Gå til innhold

Er det rart at mange menn i 30-årene vil ligge rundt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn har en feilaktig oppfatning hvis de tror det er enkelt for dem å starte familie sent i tredveårene eller i førtiårene. Da har mange kvinner barn og er ferdig med det allerede, og unge kvinner søker sjeldent mye eldre mannfolk. I tillegg har dere også faktisk et fruktbarhetsvindu når det gjelder volumet og kvalitet på sæd.

Man kan selvfølgelig ignorere dette, men det er likevel en refleksjon å gjøre seg.

Anonymkode: 9502a...b2a

De burde ha lest statistikken og artiklene.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/rlBqP0/tre-tiltak-for-aa-gjoere-gutter-til-fedre

Blant barnløse over 40 oppgir halvparten at de ønsker barn, og halvparten av barnløse menn bor alene. 12 prosent bor med moren sin. Altså. INGEN kvinner i 2024 gidder å få barn med en voksen mann over 40 som bor med mora, og heller ikke bo med svigermor fast. Halvparten av barnløse menn bor alene. De ønsker altså ikke dame, eventuelt ikke er attraktive nok for dame, altfor sjenerte, relasjonsskadet eller sikter for høyt. Halvparten ønsker IKKE barn. Altså, lever de fint alene uten barn og dame. 

Anonymkode: 1eb8d...016

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Vi er jo ikke sinte. For vår del nå menn så absolutt leve livet de ønsker, MEN da kan de også bare drite i å gi kvinner skylden for at vi ikke står med åpne armer når de omsider ønsker familie. Vi vil helst stifte familie med jevnaldrende mann, så menn må så gjerne rote rundt akkurat så lenge de vil, men vi vil IKKE ha skylden når de da til slutt ender opp uten familie og barn. Det må menn selv takle å bære som konsekvens av sine valg. 

Menn som roter rundt har også en god funksjon for oss kvinner, når det er hva vi ønsker. 

Nettopp. For min del driter jeg i om nabo, kollega, random mann på nett, noen på butikken osv ønsker å pule rundt, puler rundt eller klager over å ikke få pult rundt. Det raker ikke meg. Problemet oppstår når noen av disse mennene begynner å shame kvinner for alder og utseende, slik TS gjør. Når de klager over at kvinner ikke er jomfruelige nok, at ingen kvinner er forholdsmateriale og at ingen kvinner vil ha dem. Vil de pule rundt, så er det rett og rimelig at de gjør det. Da har de tatt et VALG. Alle valg har konsekvenser. Det nytter ikke å sitte og hardnakket påstå at KUN kvinner blir uattraktive og relasjonsskadet av å ha pult rundt, mens rundbrennere-menn er attraktive og alle vil ha dem. Det nytter heller ikke å sitte og påstå at de fleste kvinner ønsker eldre menn, og at det er biologiiiii at menn i alle aldre ønsker purunge kvinner uten erfaring. Når virkeligheten biter dem i ræva og de sitter der alene og barnløse. Det er konsekvens av deres VALG.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. For min del driter jeg i om nabo, kollega, random mann på nett, noen på butikken osv ønsker å pule rundt, puler rundt eller klager over å ikke få pult rundt. Det raker ikke meg. Problemet oppstår når noen av disse mennene begynner å shame kvinner for alder og utseende, slik TS gjør. Når de klager over at kvinner ikke er jomfruelige nok, at ingen kvinner er forholdsmateriale og at ingen kvinner vil ha dem. Vil de pule rundt, så er det rett og rimelig at de gjør det. Da har de tatt et VALG. Alle valg har konsekvenser. Det nytter ikke å sitte og hardnakket påstå at KUN kvinner blir uattraktive og relasjonsskadet av å ha pult rundt, mens rundbrennere-menn er attraktive og alle vil ha dem. Det nytter heller ikke å sitte og påstå at de fleste kvinner ønsker eldre menn, og at det er biologiiiii at menn i alle aldre ønsker purunge kvinner uten erfaring. Når virkeligheten biter dem i ræva og de sitter der alene og barnløse. Det er konsekvens av deres VALG.

Akkurat!!!!!!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (56 minutter siden):

Konklusjon: Knull og dump, med god samvittighet.

For hva skal man si? Etter 11 sider (hittil) med mannevond feminisme og langdrygt pseudointellektuelt vås fra simps som åpenbart ikke mestrer elementær hoderegning?

Jeg går da ut fra at gutta som omsider blir populære blant damene i 30-åra ikke spør om lov til å holde ting flyktig og uproblematisk?

Så hvis sinte rødstrømper og tørste simps har lyst til å forhandle, da får de jo starte med å innta en litt annen holdning enn dette?

Inntil den tid: Knull og dump, med god samvittighet.

Du kan knulle og dumpe så mye du vil, så lenge du er ærlig om dine hensikter. Det er DITT valg. Men ikke vær overrasket over at du er svært lite attraktiv som fars- og ektemannemne når du har rundet 40. Ingen kvinner jeg kjenner ønsker å ta i en mann med slik fortid og slike holdninger. Men det er et valg du har tatt, og da får du stå for dette valget.

Disse "simpsene" får kone, barn og spennende liv. Det er ikke spennende å hoppet fra fitte til fitte hele livet og ha halvdårlig sex i ny og ne. Det vil du forstå når du blir voksen. 

Og selvfølgelig, ingen voksne mennesker trenger å spørre om lov til å gjøre det de vil innenfor lovens grenser. Ingen bør ha dårlig samvittighet av å ha sex uten forpliktelser, så lenge man er ærlig om sine hensikter fra start.

For min del spiller det ingen rolle hva du gjør, hva naboen gjør eller hva fyren i kassa på Kiwi gjør. Det er deres eget sexliv innenfor deres eget soverom. Jeg har mitt eget sexliv innenfor mitt ekteskap med en jevnaldrende mann, jeg har barn som begynner å bli store, og jeg har hittil levd et spennende og innholdsrikt liv. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (1 time siden):

Må ikke glemme at mange menn vil ikke ha barn.

Veldig mange vil ha barn når de møter den rette, eller forelsker seg, også menn. Det er noe jeg har vært overrasket over at særdeles få barnløse menn reflekterer over. Veldig mange kvinner er klar over denne psykologiske mekanismen, og sier på forhånd: Jeg vil ikke ha barn, men det kan godt hende jeg møter en som får meg til å ville det. Menn som ikke vil ha barn, er mer sånn: jeg vil ikke ha barn, og dette kommer ikke til å forandre seg. Så får de lyst på barn sent, og da står ikke samfunnet med det samme tilbudet som da man var yngre.

Å velge vekk barn er noe man gjør etter tyngre refleksjon, inkludert tanker om hvordan det vil bli å være gammel uten barn, om hvordan det vil være å være en av få eller ingen av de rundt seg som har barn, om hvordan livet skal leves når alle ens nærmeste er opptatt med barn, slik at man ikke har tilgang på det sosiale nettverket sitt slik man hadde før, etc. Som et rent instinktivt statement, funker det dårligere.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har inntrykk av at dette er normalen også. Menn og kvinner søker jevnaldrende. 

Anonymkode: ab6a9...915

Statistisk sett har forhold mellom jevnaldrende størst sjanse for å lykkes. Og det er jo ikke noe rart. Verken det at de fleste trekkes mot jevnaldrende, og at forhold mellom jevnaldrende overlever oftest. Man er som regel på samme sted i livet, har vokst opp med den samme musikken, kulturen, bøkene, ungdomsspråket osv. Man har like mange år til pensjonsalder og kan planlegge bedre, man har like mye overskudd mht. barn, og så videre. Jeg har en jevnaldrende mann, og forholdet går mye lettere enn med eksen som var 7 år eldre.  

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mange vil ha barn når de møter den rette, eller forelsker seg, også menn. Det er noe jeg har vært overrasket over at særdeles få barnløse menn reflekterer over. Veldig mange kvinner er klar over denne psykologiske mekanismen, og sier på forhånd: Jeg vil ikke ha barn, men det kan godt hende jeg møter en som får meg til å ville det. Menn som ikke vil ha barn, er mer sånn: jeg vil ikke ha barn, og dette kommer ikke til å forandre seg. Så får de lyst på barn sent, og da står ikke samfunnet med det samme tilbudet som da man var yngre.

Å velge vekk barn er noe man gjør etter tyngre refleksjon, inkludert tanker om hvordan det vil bli å være gammel uten barn, om hvordan det vil være å være en av få eller ingen av de rundt seg som har barn, om hvordan livet skal leves når alle ens nærmeste er opptatt med barn, slik at man ikke har tilgang på det sosiale nettverket sitt slik man hadde før, etc. Som et rent instinktivt statement, funker det dårligere.

Når du velger å bo hos mor i en alder av 40-50, så har du jo automatisk valgt vekk barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kan knulle og dumpe så mye du vil, så lenge du er ærlig om dine hensikter. Det er DITT valg. Men ikke vær overrasket over at du er svært lite attraktiv som fars- og ektemannemne når du har rundet 40. Ingen kvinner jeg kjenner ønsker å ta i en mann med slik fortid og slike holdninger. Men det er et valg du har tatt, og da får du stå for dette valget.

Disse "simpsene" får kone, barn og spennende liv. Det er ikke spennende å hoppet fra fitte til fitte hele livet og ha halvdårlig sex i ny og ne. Det vil du forstå når du blir voksen. 

Og selvfølgelig, ingen voksne mennesker trenger å spørre om lov til å gjøre det de vil innenfor lovens grenser. Ingen bør ha dårlig samvittighet av å ha sex uten forpliktelser, så lenge man er ærlig om sine hensikter fra start.

For min del spiller det ingen rolle hva du gjør, hva naboen gjør eller hva fyren i kassa på Kiwi gjør. Det er deres eget sexliv innenfor deres eget soverom. Jeg har mitt eget sexliv innenfor mitt ekteskap med en jevnaldrende mann, jeg har barn som begynner å bli store, og jeg har hittil levd et spennende og innholdsrikt liv. 

Jeg kan med god samvittighet gjøre som jeg vil så lenge jeg ikke gir mindre enn jeg mottar.

Hva hederlighet angår tror jeg kanskje at dere jenter skal ta en lang titt i speilet før dere er modne for å instruere andre. 😄

Synes f.eks det er festlig hvordan gutta som denne tråden gjelder blir fortalt at de må "bare finne seg" en av (de angivelige mange) damene som ikke har knullet rundt i 20-årene.

Vel, vi vet jo fra tidligere diskusjoner at gutta for guds skyld ikke må finne på å forhøre seg om en kvinnes seksuelle historie. Ikke bare er dette undertrykkelse og kvinnehat, har vi lært, men det er også fellende bevis på at man bor i et tre, har liten penis og aldri kommer til å møte en kvinne i utgangspunktet.

Og skulle de likevel tråkke over streken ved å stille et slikt overgrep av et spørsmål, da har vi videre lært at det er helt legitimt for kvinner å bare juge villig vekk. Så noen hensikt har det for så vidt heller ikke.

Men i denne tråden er svaret altså å "bare finne seg" en av damene som ikke har knullet rundt. Da ved bruk av magi, formodentlig.

Tenker kanskje at jeg tillater meg å være tilsvarende "fleksibel" med hva jeg formidler som sannheten, jeg. Enten dere bifaller eller ikke. 😂

Endret av KallePils
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste par er noenlunde jevnaldrende. Vanligste aldersforskjell er mellom 2 og 3 år. Så jo, det er i høy grad sannsynlig.

Og de fleste relasjoner startet som en bekjentskap som utviklet seg til noe mer. Så man blir sammen med noen som det var "naturlig" at man ble sammen med. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (1 minutt siden):

Jeg kan med god samvittighet gjøre som jeg vil så lenge jeg ikke gir mindre enn jeg mottar.

Hva hederlighet angår tror jeg kanskje at dere jenter skal ta en lang titt i speilet før dere er modne for å instruere andre. 😄

Synes f.eks det er festlig hvordan gutta som denne tråden gjelder blir fortalt at de må "bare finne seg" en av (de angivelige mange) damene som ikke har knullet rundt i 20-årene.

Vel, vi vet jo fra tidligere diskusjoner at gutta for guds skyld ikke må finne på å forhøre seg om en kvinnes seksuelle historie. Ikke bare er dette undertrykkelse og kvinnehat, har vi lært, men det er også fellende bevis på at man bor i et tre, har liten penis og aldri kommer til å møte en kvinne i utgangspunktet.

Og skulle de likevel tråkke over streken ved å stille et slikt overgrep av et spørsmål, da har vi videre lært at det er helt legitimt for kvinner å bare juge villig vekk. Så noen hensikt har det for så vidt heller ikke.

Men i denne tråden er svaret altså å "bare finne seg" en av damene som ikke har knullet rundt. Da ved bruk av magi, formodentlig.

Tenker kanskje jeg at tillater meg å være tilsvarende "fleksibel" med hva jeg formidler som sannheten, jeg. Enten dere bifaller eller ikke. 😂

Selvfølgelig kan du være fleksibel med sannheten. Det er dobbeltmoralen som er omtalt, ikke at man ønsker seg en partner med få sexpartnere når man har hatt det samme selv. Og nei, jeg er heller ikke en dame som spør om antall partnere selv. Skulle det komme opp, er det i en naturlig setting og såpass sent i løpet at det ikke spiller noen rolle fra eller til uansett.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du være fleksibel med sannheten. Det er dobbeltmoralen som er omtalt, ikke at man ønsker seg en partner med få sexpartnere når man har hatt det samme selv. Og nei, jeg er heller ikke en dame som spør om antall partnere selv. Skulle det komme opp, er det i en naturlig setting og såpass sent i løpet at det ikke spiller noen rolle fra eller til uansett.

Å, langt ifra. Det er galt å spørre, vet du vel!

Er du ny her? 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 10.53):

Dette er en veldig vanlig holdning blant menn og han er ingen unntak. De vil føle seg bedre enn kvinnen. 

Anonymkode: ab6a9...915

gjelder å finne seg en mann som ikke er så veldig fisefin og som ikke er forelsket i seg selv. 

Anonymkode: 66b83...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (Akkurat nå):

Er du ny her? 😄

Nei og jo. Jeg er ikke interessert i en som spør meg om sexpartnere som et hvilket som helst annet spørsmål, nei. Jeg anser det i utgangspunktet som en privatsak, og spørsmålet som frekt. Det mener jeg menn bør anse det som også, men hver sin smak. Jeg orker ikke en gravejournalist. Kommer det opp i en naturlig setting, ser jeg på det som noe annet. Har fått spørsmålet og følte jeg bar i et partner-intervju der jeg skulle svare riktig på disse og disse punktene. Samtidig oppfattet jeg det som frekt. Jeg anser ikke dette som en god måte å bli kjent på. Tror en del kan være enig om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei og jo. Jeg er ikke interessert i en som spør meg om sexpartnere som et hvilket som helst annet spørsmål, nei. Jeg anser det i utgangspunktet som en privatsak, og spørsmålet som frekt. Det mener jeg menn bør anse det som også, men hver sin smak. Jeg orker ikke en gravejournalist. Kommer det opp i en naturlig setting, ser jeg på det som noe annet. Har fått spørsmålet og følte jeg bar i et partner-intervju der jeg skulle svare riktig på disse og disse punktene. Samtidig oppfattet jeg det som frekt. Jeg anser ikke dette som en god måte å bli kjent på. Tror en del kan være enig om det.

Og dermed ser også du det absurde i at gutta denne tråden handler om får beskjed om å "bare finne seg" en dame som ikke har knullet rundt.

Hva er det da vi diskuterer? 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (2 minutter siden):

Og dermed ser også du det absurde i at gutta denne tråden handler om får beskjed om å "bare finne seg" en dame som ikke har knullet rundt.

Hva er det da vi diskuterer? 😂

Jeg ser på det som retorisk fra damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (6 minutter siden):

Er du ny her? 😄

Spør om nøyaktig hva du vil, men en samtale har alltid en sender og en mottaker, og den andre har lov til å tolke deg etter sine tanker og erfaringer. 

Jeg er ikke en av de kvinner som har hatt mange tilfeldige forbindelser, men jeg valgte også fort å avslutte dating med menn som gravde i slikt. Det er heller ikke uvanlig, fordi slikt veldig ofte tyder på dobbeltmoral og retrospektiv sjalusi man ikke orker å forholde seg til. 

Men avslør gjerne dine tanker rundt slikt med å spørre og grave. Det er en stor fordel for oss kvinner. Dessuten kan du jo være heldig å treffe på en kvinne som har tilsvarende tanker om slikt, og det er god match i at dere begge har store restriksjoner rundt sex når man er kvinne. (Om kvinne med store restriksjoner og mye skam rundt slikt er lurt er kanskje en annen ting.)

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser på det som retorisk fra damene.

"Retorisk", ja… nå nærmer vi oss… 🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Spør om nøyaktig hva du vil, men en samtale har alltid en sender og en mottaker, og den andre har lov til å tolke deg etter sine tanker og erfaringer. 

Jeg er ikke en av de kvinner som har hatt mange tilfeldige forbindelser, men jeg valgte også fort å avslutte dating med menn som gravde i slikt. Det er heller ikke uvanlig, fordi slikt veldig ofte tyder på dobbeltmoral og retrospektiv sjalusi man ikke orker å forholde seg til. 

Men avslør gjerne dine tanker rundt slikt med å spørre og grave. Det er en stor fordel for oss kvinner. Dessuten kan du jo være heldig å treffe på en kvinne som har tilsvarende tanker om slikt, og det er god match i at dere begge har store restriksjoner rundt sex når man er kvinne. (Om kvinne med store restriksjoner og mye skam rundt slikt er lurt er kanskje en annen ting.)

Spennende, spennende… men du:

Disse gutta som må finne seg en dame som ikke har knullet rundt, men som for all del ikke må forhøre seg om en dame har knullet rundt…

… noen tips til hvordan de skal gå frem? 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (Akkurat nå):

Spennende, spennende… men du:

Disse gutta som må finne seg en dame som ikke har knullet rundt, men som for all del ikke må forhøre seg om en dame har knullet rundt…

… noen tips til hvordan de skal gå frem? 😂

Bli kjent med kvinnen totalt sett. Hvilket burde være av interesse generelt, om man ønsker seg en livspartner. 

Min mann har aldri spurt om dette, men vi har selvfølgelig snakket om livene våre før vi møttes generelt, og man forstår jo mye ut fra det. 

Menn som har knullet rundt må dessuten finne seg i at kvinner som ikke har gjort det kan lese mellom linjene de også, og ikke ha dobbeltmoral angående slikt, men ønske seg mann med tilsvarende fortid. 

Menn har lov til å velge bort kvinner, men dette er gjensidig. Kvinner kan også velge bort menn. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (På 7.6.2024 den 14.14):

Tro meg, hvis du ALDRI har opplevd at du primært ble valgt fordi "en pikk er en pikk" vil du savne det. Det er en enorm frihet i den opplevelsen. 

Jeg skjønner det er nedbrytende hvis det er eneste sex´en, men det er like nedbrytene når sex alltid handler om noe annet som ikke egentlig handler om aktiviteten.  

Hva mener du egentlig her? Jeg forstår ikke hva du mener?

Anonymkode: 2a3ad...2ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...