AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #21 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bor alene med min sønn som blir 22 i år. Han bor hjemme fordi jeg ønsker at han sparer egenkapital istedenfor å bruke det på husleie et annet sted. Han er flink med økonomi og sparer mesteparten av lønnen. Men, han fyller opp tanken på bilen min om han ser den nærmer seg tomt. Han handler også inn mat til oss begge, det går litt på hvem det passer best å stikke på butikken. Jeg kan godt sende han handleliste , så plukker han med seg på vei fra jobb. Han bidrar også ellers med husarbeid, matlaging og generelt vedlikehold som må gjøres. Jeg har også lært han opp til "manneting", som å skifte dekk på bilen, oljeskift osv. Vasking/bretting av egne klær, skifte sengetøy ordner han selv uten min innblanding. Han tok over mobilabbonement, strømmetv o.l så fort han fikk egen inntekt. Han kjøper i gaver i utide, men han kjøper bursdagspresang og gir morsdagsgave og en eller annen oppmerksomhet på 8.mars. Skal sies at jeg har påpekt at dette settes pris på og deretter har han selv fulgt det opp på eget initiativ. Jeg er egentlig ganske stolt av sønnen min, og tror han kan bli en bra fremtidig partner og også en som vil ta godt vare på sin gamle mor, når den tid kommer. Anonymkode: 057f8...a95 Dere kan være stolte av hverandre ♥️ Anonymkode: e73ef...74e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #22 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes ikke at barn skal måtte betale husleie for å bo i sitt eget hjem. Jeg bodde hjemme til jeg var nesten 30. Studerte, jobbet og sparte penger (det var kriteriet for å bo der så lenge). Har alltid vært fornuftig og blitt stilt krav til, men betalte ikke noe for å bo hjemme - hverken husleie, mat eller annet til det daglige. Betalte for frisør, klær og annet til meg selv, da. Hjalp nok ikke veldig mye til hjemme, men med en mor som alltid har vært hjemmeværende var det naturlig for vår familie at hun tok mesteparten av husarbeid på dagtid. Så hjalp vi heller til med forskjellige ting om ettermiddagene. Faren min hadde ganske høy inntekt, så foreldrene mine hadde ikke behov for at jeg hjalp til med det økonomiske. Anonymkode: 83a3e...b96 Foreldre har ikke forsørgerplikt ovenfor egne barn etter avsluttet vgs. Når jeg var 30 var jeg ferdig studert, gift, eide bolig, hadde barn og fulltidsjobb. Aldri i livet om mine barn får bo gratis i mitt hjem etter at de er myndige og kan forsørge seg selv. Anonymkode: dcb5e...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #23 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har en 21 åring boende hjemme. Han går på skole og får studielån og jobber litt. Jeg har også en 14 åring. Har ikke veldig god økonomi, men han bor gratis. Han spiser det jeg lager men kjøper seg mat og lager selv også hvis han vil ha noe annet. Jeg bruker en del penger på lillebror, men det gjorde jeg også til eldste når han var tenåring. Jeg har ei venninne i samme situasjon, men hun har ei datter på samme alder som min sønn boende hjemme. Hun bor også gratis, men hun kjøper små gaver til mor og lillesøster av og til. Hun kan kjøpte take away til de noen ganger. Er det forskjell på gutter og jenter der?. Jeg føler at min sønn er " grådig". Noen ganger spørr han meg om jeg kan kjøpe noe til han. Si at det koster 89 kr. Da vippser han meg 90 kr. Tenker at siden han bor gratis så kunne han ha bidratt litt noen ganger. Kanskje begynne å ta husleie? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: ed50b...a0d mine på 20 og 22 bor hjemme, de betaler,men jeg sparer til dem i boligsparing Anonymkode: 04d0b...ad7
Gjest Tears in heaven Skrevet 6. juni 2024 #24 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har en 21 åring boende hjemme. Han går på skole og får studielån og jobber litt. Jeg har også en 14 åring. Har ikke veldig god økonomi, men han bor gratis. Han spiser det jeg lager men kjøper seg mat og lager selv også hvis han vil ha noe annet. Jeg bruker en del penger på lillebror, men det gjorde jeg også til eldste når han var tenåring. Jeg har ei venninne i samme situasjon, men hun har ei datter på samme alder som min sønn boende hjemme. Hun bor også gratis, men hun kjøper små gaver til mor og lillesøster av og til. Hun kan kjøpte take away til de noen ganger. Er det forskjell på gutter og jenter der?. Jeg føler at min sønn er " grådig". Noen ganger spørr han meg om jeg kan kjøpe noe til han. Si at det koster 89 kr. Da vippser han meg 90 kr. Tenker at siden han bor gratis så kunne han ha bidratt litt noen ganger. Kanskje begynne å ta husleie? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: ed50b...a0d Har datter på 22 boende hjemme,hun betaler 2000 kr i mnd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå