AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #21 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er det ikke uvanlig at brudeparet angir andre «dresskoder» enn de tradisjonelle, da. Om du vil kverulere over om det er en dresskode eller et tema, orker ikke jeg å bruke tid på, men vi skal i alle fall i et bryllup i sommer hvor dresskoden er «power dressing». Videre forklart som klær som utstråler styrke og selvtillit, altså hvor det er lov å dra på både med utradisjonelle farger, silhuetter og tilbehør. Anonymkode: 9831c...7d7 Ja da, det er mulig å smøre sammen sin egen dresskode, for eksempel ; alle i helhvitt, game of thrones osv. Antakelig ville TS nevnt det hvis det var noe sånt, tror du ikke? Hvis den hjemmelagde dresskoden var «ikke hvit jakke», så hadde hun ikke trengt å spørre. Men tradisjonelle kleskoder handler altså ikke om å detaljstyre gjestenes antrekk, men om å gi dem en trygghet om hvilket nivå festen er på. Kleskode er for gjestenes skyld. Bruden skal ikke ta stilling til enkeltplagg. Som gjest forventes man å forstå hva som ligger i «mørk dress». Anonymkode: cda9e...335 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #22 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg unngår selv helhvite plagg i bryllup, men det er jo greit med hvit skjorte på menn, så hvorfor ikke. Anonymkode: 95830...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #23 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er vel heller de som mener noe er forbudt som bør gi kilde? Anonymkode: f6241...f35 Nei, det er de som påstår noe, som bør kunne underbygge dette med en kilde. Her påstås det at det med at man ikke skal bære rød kjole under bryllup er «noe ikke-europeisk, plukket opp fra amerikanske filmer». Det vil jeg gjerne ha en kilde til. Anonymkode: 9831c...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #24 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg unngår selv helhvite plagg i bryllup, men det er jo greit med hvit skjorte på menn, så hvorfor ikke. Anonymkode: 95830...b3d Dét er vel ikke helt sammenlignbart. Anonymkode: 9831c...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #25 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja da, det er mulig å smøre sammen sin egen dresskode, for eksempel ; alle i helhvitt, game of thrones osv. Antakelig ville TS nevnt det hvis det var noe sånt, tror du ikke? Hvis den hjemmelagde dresskoden var «ikke hvit jakke», så hadde hun ikke trengt å spørre. Men tradisjonelle kleskoder handler altså ikke om å detaljstyre gjestenes antrekk, men om å gi dem en trygghet om hvilket nivå festen er på. Kleskode er for gjestenes skyld. Bruden skal ikke ta stilling til enkeltplagg. Som gjest forventes man å forstå hva som ligger i «mørk dress». Anonymkode: cda9e...335 Jeg tenker derimot at det er en såpass innarbeidet skikke og allmenn kjent at man (som kvinne) ikke stiller i sort, hvitt (eller rødt) i andres bryllup, at det bør være unødvendig for brudeparet å spesifisere dette. For meg ville det vært mer naturlig at brudeparet uttrykte det dersom de syns det var greit at gjestene kom i disse fargene, og derfor ville jeg hørt med bruden om det var ok at jeg brukte hvit jakke/overdel i hennes bryllup dersom jeg på død og liv følte at jeg måtte ikle meg den hvite jakken akkurat den dagen. Anonymkode: 9831c...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #26 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker derimot at det er en såpass innarbeidet skikke og allmenn kjent at man (som kvinne) ikke stiller i sort, hvitt (eller rødt) i andres bryllup, at det bør være unødvendig for brudeparet å spesifisere dette. For meg ville det vært mer naturlig at brudeparet uttrykte det dersom de syns det var greit at gjestene kom i disse fargene, og derfor ville jeg hørt med bruden om det var ok at jeg brukte hvit jakke/overdel i hennes bryllup dersom jeg på død og liv følte at jeg måtte ikle meg den hvite jakken akkurat den dagen. Anonymkode: 9831c...7d7 Da har du misforstått. Det er ikke «forbudt» å ha enkeltplagg som er sorte eller hvite. Det er ikke regnet som god skikk og bruk å komme i helhvitt for en kvinne, men jeg har faktisk vært i et bryllup der brudens stemor kom i hvit kjole, ha ha. Ingen sa noe på det. En jakke tar man som regel av under festen uansett. Det er ikke god stil å ha bare skuldre i kirken, men det bryr visst ikke så mange seg om. Uansett plager man ikke bruden med sånne spørsmål. Anonymkode: cda9e...335 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå