AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Del Skrevet 5. juni 2024 Det var en kollega jeg liker godt (vennskapelig) sendte kollegaen en melding og ba meg selv på kaffe. Fikk ikke noe svar tilbake. Og angret veldig på at jeg sendte meldingen. Dagen etter skrev jeg en beklagelse, og fikk da svar tilbake. Alt i orden, med et smilefjes. Følte jeg dreit meg loddrett ut. Andre som har drete på draget? Ble det kleint etter på, eller ble det latet som ingenting? Anonymkode: 1cf44...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Del Skrevet 5. juni 2024 Er kollegaen samme kjønn som deg? Gjorde du det tydelig at det kun var vennskapelig? Anonymkode: 56144...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er kollegaen samme kjønn som deg? Gjorde du det tydelig at det kun var vennskapelig? Anonymkode: 56144...874 Nei, Og ja jeg gjorde det tydelig at det kun var vennskapelig. Anonymkode: 1cf44...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 5. juni 2024 #4 Del Skrevet 5. juni 2024 Dette er et typiske eksempel jeg ville løst med selvironi og humor. Jeg ville gått bort til nevnte kollega med glimt i øyet og sagt noe slik som "Hei, det er bare meg, som inviterer seg selv på besøk til folk og lager klein stemning" - Alt blir bedre om dere begge kan le av det. Jeg forstå at du opplever situasjonen som flau, men så lenge du sendte invitasjonen med gode intensjoner og for å være snill/hyggelig har du ikke dritt deg ut. Det er bare slemme folk som på ekte kan drite seg ut. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glenda27 Skrevet 5. juni 2024 #5 Del Skrevet 5. juni 2024 Skal jeg være helt ærlig synes jeg vel heller det er kollegaen som har "drete på draget". Er jo flaut at personen ikke makter å svare på en melding hvor du inviterer til å finne på noe; kunne jo bare sagt nei? Synes ikke du skal skamme deg, virket som et hyggelig initiativ! Hvis kollegaen er så konfliktsky at h*n ikke kan svare på en invitasjon tviler jeg vel på at personen tør å ta dette opp med deg face to face. 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hekho Skrevet 5. juni 2024 #6 Del Skrevet 5. juni 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, Og ja jeg gjorde det tydelig at det kun var vennskapelig. Anonymkode: 1cf44...49c Da syns jeg ikke det og kollegaen din gjorde det kleint ved å ikke svare. Om en ikke vil ha en kollega hjem til seg, kan en fint vri seg unna på en bedre måte. Kanskje kollegaen din bare ønsker profesjonell avstand. Jeg ville bare latet som ingenting og oppført meg vennlig som før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Del Skrevet 5. juni 2024 Her syns jeg det er kollega som bør være flau, det burde ikke koste vedkommende noe å avslå på en hyggelig måte. Hvertfall så lenge du var tydelig på at det bare var vennskapelig. Anonymkode: 1d6bc...205 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Del Skrevet 5. juni 2024 Hvorfor inviterte du deg selv på en kaffe? Hadde det ikke vært mer naturlig å invitere vedkommende, eller eventuelt begynt med å spørre om dere skal gå til lunsj sammen? Anonymkode: e792d...111 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #9 Del Skrevet 5. juni 2024 Her er det kollegaen som har driti seg ut. Bare hyggelig at du tok initiativ til å treffes. Veldig frekt av kollegaen å ikke en gang svare. Vedkommende mangler åpenbart sosiale evner. Er ikke verre for h’n enn å bare si at h’n ikke ønsker kontakt utenom jobben. Nei, dette var bare frekt av h’n. Anonymkode: 9874f...c07 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Del Skrevet 5. juni 2024 Glenda27 skrev (57 minutter siden): Skal jeg være helt ærlig synes jeg vel heller det er kollegaen som har "drete på draget". Er jo flaut at personen ikke makter å svare på en melding hvor du inviterer til å finne på noe; kunne jo bare sagt nei? Synes ikke du skal skamme deg, virket som et hyggelig initiativ! Hvis kollegaen er så konfliktsky at h*n ikke kan svare på en invitasjon tviler jeg vel på at personen tør å ta dette opp med deg face to face. Tipper kollegaen syns det var ubehagelig å si nei, og visste ikke hva hn skulle svare uten å skape dårlig stemning på jobb. Så jeg syns virkelig ikke at kollegaen har «drete på draget» heller, kanskje vedkommende bare trengte lengre tid for å formulere et greit svar. Ts: Veldig mange ønsker å holde det kollegiale på jobb, og ha fritiden fri fra kollegaer og jobbrelaterte ting. Og det er en helt fair. Så dette må du ikke ta negativt😊 Du har heller ikke tabbet deg ut, det er helt ok å spørre noen om å ta en kaffe. Personlig ville jeg kanskje ha invitert kollegaen på cafe fremfor å invitert meg hjem til noen da. Anonymkode: 9eae9...d3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper kollegaen syns det var ubehagelig å si nei, og visste ikke hva hn skulle svare uten å skape dårlig stemning på jobb. Så jeg syns virkelig ikke at kollegaen har «drete på draget» heller, kanskje vedkommende bare trengte lengre tid for å formulere et greit svar. Ts: Veldig mange ønsker å holde det kollegiale på jobb, og ha fritiden fri fra kollegaer og jobbrelaterte ting. Og det er en helt fair. Så dette må du ikke ta negativt😊 Du har heller ikke tabbet deg ut, det er helt ok å spørre noen om å ta en kaffe. Personlig ville jeg kanskje ha invitert kollegaen på cafe fremfor å invitert meg hjem til noen da. Anonymkode: 9eae9...d3d Litt redd han ville tro det var date, om jeg ba ham på cafe. Anonymkode: 1cf44...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Del Skrevet 5. juni 2024 Å ikke svare er uhøflig. Anonymkode: 0108d...269 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ikke svare er uhøflig. Anonymkode: 0108d...269 Og han fikk meg il å føle meg dum. Anonymkode: 1cf44...49c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #14 Del Skrevet 5. juni 2024 Men, hvorfor spurte du ikke bare på jobb? Hei, jeg har ingen planer i kveld, noen om vil ta en kaffe sammen? Anonymkode: 31050...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, hvorfor spurte du ikke bare på jobb? Hei, jeg har ingen planer i kveld, noen om vil ta en kaffe sammen? Anonymkode: 31050...ca3 Fordi jeg tenkte ikke på det da, tanken slo meg på kvelden da jeg var hjemme. Og jeg ble litt spontan. Anonymkode: 1cf44...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #16 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men, hvorfor spurte du ikke bare på jobb? Hei, jeg har ingen planer i kveld, noen om vil ta en kaffe sammen? Anonymkode: 31050...ca3 Nei det er jo verre enn alt. Man skal kunne gå på jobb uten få slike spørsmål i fleisen. Anonymkode: c99b7...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Litt redd han ville tro det var date, om jeg ba ham på cafe. Anonymkode: 1cf44...49c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg tenkte ikke på det da, tanken slo meg på kvelden da jeg var hjemme. Og jeg ble litt spontan. Anonymkode: 1cf44...49c Om du spurte på kvelden om å få komme bort til han på en kopp kaffe, kan det tenkes at han tenkte at «kaffe» var et skalkeskjul for en booty call🙈 Da er det bedre at han tror du ber han på en date. Men akkurat sånn går det uansett an å spesifisere, med å si at det ikke er snakk om en date, men et vennskapelig møte. Anonymkode: 9eae9...d3d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Del Skrevet 5. juni 2024 Det er nok noen som ikke liker at andre inviterer seg hjem til dem. Jeg er sånn selv. Ville fått hetta om noen spurte om å få komme til meg. På grunn av at jeg ikke er forberedt på det. Det oppleves litt invaderende. Man er ikke klar for besøk til enhver tid. Foretrekker at den som tar initiativ inviterer til enten å treffes ute eller hjemme hos seg selv. Kollegaen din kan være som meg, og kanskje fikk litt "angst". Derfor var han kanskje glad for å slippe å avslå. Men kan godt hende han vil treffes på mer nøytral grunn. Men da får det være på hans initiativ nå. Anonymkode: 46ec4...8ed 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dried Mangoliano Skrevet 5. juni 2024 #19 Del Skrevet 5. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ikke svare er uhøflig. Anonymkode: 0108d...269 Uenig. Det er aldri uhøflig å gjøre ingenting. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, Og ja jeg gjorde det tydelig at det kun var vennskapelig Jeg hadde nok heller ikke ville svare hvis noen sendte meg en melding og sa "hei, kan jeg komme på kaffe? PS. Jeg ikke interessert i deg som noe mer enn en venn." Men vil ikke si at du dummet deg ut! Endret 5. juni 2024 av Dried Mangoliano 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Del Skrevet 5. juni 2024 Dried Mangoliano skrev (10 minutter siden): Uenig. Det er aldri uhøflig å gjøre ingenting. Jeg hadde nok heller ikke ville svare hvis noen sendte meg en melding og sa "hei, kan jeg komme på kaffe? PS. Jeg ikke interessert i deg som noe mer enn en venn." Men vil ikke si at du dummet deg ut! Skrev aldri noe sånt. Det jeg skrev var er det greit jeg kommer over på en kopp kaffe, tenkte bare det ville vær hyggelig siden vi er kolleger. Anonymkode: 1cf44...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå