Gå til innhold

Fett hår, noen tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg har prøvd absolutt alt, men innser at det kanskje bare er hårtypen min, fint, rett og nordisk hårtype. 

Dette har jeg prøve:

vaske håret to ganger med sjampo

sjampo for fett hår, tørt hår, tørr og fet hodebunn osv, har prøvd så mye og bruker aldri den samme to ganger etter hverandre.

avslutte med kaldt vann

føne/ikke føne 

silkeputetrekk

vaske sjelden

tørrsjampo 

produkter som skal løfte røttene 

saltvannspray

bleke håret 

bruker aldri balsam i bunnen

Nå går det maks 24 timer før håret ser skikkelig fettete og ekkelt ut, burde egentlig vasket det hver kveld, men klarer å strekke det til annenhver dag ved å sette opp, men føler meg veldig ufresh. 
kan legge til at jeg har veldig tørr hud generelt på kroppen, og mistenker samme i hodebunnen og at den derfor overproduserer talg.

Noen som kan dele noe som har fungert for dem?

 

Anonymkode: c1885...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gravid i 2019 og har ikke hatt fett hår siden 😅har du spurt frisøren din?

Anonymkode: cc490...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ble gravid i 2019 og har ikke hatt fett hår siden 😅har du spurt frisøren din?

Anonymkode: cc490...5e5

Graviditet har ikke hatt noen virkning her dessverre. Ja, får alltid anbefalt produkter, og ingen har funket noe bedre enn annet så langt. Ingen forskjell på sjampoen til 50kr og 500kr 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c1885...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og begynt å få fort fett hår. Før hjalp det å stripe det men ikke nå lenger.

Anonymkode: 3f94d...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo en gang per mnd

Anonymkode: f9133...395

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en god rense shampo? Det gjorde underverker for mitt hår som ble veldig fort fett. 

Anonymkode: 0e316...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen. Mye du kan gjøre, me ser ut som du har vært innom mye.

Anbefaler bruk av produkter. Selv vasker jeg håret om morgen, føner og så bruker jeg tørrsjampo i røttene. Da holder håret uten å se fett ut til kvelden. Men må dusje igjen neste morgen🙃
 

 

Anonymkode: d89a3...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sjampo og balsam på hairlust sin nettside. Har rett, nordisk, tynt hår, holder å vaske 1-2 ganger i uken. Tok en måned å bli vandt til nye produkter. Funker for meg, men synes produktene koster akkurat litt for mye.

Anonymkode: 5a717...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvital rensesjampo fra matbutikk er det som har hjulpet meg best!

Anonymkode: 64aab...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Føler jeg har prøvd absolutt alt, men innser at det kanskje bare er hårtypen min, fint, rett og nordisk hårtype. 

Dette har jeg prøve:

>

sjampo for fett hår, tørt hår, tørr og fet hodebunn osv, har prøvd så mye og bruker aldri den samme to ganger etter hverandre.

 

Anonymkode: c1885...8eb

Shampoo for fett hår blir feil, du må bruke shampoo mot fett hår. :D

Endret av bvp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg bare innsett at jeg må stripe det, og vaske håret annenhver dag. Redder det med tørrshampoo i pudderform (siden sprayene er kreftfremkallende) dersom jeg må gå én eller to dager uten vask.

Anonymkode: 26ad5...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flink til å bytte/rengjøre hårbørsten din ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børster du håret ofte? 
Fikler du mye med håret? 
Bruker du stylingprodukter? 

For meg hjalp det veldig å vaske sjeldent, og kun børste håret i dusjen samtidig som jeg skylte ut balsam. 
Men det krevde noen måneder med tålmodighet før håret mitt så fint ut med kun 1 vask pr uke. 

Anonymkode: 9cc88...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var løsningen å kutte ut balsam, så nå bruker jeg kun shampoo.

Anonymkode: e306c...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg var løsningen å kutte ut balsam, så nå bruker jeg kun shampoo.

Anonymkode: e306c...f4f

Blir ikke tuppene veldig tørre da? Brukte du balsam i hodebunnen tidligere? Det gjør aldri jeg, og kan ikke se for meg at balsam kun i tuppene skal ha noe effekt på fettete hår på toppen? Men altså, er villig til å prøve det meste 😅

Anonymkode: c1885...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Børster du håret ofte? 
Fikler du mye med håret? 
Bruker du stylingprodukter? 

For meg hjalp det veldig å vaske sjeldent, og kun børste håret i dusjen samtidig som jeg skylte ut balsam. 
Men det krevde noen måneder med tålmodighet før håret mitt så fint ut med kun 1 vask pr uke. 

Anonymkode: 9cc88...738

Børster hver morgen. Har stort sett håret oppsatt, så føler ikke jeg fikler mye med det. Bruker volummousse eller saltvannsspray når jeg føner for å få litt tekstur i det. 

Anonymkode: c1885...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Talgproduksjon er det dessverre ikke så mye å gjøre med, dette er styrt av hormoner.

Det høres ut som om du gjør alt riktig for å redusere mengden fett. Husk å vask hårbørsten jevnlig. En hårbørste med fett på gir fett hår. Du kan forsøke en hårbørste med bambus. Denne fordeler oljen fra hodebunnen og ut i lengdene, slik at ansamlingen ikke kun er i hodebunnen.

Mine beste tips (som du allerede gjør) er 2x sjampo, balsam kun i lengdene, og føning. Lufttørking kan føre til at håret ser fetere ut.

Du kan eventuelt forsøke en annen sjampo. Selv om man har fett hår, er det ikke gitt at sjampo for fett hår fungerer best. 

 

Anonymkode: 693eb...489

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ekstremt fett hår da jeg var gravid for 22 år siden, og det er like fett fremdeles😬

Anonymkode: c6420...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte frisøren min om dette i dag faktisk, hun anbefalte volumsjampo. 

Anonymkode: b2a24...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på shampoo. Kun bittelitt maks én gang i uken. Vet dette hjelper for mange, både de med flass og med fett hår.

Foruten å kutte ut shampoo, grer jeg inn litt balsam i håret ca to ganger i uken. Ikke hatt fett hår siste 10+ år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...