smileyX Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 (endret) Etter hektiske 3 år har jeg lagt på meg 30 (!!!) kg! Jeg har tidligere gått ned 20-30 kg etter graviditeter og tidligere vektoppgang og vet at jeg kan få dette til. Men det krever FOKUS, at jeg husker hvorfor jeg gjør det, og at jeg tolererer følelsen av å være sulten av og til. Jeg er en ekspert på småspising av godteri og sjokolade, noe som gjør at vekten bare øker. Nå har jeg nådd en såpass høy vekt at jeg står ved et veiskille: enten går det kun nedover med helsa, eller så må jeg ta grep nå. Og jeg velger å gjøre det nå, med en første plan om å unngå sukker de neste 85 dagene. Så streng må jeg være for jeg er en "alt eller ingenting" person og litt blir derfor alltid til "alt".. Jeg kommer til å oppdatere vekt og status underveis her. start: 07.06.24: 100.7 kg uke 1: 14.06.24: 101.1 kg (+0.4 kg) uke 2: 21.06.24: 99.3 kg (-1.8 kg) Endret 21. juni 2024 av agy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #2 Del Skrevet 7. juni 2024 Dag 1/85 gjennomført uten sukker. Vekta idag viser 100.7 kg, tenk at jeg måtte nå tresifret før jeg snur! Men det viktigste nå: at jeg faktisk snur 💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadeus89 Skrevet 7. juni 2024 #3 Del Skrevet 7. juni 2024 Prøv periodisk faste. Lunsj og middag. Aldri snacks. Unn deg heller en liten «dessert» ifm middag noen dager i uka. Aldri kalorier i form av snacks eller drikke utenom disse måltidene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 7. juni 2024 #4 Del Skrevet 7. juni 2024 Velkommen @agy 🌼! Så bra at du tar tak i helsa di. Gleder meg til å følge veien din videre 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 7. juni 2024 Amadeus89 skrev (5 timer siden): Prøv periodisk faste. Lunsj og middag. Aldri snacks. Unn deg heller en liten «dessert» ifm middag noen dager i uka. Aldri kalorier i form av snacks eller drikke utenom disse måltidene. Takk for tips! Ja jeg tror jeg skal bevege meg den retningen du nevner. Nå er planen 4 måltider uten snacks mellom måltidene, men er sjelden sulten på morgenen så det neste trinnet blir nok å droppe frokost. Kveldsmåltidet består av en proteinpudding som gjør meg litt motivert til å holde ut uten snacks, men etterhvert ryker nok den også. Må ta det litt gradvis, ellers er redd for å ryke på en smell.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 7. juni 2024 123qwe skrev (2 timer siden): Velkommen @agy 🌼! Så bra at du tar tak i helsa di. Gleder meg til å følge veien din videre 🙂 Tusen takk! 😊 Jeg skal prøve å bruke denne tråden fornuftig slik at jeg er litt mer forpliktet til å legge om livsstilen. Artig med flere av oss som dokumenterer reisen her, ser du er på riktig vei. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 10. juni 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 10. juni 2024 Litt snublete helg, men greide å ha et visst fokus og ta lærdom av fallgruvene mine. Dette er en langsiktig prosess, så jeg kommer uansett til å fortsette planen min og oppdatere vekt og erfaringer her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 10. juni 2024 #8 Del Skrevet 10. juni 2024 Ville kuttet ut alt av godteri i første omgang, siden du spiser en del av dette. Ellers levd som normalt. Se hvordan det går med å bare gjøre dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 20 hours ago, agy said: Litt snublete helg, men greide å ha et visst fokus og ta lærdom av fallgruvene mine. Dette er en langsiktig prosess, så jeg kommer uansett til å fortsette planen min og oppdatere vekt og erfaringer her. Så bra at du er i gang med prosessen din 🌸 Jeg føler at det virkelig er en reise å endre vanene sine. Først så setter man i gang og er motivert, også må man kanskje stå i litt motgang, få en ny bølge av motivasjon, eller tilpasse planen. Også har man jo livet ellers som skjer samtidig. Er selv forberedt på at det tar en god stund før de nye vanene er godt etablert da det er både det som sitter i hodet mitt og det som skjer i kroppen min som skal venne seg til en ny rutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg heier på deg! For min del hjelper det med et kort spisevindu, nærmere kveldstid. Er som regel på kvelden jeg blir fysen og småspiser. Så legger jeg meg mett og sliter ikke med å sovne pga sulten mage. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 12. juni 2024 Igår gikk alt etter planen, ingen snacks, ingenting med sukker, fire planlagte måltider som jeg koste meg med. Jeg må huske at når jeg føler meg fristet til å ta noe utenom planen, så har det en større betydning enn kun å spise denne saken, men det påvirker også livsstilsendringen og helsen min. En liten ting kan ha stor negativ påvirkning. Og visa versa, å gå en tur kan ha stor positiv påvirkning på å etablere den livsstilen jeg vil ha, og bør derfor ikke lett avfeies med "litt dårlig vær idag, tar den en dag med bedre vær". Sover også så mye bedre uten å ha spist sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. juni 2024 #12 Del Skrevet 12. juni 2024 Så fint å høre. Fortsett sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. juni 2024 #13 Del Skrevet 14. juni 2024 Litt treig å komme inn her ser jeg, men velkommen! Høres ut som du er et eksempel der dette ordtaket stemmer godt: Pain Pushes Until the Vision Pulls. Når det rett og slett smerter mer å være på det stedet man er, enn å gjøre endringer, så er man klar og motivert. Dette kan du klare! Jeg var på akkurat samme sted (vekt) som deg i januar i fjor, og har ca. samme vektmål. Da begynte jeg min livsstilsreise. Veldig lei alt av dietter og jojo-slanking, men tok tak på annet vis. Mitt beste tips er å ikke gjøre for mange endringer på èn gang. Ta det sakte men sikkert, da er man mer rustet for varige endringer. Gleder meg til å følge deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 14. juni 2024 Amatariel skrev (3 timer siden): Litt treig å komme inn her ser jeg, men velkommen! Høres ut som du er et eksempel der dette ordtaket stemmer godt: Pain Pushes Until the Vision Pulls. Når det rett og slett smerter mer å være på det stedet man er, enn å gjøre endringer, så er man klar og motivert. Dette kan du klare! Jeg var på akkurat samme sted (vekt) som deg i januar i fjor, og har ca. samme vektmål. Da begynte jeg min livsstilsreise. Veldig lei alt av dietter og jojo-slanking, men tok tak på annet vis. Mitt beste tips er å ikke gjøre for mange endringer på èn gang. Ta det sakte men sikkert, da er man mer rustet for varige endringer. Gleder meg til å følge deg Tusen takk 💜 Så hyggelig å høre at du også startet samme sted. Jeg tenker det samme som deg, at det er en prosess som handler om å etablere nye vaner og ta gode valg (ikke alltid, men som oftest). Leste litt i tråden din, og jeg er helt lik deg ang. jobbreiser og hotellrom og frokost! Noen gleder må man ha når man har jobb kombinert med husmorferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juni 2024 Veide meg idag, etter en uke. Vel, første del av uken gikk jeg litt på trynet, men den siste halvdelen holdt jeg meg til planen, og det føles bra! Vekta derimot er relativt lik som forrige uke, 101.1 kg, noe som egentlig er en helt uvirkelig høy vekt for meg... Satser på nedgang neste uke, skal iallefall gjøre alt jeg kan for å ha bedre fokus denne helgen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 16. juni 2024 #16 Del Skrevet 16. juni 2024 Håper du hadde en fin helg og får en uke der det er lettere å gjøre bedre valg 🌸. Heier på deg! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 17. juni 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 17. juni 2024 Kort oppsummering av de siste dagene: Lørdag: greide å begrense meg, tillot 10 smågodtting på kvelden, men de smakte faktisk ikke så godt som de pleier etter flere sukkerfrie dager. Neste lørdag skal jeg prøve å greie meg uten. Søndag: bursdag, greide å begrense kake til minimum. Ikke mat etter 18. Mandag: fastet fra 18-12, og var neste ikke sulten kl 12.. Tre måltider idag, null sukker. Altialt ganske fornøyd med dagene. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. juni 2024 #18 Del Skrevet 18. juni 2024 Ja disse dagene kan du absolutt være fornøyd med! Høres ut som en helg der du hadde god kontroll ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smileyX Skrevet 21. juni 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 21. juni 2024 Vekt etter to uker 99.3 kg, har gått ned 1.8 kg på 2 uker, ikke så mye, men riktig vei og jeg har spist gode måltider. Om jeg kan fortsette samme stil føles det veldig som en livsstilsendring og ikke en kur, hadde vært digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 21. juni 2024 #20 Del Skrevet 21. juni 2024 Bra jobbet! Du har en fin start Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå