AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Del Skrevet 5. juni Min venninne klager konstant på mannen hennes. Skjønner henne godt, for han er forsåvidt aldri hjemme. Han prioriterer jobb og venner over henne og barna. Ho blir selvfølgelig mistenksom om at det er en/flere andre inni bildet, så hun leter etter alt av små tegn og klager om de til meg. Har bedt henne snakke med han, gi han ultimatum, dra på ferie så han blir tvunget å være en far så hun får pause, dumpe idioten. Men hun gjør ingenting av rådene, istedet fortsetter hun å klage.. hver eneste dag.. Jeg vil selvfølgelig støtte henne, og skjønner at hun har det vanskelig, ingen fortjener en sånn mann. Men hun gjør absolutt ingenting for å forbedre situasjonen sin, hun forteller ikke engang at det plager henne så vidt jeg vet. Men er drittlei av dette, det har vært det samme i flere år, likevel fikk de et til barn sammen i fjor.. Anonymkode: bae1c...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Del Skrevet 5. juni Jeg har det likt med moren min som klager over faren min som behandler henne dårlig osv. Nå er det jo annerledes siden vi er i familie, og dere venninner, men slitsomt er det uansett. Det jeg gjorde var å gjenta hver gang hun begynte å klage, "du har et valg, enten går du i fra han eller så blir du - og da vil jeg ikke høre klaging ". Og etter hvert ble det faktisk bedre. Anonymkode: 01973...b16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Del Skrevet 5. juni Samme med søsteren min....... skjønner godt at hun klager. Men det har gått 4år nå, og INGENTING har bedre seg, tvert om. Nå er jeg passe lei, men hun har gitt klar beskjed at hun ikke trenger råd, bare ventilering.... Sukk, misliker svogeren min mer og mer for hvert år grunnet dette. Anonymkode: a6ec2...bbc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Del Skrevet 5. juni Si du gjerne overtar han. Anonymkode: 57d2a...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har det likt med moren min som klager over faren min som behandler henne dårlig osv. Nå er det jo annerledes siden vi er i familie, og dere venninner, men slitsomt er det uansett. Det jeg gjorde var å gjenta hver gang hun begynte å klage, "du har et valg, enten går du i fra han eller så blir du - og da vil jeg ikke høre klaging ". Og etter hvert ble det faktisk bedre. Anonymkode: 01973...b16 Takk for råd! Skal begynne å si det hver gang og se om det hjelper.. kjipt at hun ikke bare forlater han og finner en ny før hun rotner med han Anonymkode: bae1c...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Samme med søsteren min....... skjønner godt at hun klager. Men det har gått 4år nå, og INGENTING har bedre seg, tvert om. Nå er jeg passe lei, men hun har gitt klar beskjed at hun ikke trenger råd, bare ventilering.... Sukk, misliker svogeren min mer og mer for hvert år grunnet dette. Anonymkode: a6ec2...bbc Det er så kjipt! Anonymkode: bae1c...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min venninne klager konstant på mannen hennes. Skjønner henne godt, for han er forsåvidt aldri hjemme. Han prioriterer jobb og venner over henne og barna. Ho blir selvfølgelig mistenksom om at det er en/flere andre inni bildet, så hun leter etter alt av små tegn og klager om de til meg. Har bedt henne snakke med han, gi han ultimatum, dra på ferie så han blir tvunget å være en far så hun får pause, dumpe idioten. Men hun gjør ingenting av rådene, istedet fortsetter hun å klage.. hver eneste dag.. Jeg vil selvfølgelig støtte henne, og skjønner at hun har det vanskelig, ingen fortjener en sånn mann. Men hun gjør absolutt ingenting for å forbedre situasjonen sin, hun forteller ikke engang at det plager henne så vidt jeg vet. Men er drittlei av dette, det har vært det samme i flere år, likevel fikk de et til barn sammen i fjor.. Anonymkode: bae1c...2f7 Heter det ikke mannen sin? Er det valgfritt? Bare lurer. Anonymkode: cf9bd...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme med søsteren min....... skjønner godt at hun klager. Men det har gått 4år nå, og INGENTING har bedre seg, tvert om. Nå er jeg passe lei, men hun har gitt klar beskjed at hun ikke trenger råd, bare ventilering.... Sukk, misliker svogeren min mer og mer for hvert år grunnet dette. Anonymkode: a6ec2...bbc Jeg synes du hver gang din søster begynner med dette skal anbefale henne å skaffe seg en psykolog hun kan ventilere hos, for slik det er nå blir kommunikasjonen mellom dere stort sett bare om negative ting, noe som hadde vært greit om hun faktisk gjorde noe for å bedre egen situasjon. Når hun ikke vil eller ikke greier å gjøre noe med situasjonen sin så trenger hun å snakke om det med en fagperson. Og så ville jeg gjort det klart at du er glad i henne og at du mer enn gjerne støtter henne den dagen hun er klar til å gjøre noe med livet sitt, men at du ikke lenger bare kan være hennes ventil, da det blir en form for medavhengighet som dessverre gjør at hun fortsetter å holde ut i det dysfunksjonelle forholdet sitt uten å gjøre noe med det. Og siden du er for glad i henne og unner henne langt bedre , så kan du ikke lenger være den ventilen som gjør at hun holder ut det som ikke er bra for henne. ❤️ Anonymkode: 599e8...315 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Del Skrevet 6. juni Kjenner ei som klager, får råd, fortsetter å gjøre motsatt av rådene, godtar dårlige unnskyldninger, klager, får flere råd og samme runddans igjen. Jeg har sagt til henne gang på gang at hun kan ikke forandre en som ikke vil forandre seg. Hun svarer at hun egentlig vet det, men hun tror hun kan forandre han. Så ringer hun igjen etter noen uker om at det var bedre en stund før det sklei ut på nytt. Har slutta å ta tlf da jeg blir kraftig irritert av hans oppførsel og vet at det ikke vil hjelpe uansett hvilke råd jeg gir henne. Anonymkode: 6e8e4...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Heter det ikke mannen sin? Er det valgfritt? Bare lurer. Anonymkode: cf9bd...270 Vet ikke og bryr meg ikke, men hvis dette interesserer deg må du gjerne undersøke. Anonymkode: bae1c...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner ei som klager, får råd, fortsetter å gjøre motsatt av rådene, godtar dårlige unnskyldninger, klager, får flere råd og samme runddans igjen. Jeg har sagt til henne gang på gang at hun kan ikke forandre en som ikke vil forandre seg. Hun svarer at hun egentlig vet det, men hun tror hun kan forandre han. Så ringer hun igjen etter noen uker om at det var bedre en stund før det sklei ut på nytt. Har slutta å ta tlf da jeg blir kraftig irritert av hans oppførsel og vet at det ikke vil hjelpe uansett hvilke råd jeg gir henne. Anonymkode: 6e8e4...e41 Høres likt ut.. Anonymkode: bae1c...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Del Skrevet 6. juni Samme her… har en venninne som har klaget i nesten 10 på mannen sin. Har støttet, hørt, gitt råd, snakket om dette i nesten 10år… er møkk lei, hun gjør INGENTING for å bedre situasjonen. Sier hun skal skille seg, men må vente til etter ditt og datt. Anonymkode: 4110d...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Del Skrevet 6. juni Som man reder ligger man. Hadde faktisk ikke giddet å høre på det der i evigheten. Men for alt vi vet kan det jo være en grunn til at mannen ikke orker å være hjemme også. Noen mennesker passer bare ikke bra sammen. Anonymkode: 560d4...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme her… har en venninne som har klaget i nesten 10 på mannen sin. Har støttet, hørt, gitt råd, snakket om dette i nesten 10år… er møkk lei, hun gjør INGENTING for å bedre situasjonen. Sier hun skal skille seg, men må vente til etter ditt og datt. Anonymkode: 4110d...7de 10 år? 😭 tenk å være frivillig ulykkelig så lenge.. håper venninna mi ikke holder ut med han så lenge.. Anonymkode: bae1c...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Del Skrevet 6. juni De klager over mannen, men ikke på inntekten han bringer inn i husholdningen. Derfor fortsetter det. Anonymkode: 852eb...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Del Skrevet 6. juni Hvordan er sex livet da, kanskje svaret ligger der? Anonymkode: 89843...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 6. juni #17 Del Skrevet 6. juni Kjenner meg igjen i dette. Men jeg er så redd for å såre venninnen min, at jeg ikke tør å si at hun må enten godta mannen som han er. Spør henne hvorfor hun elsker han. Hva var det som gjorde at forelskelsen var så sterk at hun lovet å elske han resten av livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Del Skrevet 6. juni Hvem sin mann? Anonymkode: 6bd28...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Del Skrevet 6. juni Venninna mi holdt på sånn i 10 år med eksen sin. Det var klaging, trøst, råd, mere klaging, trøst, råd... i en evig runddans. Til slutt innså jeg faktisk at hun rett og slett likte å ha det litt miserabelt og få oppmerksomhet. Anonymkode: 9b2a4...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): De klager over mannen, men ikke på inntekten han bringer inn i husholdningen. Derfor fortsetter det. Anonymkode: 852eb...974 En av klagene til den jeg kjenner er at HUN må betale nesten alt og vet ikke hva han egentlig bruker penger på. Så det er tull Anonymkode: 6e8e4...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå