Gå til innhold

Hvor mange elsker deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hmm. De tre barna mine, mannen min, foreldrene mine, søsteren min. En kompis, vi er veldig nære. 8 da.

Anonymkode: f8a2a...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mamma, Pappa og samboer. Så 3 stk

Anonymkode: 4ffee...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Elsker» er ikke er ord i mitt vokabular, men jeg tipper fire stykker er glad i meg. Sier som @Blåmonster er glad i meg selv. Jeg trenger ingen bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: fd980...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trek skrev (44 minutter siden):

Tror ikke jeg føler mindre kjærlighet for barna mine fordi jeg sier «jeg er glad i deg» til barna mine istedenfor at «jeg elsker deg» til barna mine. 

Det er bare unaturlig for meg å bruke ordene elsker om noen andre relasjoner enn den jeg har med en kjæreste. 

Jeg har aldri hørt en venn eller god kollega si at de elsker meg. Ikke en tante eller noen av brødrene mine heller. Foreldrene mine har heller ikke sagt de elsker meg, selv om de forteller meg at de er glad i meg hver gang vi sier hadet. 

Og dette synes jeg er helt greit. Jeg er også vokst opp med at vi bruker "glad i" i stedet for elsker. Men nå har jeg aldri følt at det har vært nødvendig å uttrykke kjærlighet verbalt heller. Jeg har aldri vært i tvil om at mine foreldre og søsken er glad i meg, for det vises på så veldig mange andre måter enn ved ord.

Jeg er ikke spesielt gira på at det skal gå inflasjon i ordet "elsker" eller andre større kjærligheterklæringer. At man slenger ut "love you" til god og hvermann og til enhver tid, slik det gjøres i amerikanske filmer og serier, synes jeg huler ut hele meningen med slike erklæringer. Et "I love you" betyr jo ikke en dritt der borte.

Anonymkode: 8c928...8f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (7 timer siden):

Uviktig , det viktigste er at jeg elsker meg selv noe svært få mennesker gjør, de kan umulig gjøre det når de saboter seg slev stadig. 

ellers er kjærligheten mellom mann og kone veldig fint , samt den kjærligheten jeg har til min mor og bro.

Støtter denne! Det kan være vanskelig å elske seg selv hvis oppveksten ikke akkurat har vært preget av en rosenrød reise. Hvis en skal kunne være glad i andre, må en også være i stand til å være glad i en selv. Fryktelig vanskelig, men fullt mulig for de aller fleste som ønsker det selv.

Anonymkode: 8051a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...