Gå til innhold

Tror dere det er liv laga for Oda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brukt Oda i 8 år ukentlig. Hsr vek skjedd 3 ganger at det manglet varer. Veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 24a88...c17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir vanskelig for Oda å overleve tross restrukturering. Håper likevel de lykkes. Har en gammel mor på en annen kant av landet som ikke kan handle selv og byttet fra Meny til Oda pga pris. Viktigste er likevel at det i det hele tatt er mulig for meg å sørge for at hun får matvarer, så kan bruke alternativer om de bukker under.

Aldri noe problem med levering og kvalitet, datohysteri er ikke noe gamlemor er plaget av, hun har jo tross alt overlevd krigen.🙂

Endret av Hareena
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bare på at de kommer til Bergen jeg.

 

Anonymkode: 5b16e...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venter bare på at de kommer til Bergen jeg.

 

Anonymkode: 5b16e...29c

Jeg også, og mange i nabolaget vårt.

Hadde uten tvil betalt 59,- for å få varer hjem og slippe butikk. Faktisk fristet til å si jeg ville betalt 99,- pr gang , det å slippe butikk er verdt det for meg.

Anonymkode: 53821...1ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg også, og mange i nabolaget vårt.

Hadde uten tvil betalt 59,- for å få varer hjem og slippe butikk. Faktisk fristet til å si jeg ville betalt 99,- pr gang , det å slippe butikk er verdt det for meg.

Anonymkode: 53821...1ec

Man betaler 0kr, 9kr eller 24 kr her jeg bor stort sett. 

Anonymkode: f790d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 12.29):

Folk flest liker å plukke varer selv i butikk. Derfor vil aldri Oda bli lønnsomt. Kun noen få er villig til å betale for at andre plukker maten for de.

Også er det fryktelig irriterende å få en dårlig grønnsak eller at en vare er utsolgt.

Anonymkode: d014e...19f

Nesten alle jeg kjenner ukeshandler på Oda.

Anonymkode: f986a...6dd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/9/2024 at 8:59 AM, AnonymBruker said:

Grunnen til at de har gått så mye i minus er fordi de har hatt en enorm vekst og har måttet stadig investere mer for å dekke etterspørselen. 

Anonymkode: 67a48...0c2

Det høres litt merkelig ut hvis "enorm vekst" skal være en ulempe.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter de Oda egentlig? Betyr det noe? Eller er det jentenavnet Oda? 

Anonymkode: f790d...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største utfordringen er vet at de har utvidet for raskt, bygge nytt lager osv, før man har begynt å tjene penger. Vi bruker Oda veldig mye og er svært fornøyd med både varer og leverigstid

Anonymkode: 17989...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha hatt ekstrem uflaks som bestilte 3 ganger og manglet vare/fikk dårlig vare hver gang.

Heldig dere som Jan bruke Oda. Vi så på det som en stor tidsbesparende å slippe dra i butikk, men siden de «fucka» med oss hver gang boikottet vi hardt.

Anonymkode: e9d5b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi må ha hatt ekstrem uflaks som bestilte 3 ganger og manglet vare/fikk dårlig vare hver gang.

Heldig dere som Jan bruke Oda. Vi så på det som en stor tidsbesparende å slippe dra i butikk, men siden de «fucka» med oss hver gang boikottet vi hardt.

Anonymkode: e9d5b...e75

Nå opplever ikke vi dette mange ganger på rad, men det er mye bedre å kunne sende en mail om dårlig vare og få tilbake pengene enn å måtte gå tilbake til butikken med kvittering (jeg sikkert ikke har) fordi jeg har plukka feil. 

Anonymkode: f790d...64e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor heter de Oda egentlig? Betyr det noe? Eller er det jentenavnet Oda? 

Anonymkode: f790d...64e

De byttet fra Kolonial til Oda fordi de følte at "Kolonial" ikke funket like bra når de skulle satse i utlandet.  De ville ha et navn som fungerte på mange språk og var redd for at "Kolonial" skulle tolkes negativt fordi mange i utlandet misliker kolonister. 

Anonymkode: 3926f...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå opplever ikke vi dette mange ganger på rad, men det er mye bedre å kunne sende en mail om dårlig vare og få tilbake pengene enn å måtte gå tilbake til butikken med kvittering (jeg sikkert ikke har) fordi jeg har plukka feil. 

Anonymkode: f790d...64e

Joda, men vi fikk feil fra Oda hver gang. 3 av 3 ganger måtte vi igjennom en eller annen prosess med de. 2 av gangene fikk vi ikke melk, gang 2 gadd de ikke varsle oss en gang så jeg måtte løpe på butikken da jeg egentlig skulle begynne på middag og hadde slitne, sultne barn hjemme. Fy f** jeg var forbanna. Arrogant kundeservice sa bare at de valgte å ikke sende melk til oss pga tomt. Ingen beskjed.

Tror jeg har måttet gå tilbake på butikken med kvittering og bytte en vare jeg har plukket feil selv totalt 3 ganger i hele mitt liv. 

Anonymkode: e9d5b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke Oda selv men naboen gjør det og alle Oda bilene som kjører veien her kjører langt over fartsgrensen. 
 

Meny bilen tar mer hensyn. Så jeg blir glad om oda går konk og meny tar over.

Anonymkode: 67053...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker ikke Oda selv men naboen gjør det og alle Oda bilene som kjører veien her kjører langt over fartsgrensen. 
 

Meny bilen tar mer hensyn. Så jeg blir glad om oda går konk og meny tar over.

Anonymkode: 67053...a41

Meny er for fine på det til å kjøre ute på bygda. Så Jrg vil ha Oda 😆

Anonymkode: f790d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv savner jeg Smart Club på Alnabru i Oslo. Jeg hater hvor trangt det er mellom hyllene i norske butikker. Føler man hele tiden har andre kunder som står i veien for deg eller så står du i veien for andre kunder. På Smart Club var det god plass mellom hyllene.

Anonymkode: 3926f...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 19.24):

Nå har de gitt gründer og CEO fyken, og ansatt en ny. På tirsdag gikk de ut med at de sier opp 150 stykker i Group Services.

Tror dere at de med dette klarer å snu om og få grønne tall, eller kan det være starten på slutten?

Anonymkode: 1f9ea...950

Nei, det er ikke liv laga for Oda. De lever så lenge det finnes investorer som er villige til å gi de en sjanse. Etter det er det kroken på døra.

Utfordringen er at du ikke kan plukke varer effektivt fra et sortiment på flere tusen varer. Kostnaden ved dette vil nesten alltid overstige den relativt begrensede marginen man har på å selge dagligvarer. I tillegg trenger Oda bedre betingelser fra leverandørene for å evne og konkurrere med store selskaper som Norgesgruppen.

Jeg føler at Oda drepte den siste lille muligheten sin da de ble et lavprisselskap og satset på vekst framfor overskudd.

Endret av isw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...