Gå til innhold

Tror dere det er liv laga for Oda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kvaliteten og holdbarheten fra Oda og Meny er mye bedre enn den man får i butikk. 

De plukker rett fra sentrallager, så maten har lengre holdbarhet og er friskere. I stedet for å først bli kjørt til butikk, ligge på kjølelager der, før det blir lagt ut i butikk og kan være der i mange dager. 

Skjer det en sjelden gang en feil så tikker pengene rett tilbake i det man klager. Sett mot å dra tilbake til butikk. Ikke at jeg kan det når avokadoen er dårlig likevel, for kvitteringer tar jeg ikke vare på. 

Utsolgt opplever jeg veldig sjelden. Jeg har "nei" for erstatningsvarer. Og man ser jo morgenen før levering hva som ikke kan leveres, og kan da finne på alternativer, eller kort stoppe innom butikk på vei hjem fra jobb. 

Anonymkode: 402b3...fb6

Nei, Meny har ikke sentrallager. Varene plukkes i butikk, så man kan oppleve å få dårlig dato. Jeg pleier å spesifisere at jeg vil ha god dato på f.eks lomper og salatposer. Hvis man opplever dårlig dato eller kvalitetsavvik, så har Meny fantastisk kundeservice som krediterer veldig kjapt. De krediterer også tilbake i tid, om man opplever avvik på ting man har kjøpt for en stund siden. 

Anonymkode: 3982a...750

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei og jeg elsker Oda! Bruker det hele tiden! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

De har massevis av kunder. Kunder som av ulike grunner gjerne velger å sette bort den kjedelige dagligvarehandelen til noen andre, og få det ferdig levert i kasser på dørstokken. Jeg, blant annet. Jeg har av helsegrunner benyttet meg ofte av Oda i fem-seks år nå, og særlig ofte det siste året. Det ville virkelig vært en nedtur for meg om Oda forsvant. Det ville det virkelig. Vi har jo Meny som leverer hjem, men de er så mye dyrere at det ville jeg nok ikke hatt råd til så ofte som jeg benytter Oda.

Jeg vet at mange andre også bruker Oda så ofte de kan, bl.a. på grunn av tidsklemma.

PS! Jeg har aldri fått en dårlig grønnsak levert av Oda. Jeg prøver å huske om varer har vært utsolgt, men det kan ikke ha skjedd mer enn et par ganger på disse årene. Og da har jeg fått epost på forhånd, der de beklager at de ikke har varen, og at de krediterer kortet mitt med det beløpet.

Den eneste gangen jeg ble litt misfornøyd med en vare Oda plukket ut for meg, var da jeg hadde bestilt et stort stykke høyrygg-kjøtt. Det sto i nettbutikken at det skulle være CA 1,5 kg. Noe som jeg ville ha, så bestilte det. Det stykket jeg mottok, var imidlertid på 1,2 kg, og egentlig for lite for meg. Men det lot seg bruke, selv om jeg ble littegranne misfornøyd.

Joda Oda har kunder. Men det betyr ikke at det er levedyktig når de taper penger. Ville du fortsatt brukt Oda om du måtte betale 40% mer enn i butikk?

Anonymkode: d014e...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Joda Oda har kunder. Men det betyr ikke at det er levedyktig når de taper penger. Ville du fortsatt brukt Oda om du måtte betale 40% mer enn i butikk?

Anonymkode: d014e...19f

Du har rett i at dette ville betydd færre kunder, men det er noe helt annet en "folk liker å plukke varer selv". Svært mange liker ikke det og setter pris på å slippe, men det er selvfølgelig grenser for hvor mye de vil og kan betale likevel.

Anonymkode: 16a99...62e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 20.21):

Synes det er merkelig at de i løpet av alle disse årene ikke har somlet seg til å etablere dette tilbudet i Norges nest største by.

Hvis det ikke funker i Norges største by så vil det hvertfall ikke funke i den nest største.

Anonymkode: 3ba7f...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, Meny har ikke sentrallager. Varene plukkes i butikk, så man kan oppleve å få dårlig dato. Jeg pleier å spesifisere at jeg vil ha god dato på f.eks lomper og salatposer. Hvis man opplever dårlig dato eller kvalitetsavvik, så har Meny fantastisk kundeservice som krediterer veldig kjapt. De krediterer også tilbake i tid, om man opplever avvik på ting man har kjøpt for en stund siden. 

Anonymkode: 3982a...750

Denne tråden handler om Oda. 

Anonymkode: 402b3...fb6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For vår del er Oda gudesendt og vi har brukt dem endel. Har veldig sjelden opplevd feil eller dårlige varer, de har rettet fort opp ved slike anledninger. 
Jeg slipper å bruke den lille energien jeg har på å plukke ut varer i butikken og vi kan velge ut varer i ro og mak hjemme. Jeg håper det er liv laga for dem videre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden handler om Oda. 

Anonymkode: 402b3...fb6

Nå var det vel strengt tatt du som kom med en feil påstand om Meny.

Anonymkode: 3990a...f13

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror oda overlever. Men kun nasjonalt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært trist om den muligheten ble borte, for jeg handler masse derfra og er veldig fornøyd både med varer, leveringstider og kontakt med chat om det er noe jeg vil påpeke. Aldri et snurt ord. Alt blir tilbakebetalt og jeg er kjempefornøyd. Storhandler også en gang i uka og fordi det er så ok å sjekke ut varer på nett i fred og ro, så handler jeg ofte "for en hel familie" og jeg er og blir kun èn person. :nigo: 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden handler om Oda. 

Anonymkode: 402b3...fb6

Ja,, men det var du som trakk inn Meny og kom med feil opplysninger.

Anonymkode: 3982a...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forresten også fornøyde med Oda, og når det har vært feil eller varer de ikke har får man pengene tilbakebetalt. 
Jeg plukker like gjerne dårlig frukt og grønnsaker selv og gidder aldri gå tilbake til butikken med det, så at en kan bruke chat og bare få tilbake penger er helt gull! 

Anonymkode: f790d...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Likevel prioriterte de å etablere seg i Finland, der det allerede finnes andre slike leverandører fra før, men måtte kaste inn håndkleet etter ett år. Merkelig prioritering å etablere seg i et allerede trangt marked i utlandet fremfor å utvide innen landegrensene først.

Anonymkode: d3653...de4

Oda skrøt av de var verdensmestre i logistikk. Det var nok derfor de trodde de ville lykkes i utlandet.  Bergen var nok ikke godt nok for Oda. 

Anonymkode: 3926f...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så fornøyd med at Meny leverer i min by .

Anonymkode: 4e0ce...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda er luksus - å få varene plukket og levert på døra. Dette må koste enormt. I tillegg har de veldige gode nettsider. Det er ikke sånn at man trenger søke opp hver vare, for Oda vet hva du pleier å handle. I tillegg kan man velge oppskrifter og få varer lagt til for akkurat den oppskriften. Det koster nok mye å opprettholde denne nettsiden - den er avansert.

Anonymkode: ba724...cd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Joda Oda har kunder. Men det betyr ikke at det er levedyktig når de taper penger. Ville du fortsatt brukt Oda om du måtte betale 40% mer enn i butikk?

Anonymkode: d014e...19f

Da hadde jeg brukt Meny. Og jeg bruker både Meny og Oda nå. Og Oda kunne fint tatt litt mer for kjøring. For jeg har ikke noe problem og betale 59 kr, som jeg gjør hos Meny. Hos Oda betaler jeg stort sett 9 kr. Og hadde de heller satt opp prisen til 59, så hadde det hjulpet en god del. For de har jo mange kunder. 

Anonymkode: 6d729...002

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper de overlever. Oda er gull verdt for meg de periodene mannen er på sjøen. Å slippe å bruke tid etter jobb og barnehage, eller lørdagen, på å reise i butikken og handle da, gjør livet en god del enklere. Jeg kjenner en del som bruker Oda regelmessig, men flest som ikke gjør det. Hvordan kundegrunnlaget egentlig er, og hvor liv laga det er, aner jeg ikke. 

Anonymkode: ffe92...8b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja,, men det var du som trakk inn Meny og kom med feil opplysninger.

Anonymkode: 3982a...750

Jeg sa at jeg alltid har fått varer av god dato, da de plukker rett fra lager. 

Hva er vitsen med alle avsporingene? 

Anonymkode: 402b3...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vi som er fornøyde burde massivt ha skrevet et brev til ODA og fortalt dem at vi er veldig fornøyd med...alt. :nikke: 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt liv laga, men de skulle droppa den internasjonale satsingen... 

 

Grunnen til at de har gått så mye i minus er fordi de har hatt en enorm vekst og har måttet stadig investere mer for å dekke etterspørselen. 

Anonymkode: 67a48...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...