Gå til innhold

Alle skal alltid bli så fulle, jeg orker ikke delta på det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i midten av 30-årene, og hver eneste gang vi skal gjøre noe i lag så skal det drikkes. Jeg kan godt ta en øl men liker ikke bli full så jeg stopper etter den ene ølen. Men de andre drikker og drikker. Så blir de fulle og da vil jeg hjem. Og det er JEG som blir sett på som hun døve som alltid drar hjem. Jeg ser på dem og tenker herregud så flaut som de oppfører seg, hoier og synger og snøvler. Derfor drar jeg hjem. Men nå blir jeg ikke invitert med lengre og jeg tror grunnen er at jeg ikke drikke like mye som dem.

Flere med lignende historier? Noe jeg kan si? 

Anonymkode: 428a0...785

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva VIL du si? De vil ha det gøy uten noen som ser på dem og synes de er teite. Du vil ikke være der når de er fulle. Det høres jo ut som dere er helt enige. Du kan ikke bestemme at de skal være edru, de kan ikke bestemme at du skal drikke. Er ikke det greit da?

Anonymkode: 63be4...972

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle folk er søppel.

Anonymkode: 5e1ee...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk er forskjellige er strengt tatt ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan snakke med de når alle er edru.. vet ikke om det hjelper, men det er vel verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt samme sjølv, pleier gå heim før det "tar av", for man kan ikkje endre andre, men du kan jo prøve invitere på andre aktiviteter, eller finne deg hobbyar der det kanskje er andre edruelige folk:)

Anonymkode: 6d992...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (3 minutter siden):

Du kan snakke med de når alle er edru.. vet ikke om det hjelper, men det er vel verdt et forsøk?

Det er sånt man gjør med tenåringer før de skal på sin første fest. Man tar ikke praten med jevnaldrende venner.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er i midten av 30-årene, og hver eneste gang vi skal gjøre noe i lag så skal det drikkes. Jeg kan godt ta en øl men liker ikke bli full så jeg stopper etter den ene ølen. Men de andre drikker og drikker. Så blir de fulle og da vil jeg hjem. Og det er JEG som blir sett på som hun døve som alltid drar hjem. Jeg ser på dem og tenker herregud så flaut som de oppfører seg, hoier og synger og snøvler. Derfor drar jeg hjem. Men nå blir jeg ikke invitert med lengre og jeg tror grunnen er at jeg ikke drikke like mye som dem.

Men er det ikke like greit å ikke bli invitert da, du vil jo ikke være der? 

Anonymkode: 9331a...052

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Det er sånt man gjør med tenåringer før de skal på sin første fest. Man tar ikke praten med jevnaldrende venner.

Så man kan ikke si at man vil drikke mindre, kanskje gjøre andre ting sammen med vennene sine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange av oss som ikke drikker så mye, for samme grunn. Kankskje du bør utvide din sosiale omgangskrets? 

Anonymkode: c29eb...54e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har samme holding som deg. 
Det er rett og slett pinlig å se på. 

Anonymkode: daf37...404

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri vært vitne til at det er noe problem at folk er avholds eller drikker lite. Har vært på fester hvor folk tar med seg en termos med te, og oppmerksomheten var utelukkende positiv fra oss godt brisene.

Om folk merker at du har en negativ holdning til folk som drikker som du utrykker i innlegget kan jo dette være grunnen til at du ikke blir invitert?

Folk har en tendens til å plukke opp slik.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei grunnen er ikke at du ikke drikker. Det er helt legitimt å ikke drikke.

Men du må også ha respekt for at det er helt legitimt å drikke på fest. Du er ikke på noen måte noe «bedre» enn dem. Så lenge ditt negative syn og opphøyelse skinner gjennom, så gjør du noe som ikke er bra. La folk kose seg som de vil.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know the feeling. Største grunnen til at jeg ikke drar på fester/sammenkomster lengre. Det er bare moro til rotbløyta starter og så mange ganger ender det opp med alt for høy musikk og folk som roper til hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (1 minutt siden):

I know the feeling. Største grunnen til at jeg ikke drar på fester/sammenkomster lengre. Det er bare moro til rotbløyta starter og så mange ganger ender det opp med alt for høy musikk og folk som roper til hverandre.

Huff ja, det er bare slitsomt.

Anonymkode: 46a66...ef4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krist1an said:

Enig, kan være kjekt i starten, men når folk begynner å rope og repetere seg sjølv og aldri kjem til poenget, då går eg heim😅

Anonymkode: 6d992...e0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker meg at de eneste som har en problem og snakker drit om andres valg her er de som "ikke drikker så mye". Av både ts og andre her i tråden med samme meninger. Jaja. Og dere lurer på hvorfor dere ikke blir invitert så ofte? Er det er stort mysterium altså? 

Jeg har ingen problemer med de som verken ikke drikker mye eller ikke drikker men mennesker som har så store negative bemerkelser som å kalle folk for søppel eller blir flau osv over vennene sine hadde jeg aldri ønsket å ha som venner. Aldri!

Nei ts, du får finne deg noen andre venner, de inviterer deg ikke så ofte det burde jo være et hint. Veldig enig i det første svaret du får. Gjensidig enighet dette om at det ikke er så ok for både vennene dine og deg selv. Men du kan ikke tvinge de til å være edru eløer si noe spesielt til de og de kan jo heller ikke tvinge deg til å drikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en bedre vennekrets.

Anonymkode: 4b055...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke så mye selv, men syns nå det er morsomt å være med vennene mine når de drikker uansett.

Vennene dine har det jo bare gøy og slipper seg litt løs hørtes det ut som, da vil de jo ikke invitere noen som nærmest ser ned på dem. Det er innafor at du vil gå tidlig og ikke trives, men det merker vel de rundt ganske fort også? Så da lar de heller være å invitere, ikke så merkelig. 

Du får bli kjent med noen likesinnede da. 

Endret av Disney Adult
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (2 timer siden):

Så man kan ikke si at man vil drikke mindre, kanskje gjøre andre ting sammen med vennene sine? 

Selvsagt kan man foreslå å gjøre andre ting med venner, men man kan jo ikke nekte de andre å ta seg en fest om det er det de ønsker. Men man kan velge å ikke delta selv. 

Ts: det høres ut som at du og vennene dine er på ulike plasser i livet akkurat nå. Dette kan selvsagt endre seg med tiden, men akkurat nå er det slik. Det du kan gjøre er å aktivt gå inn for å finne bekjentskaper som har mer like verdier som deg rundt det å drikke alkohol.

Anonymkode: 47fe5...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...