Gå til innhold

Hvor mye smågodt/chips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye godteri og chips barna mine eller jeg spiser. Det varierer også. Jeg syns ikke smågodt og potetgull er så godt, så det bruker jeg bare å spise hvis jeg får det borte på besøk. Men jeg har en Royal pistasj-is i fryseren som jeg har planer om å spise etterpå. Barna fikk en skål med diverse oppi, seigmenn, cashewnøtter, tørket mango, tørket eple og et kinderegg hver. Men jeg vet ikke nøyaktig antall biter, bare at de fikk nøyaktig like mye hver, for det er de opptatte av. 

Jeg er 40 og har bmi på ca. 19. Jeg spiste mer godteri, særlig sjokolade før, og veide det samme da også. Sjokoladen gikk utover apetitten på annen mat. Jeg har blitt mye bedre på å prioritere mat som inneholder det kroppen trenger over sjokolade etter at jeg fikk barn. Jeg løper et par turer i uken. 

Anonymkode: b2c06...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var ung kunne jeg spise akkurat hva jeg ville uten å legge på meg. Men med en gang jeg fylte 25 år så legger jeg på meg bare jeg ser godteri.

Anonymkode: 6cd88...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser aldri smågodt og veldig sjelden chips. Chips liker jeg ikke så godt og smågodt er rett og slett disgusting.

Jeg kan skeie ut innimellom, men det skal det være noe det et verdt å skeie ut for. 

Trener daglig og er generelt aktiv. BMI på rett under 25 som mann.

Anonymkode: d0bd2...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 14.20):

Hadde jeg servert ungene mine en halv neve potetgull (5-6 flak) og 5 smågodt biter tror jeg de hadde sett på meg og ledd høyt.

Ungene mine får ikke mye, men å legge et slankeregime på ungene dine fordi du selv er i den øvre skalaen er bare slemt.

Anonymkode: dc435...71e

Handler ikke om å legge et slankeregime på ungene, men ønsker å gi de gode vaner og passelig mender. Barn har tross alt mye mindre kropp enn voksen og trenger mindre uansett hvilken enda av skalaen foreldrene er i 😊

Anonymkode: 9f9ee...695

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 15.17):

Sitter dere og teller smågodtbitene deres? 😅😅

Når jeg koser meg, så koser jeg meg. Sitter ikke og måler opp da. Men det er bare én dag i uka.

Anonymkode: 5c5f6...08d

Folk er forskjellig i både størrelse og måte å leve livet sitt på. Synes det er spennende å se alle måtene folk gjør det på, og syns man kan holde seg for gid til å gjøre narr av at andre gjør det på en annen måte enn seg selv 😊 you do you og det som funker for deg🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da jeg var ung kunne jeg spise akkurat hva jeg ville uten å legge på meg. Men med en gang jeg fylte 25 år så legger jeg på meg bare jeg ser godteri.

Anonymkode: 6cd88...b62

Samme skjedde meg.

Men det hadde naturlige forklaringer. Frem til ca 25 var jeg russ så student. Jeg hadde ikke lappen eller bil. Hybelen var i 3 etg uten heis. Jeg var veldig aktiv med venner, ofte ute og danset i timer to ganger i uka. Var det fint vær var vi ute i naturen et sted, i stedet for i en trang hybel. 

Ved ca 25 var jeg ferdig utdannet, fikk stillesittende kontorjobb. Kjøpte leilighet med altan, bil - og kjørte overalt, i alle fall for å handle. Fikk samboer, og ble mer glad i sofa og TVkos enn ut på byen. Og lagde god mat og drakk vin, mens jeg før i praksis levde på knekkebrød og snop, og hurtigmat her og der. 

Samme effekten får mange venninner plutselig i 40-årene. De skylder på overgangsalder. Men jeg ser jo at de går fra å stadig være på beina og løpe etter barn, ut og leke i helgene, og alt det der. Til at barna er selvgående. 

Anonymkode: bdb39...c01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser noen ruter mørk sjokolade flere dager i uken. Sjelden til aldri at eg spiser chips og annet godteri. Spiser dessert når jeg har eller er i besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 22.11):

Dere som har en "normalvektig BMI", hvor mye godteri spiser dere i helgene feks? Og er dere litt aktiv/veldig aktiv, tenker det vil ha noe å si for hvor mye som er innafor uten å ende opp overvektig feks. 

I tillegg, hvor mye får barna deres? 

Tenker konkret, feks 10 smågodt biter og en neve potetgull til voksen og halvparten til barn..hva tenker dere?

20 biter smågodt, eller litt is, aldri potetgull kroppen legger det rett på magen ( og sliter med å bryte ned det usunne fette) 

kun på lørdag, fredag er hverdag og søndag kan man unne seg litt kalorifritt brus og vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...