håper det snart blir bedre. Synd for barna at det er slik" Man kan gi støtte uten å ta side. Nå er det ikke sikkert de blir fornøyd med slik støtte, men da går de heller til andre. Og google Grey rock. Det fungerer med urimelige mennesker Anonymkode: 6ed94...bde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå