Donnie Darko Skrevet 13. februar 2006 #1 Del Skrevet 13. februar 2006 Dette her er bare for drøyt: http://www.geenstijl.nl/paginas/iraansetelekids.html Få med dere slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smella Skrevet 13. februar 2006 #2 Del Skrevet 13. februar 2006 Æsj,orka ikke ser mer enn begynnelsen..Holdt i massevis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agaton six Skrevet 13. februar 2006 #3 Del Skrevet 13. februar 2006 Bare gjør oppmerksom på at MEMRI, som står bak spredningen av denne filmen, er en propaganda-frontend, og regnes for en kilde som bør taes med en klype salt. http://www.guardian.co.uk/elsewhere/journa...,773258,00.html Og at det finnes 30.000 jøder som lever Iran, og som tildels tar regjeringens side i kritikken av Israel. De har til og med et medlem i parlamentet. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4705246.stm Ikke alt er så svart-hvitt som man skal ha det til i denne konflikten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest du Skrevet 13. februar 2006 #4 Del Skrevet 13. februar 2006 Bare gjør oppmerksom på at MEMRI, som står bak spredningen av denne filmen, er en propaganda-frontend, og regnes for en kilde som bør taes med en klype salt. http://www.guardian.co.uk/elsewhere/journa...,773258,00.html Og at det finnes 30.000 jøder som lever Iran, og som tildels tar regjeringens side i kritikken av Israel. De har til og med et medlem i parlamentet. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4705246.stm Ikke alt er så svart-hvitt som man skal ha det til i denne konflikten ← Hmmm.. og hva i helvete har det med videoen å gjøre? At MEMRI (som er hovedoversetter) fører en ensidig føring av en konflikt? Ingen har så vidt jeg har fått med meg sagt at de har feilaktig oversatt noe, bare at de kun legger ut "verstinger" fra den ene siden. Men det gjør det jo ikke til noe mindre verstinger. Og at det finnes jøder i Iran synes jeg har enda mindre med saken å gjøre. Har en venn i Iran og sier slike filmer ikke er uvanlige funn. Han arbeider i mot propaganda innad i sitt eget land. Og som han sa: Man forstår godt hva det handler om, selv om en ikke forstår språket. Så samme hva slags agenda de som legger den ut i vesten har, så gjør det ikke innholdet mindre horribelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Aga Tonn Skrevet 13. februar 2006 #5 Del Skrevet 13. februar 2006 Hmmm.. og hva i helvete har det med videoen å gjøre? At MEMRI (som er hovedoversetter) fører en ensidig føring av en konflikt? Ingen har så vidt jeg har fått med meg sagt at de har feilaktig oversatt noe, bare at de kun legger ut "verstinger" fra den ene siden. Men det gjør det jo ikke til noe mindre verstinger. Og at det finnes jøder i Iran synes jeg har enda mindre med saken å gjøre. Har en venn i Iran og sier slike filmer ikke er uvanlige funn. Han arbeider i mot propaganda innad i sitt eget land. Og som han sa: Man forstår godt hva det handler om, selv om en ikke forstår språket. Så samme hva slags agenda de som legger den ut i vesten har, så gjør det ikke innholdet mindre horribelt. ← Kremt... det er en saksopplysning, og ikke minst; en anledning til å få frem det faktum at mange har en bakenforliggende agenda med slikt. Det går andre veien også - eller kanskje det er en del av samme propagandafront. Du har ikke spurt deg selv hvorfor det akkurat nå dukker opp en video av britiske soldater som mishandler irakisk ungdom? Why now? Slapp av og informer deg selv. Klemz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #6 Del Skrevet 13. februar 2006 På forumet til islam.no var det iallfall noen par som likte denne tegnefilmen. Dette var ikke noe annet enn spiderman og lignende. De sier sikkert det samme når spidermans fiender er muslimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest du Skrevet 13. februar 2006 #7 Del Skrevet 13. februar 2006 Kremt... det er en saksopplysning, og ikke minst; en anledning til å få frem det faktum at mange har en bakenforliggende agenda med slikt. Det går andre veien også - eller kanskje det er en del av samme propagandafront. Du har ikke spurt deg selv hvorfor det akkurat nå dukker opp en video av britiske soldater som mishandler irakisk ungdom? Why now? Slapp av og informer deg selv. Klemz ← Ok, jeg skal klemze meg litt. Det er bare så unødvendig å påpeke at det er "propagandakrefter" bak de som utga videoen med engelsk tekst. Det er alltid noen som skal påpeke noe slikt, men det gjør ikke innhold mindre galt. Det var helt sikkert ikke en tilfeldighet at bildene av fangene i Abu Ghraib-fengselet kom akkurat da de kom, men det gjør da ikke innholdet mindre gæernt av den grunn. Selv om det for øvrig ikke er helt sammenlignbart innhold da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aga tonn Skrevet 13. februar 2006 #8 Del Skrevet 13. februar 2006 Ok, jeg skal klemze meg litt. Det er bare så unødvendig å påpeke at det er "propagandakrefter" bak de som utga videoen med engelsk tekst. Det er alltid noen som skal påpeke noe slikt, men det gjør ikke innhold mindre galt. Det var helt sikkert ikke en tilfeldighet at bildene av fangene i Abu Ghraib-fengselet kom akkurat da de kom, men det gjør da ikke innholdet mindre gæernt av den grunn. Selv om det for øvrig ikke er helt sammenlignbart innhold da. ← Jeg tror vi alle kan ha godt av å stikke fingeren i jorda innimellom. Nå tenkte jeg ikke på de originale Abu Ghraib-bildene i dette tilfellet, men vidoen som kom denne uken der britiske soldater mishandler irakisk ungdom. Denne ble filmet i 2004, men ikke lekket ut før nå. Hvorfor? Det er slike ting man bør ta tak i, og ikke nødvendigvis velge 'side' for den enkelte hendelse. Om så var ville denne videoen 'bekrefte' mitt syn; at irakere - dvs. muslimer - behandles upent (for å si det mildt) og derfor er denne avsløringen en 'god' ting, et scorepoint for 'min' side. Men hva om videoen ikke er ment for meg, men for å radikalisere muslimer, med vekt på europeiske muslimer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #9 Del Skrevet 14. februar 2006 Dette her er bare for drøyt: http://www.geenstijl.nl/paginas/iraansetelekids.html Få med dere slutten. ← hva var så ille med den?? synes ikke det var noe spesielt. Det er ikke sa rart at de lager slikt til barn da de trenger å få vite hvem fienden er slikt kunne jeg sendt selv for barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå