Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

Cookie123 skrev (5 timer siden):

Spørsmål: Har de lojale noen fordel av å få stemt ut forræder(e)? Det kommer jo uansett bare nye... De får ikke noe sølv for å ha avslørt en forræder, vel? Kan ikke huske det...

Forstår de som har vært inne på at man like godt kan stemme ut de man er sikre på at er lojale.

Nei egentlig ikke. Det smarteste er å vite hvem de er og ikke bli drept eller stemt ut selv før en finale. 

Folk har lett for å bli med på "oss mot dem" men tenker ikke over det du skriver: det kommer bare nye. Og da må de helt tilbake til start med å finne ut hvem de er. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jenteanonym91 skrev (1 time siden):

Hvem var det som ble definert som 1’ere? Var det Marte eller Sverre som var den siste forræderen som var avbildet? Det er jo bare å plukke ut disse 1erne også har de fått totalt 2 forrædere ut.

Det var vel 7 enere. Vil ta ganske lang tid å forvise alle disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende valg å avsløre foræderne på en slik måte. Jeg synes det ødela mye av intriger og mistenksomhet. Det ble opplagt hvem de ville gå etter i rådsalen. Kjedelig at nå "toerne" vil være fredet og utenfor mistanke. Det er jo også opplagt hvilke personer de vil gå etter ved neste utsteming. 

Det eneste som kan redde inn spenningen er at det ligger en twist i valget foræderne må ta som kaster rundt på det opplagte.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (2 timer siden):

Det hadde jo vært gøy hvis Marte «drepte» seg selv, hun fikk jo skjoldet!

Men det er nok ikke lov for forræderne å drepe noen av sine egne.

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var synd Brynjar gikk ut. Han var mye mer interessant enn hun psykologen og Ylva. Noen av disse jentene må ut. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 timer siden):

Men det er nok ikke lov for forræderne å drepe noen av sine egne.

Men det var vel akkurat det Aslak gjorde. Eller, ikke helt det samme. Men at han sa "jeg ble forsøkt drept i natt!" Men så hadde han egentlig blitt fristet. Som jeg har vært innpå før før: Aslak var best ❤️

Ellers er jeg enige med andre her at det var en litt trasig episode. Syns også det er altfor mange deltakere, og så mange intetsigende og uinteressante folk - noen vil bare ha det litt moro og PR virker det som. 

Et problem som produsentene har, og som Mads har vært åpen om i intervjuer, er at de må holde seg så veldig til reglene satt av de i Nederland som fant på konseptet. Hadde vært mye gøyere dersom forræderne kjempet mot de lojale og skulle sabotere. Sånn som det er nå er det jo nesten umulig å ta forrædere - og sikkert derfor de prøver å legge inn oppgaver med for store hint som fredagens episode. 

Jeg håper også det blir mer av oppgaver forræderne må løse på dagen. Den gøyeste episoden var jo da Morten drepte Bjørg ved å la henne smake på punsjen sin!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (5 minutter siden):

Men det var vel akkurat det Aslak gjorde. Eller, ikke helt det samme. Men at han sa "jeg ble forsøkt drept i natt!" Men så hadde han egentlig blitt fristet. Som jeg har vært innpå før før: Aslak var best ❤️

Ellers er jeg enige med andre her at det var en litt trasig episode. Syns også det er altfor mange deltakere, og så mange intetsigende og uinteressante folk - noen vil bare ha det litt moro og PR virker det som. 

Et problem som produsentene har, og som Mads har vært åpen om i intervjuer, er at de må holde seg så veldig til reglene satt av de i Nederland som fant på konseptet. Hadde vært mye gøyere dersom forræderne kjempet mot de lojale og skulle sabotere. Sånn som det er nå er det jo nesten umulig å ta forrædere - og sikkert derfor de prøver å legge inn oppgaver med for store hint som fredagens episode. 

Jeg håper også det blir mer av oppgaver forræderne må løse på dagen. Den gøyeste episoden var jo da Morten drepte Bjørg ved å la henne smake på punsjen sin!

Aslak er tidenes beste Forræder. 

• Liker 11
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har sett. vært lagt opp hele veien til at brynjar skal ut. LIkte IKKE oppgaven med bildene, alt for openlyst altså

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (19 timer siden):

Nei, Aslak drepte ingen forrædere da han selv var forræder, det går som sagt ikke.

Ellers var Aslak dyktig, men han hadde flaks, siden nivået på de andre i den sesongen (foruten Heidi) var ekstremt lavt. Regnestykket, gitt Aslaks påstand om at han ble forsøkt drept, gikk ikke opp, men det var det visst ingen som skjønte.

Edit: det var for så vidt teoretisk mulig at Aslak snakket sant den gangen.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de interessante ryker jo! Er så irritert over at Håvard ble sendt ut, og så klarer søren meg Jon Ludvig å få seg selv drept rett etterpå! Er det mulig! Duste Jon 😑 Ylva og alle de anonyme jentene må ut. De tar for mye plass uten å i det hele tatt gjøre noe. Er så mange jeg ikke aner hvem er eller får med meg er med i det hele tatt. Er nesten så jeg må begynne å heie på Tix. Resten virker så døll, selv om de nå gnåler om at de skal bli mer "på". 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (2 timer siden):

Alle de interessante ryker jo! Er så irritert over at Håvard ble sendt ut, og så klarer søren meg Jon Ludvig å få seg selv drept rett etterpå! Er det mulig! Duste Jon 😑 Ylva og alle de anonyme jentene må ut. De tar for mye plass uten å i det hele tatt gjøre noe. Er så mange jeg ikke aner hvem er eller får med meg er med i det hele tatt. Er nesten så jeg må begynne å heie på Tix. Resten virker så døll, selv om de nå gnåler om at de skal bli mer "på". 

Ja, en kjedelig gjeng igjen nå...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt hvorfor Jon Ludvig ble sett på som en så bra deltaker, som de andre støttet seg sånn på. Han er utvilsomt smart og analytisk, men han tok jo like feil som alle andre hele tiden. :) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (5 timer siden):

Tix sier hvertfall noe vettugt. Skjønner at produsentene bestemmer hvem som får mest skjermtid, men de jentene bare gråter med en gang de får øynene på seg. Ja- jeg skjønner at det er lett for meg å si at de ikke skal ta ting personlig og jeg er ikke i den situasjonen osv. Men som tv-titter er det ganske platt. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske underholdende, men dessverre har de nå sendt hjem tre av de morsomste deltakerne. Det er igjen en hel haug med anonyme deltakere + to kjedelige forrædere. Men jeg håper likevel fremdeles at dette kan ta seg opp! Det pleier å ta en stund før man skikkelig kommer inn i det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ludovica- skrev (44 minutter siden):

Tix sier hvertfall noe vettugt. Skjønner at produsentene bestemmer hvem som får mest skjermtid, men de jentene bare gråter med en gang de får øynene på seg. Ja- jeg skjønner at det er lett for meg å si at de ikke skal ta ting personlig og jeg er ikke i den situasjonen osv. Men som tv-titter er det ganske platt. 

Ja, Tix har gjort en god figur så langt, virker smart. Jeg har ikke noe forhold til ham fra før, vet bare han var med på MGP.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselnøtter skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvorfor Jon Ludvig ble sett på som en så bra deltaker, som de andre støttet seg sånn på. Han er utvilsomt smart og analytisk, men han tok jo like feil som alle andre hele tiden. :) 

Det er det jo mange av sjakkfolkene som har gjort. 🤣 Men så lenge de er sjakkspillere, tenker alle de andre deltakerne automatisk at de er smarte. Og det er de jo, men det er ikke gitt at de har rett i Forræder likevel. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (7 timer siden):

Det var kjedelig at Håvard ble sendt ut, men at Jon Ludvig og Brynjar røk gjør meg ingenting. De ble for voldsom igjen.

Det har vært veldig stor tv-fokus på nettopp de tre som har røket ut, men jeg tror de anonyme er mye mer aktiv enn hva vi får presentert. Så jeg har troa på at de andre tar opp ballen. Det vil alltid være noen som står for prat og taktikk, samt utfordrer hverandre. Kan ikke skjønne annet. Så at særlig to dominante er ute gjør plass til andre. Vivild f.eks er et lite fyrverkeri som vi knapt har sett noe til. Men også Tix, Sarah, Mia og Thomas har nok i seg til å stå for drama framover. Samt Dennis og Gaute kan nok våkne. Så jeg tror vi er berget framover. :)
Om produksjonen, Mads og forræderne klarer å villede de lojale igjen etter fadesehintene i forrige episode.

Geir Kvarme er vel den eneste der inne som jeg ikke makter å se på. Men hvem vet, kanskje engasjerer han seg framover.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Det var kjedelig at Håvard ble sendt ut, men at Jon Ludvig og Brynjar røk gjør meg ingenting. De ble for voldsom igjen.

Det har vært veldig stor tv-fokus på nettopp de tre som har røket ut, men jeg tror de anonyme er mye mer aktiv enn hva vi får presentert. Så jeg har troa på at de andre tar opp ballen. Det vil alltid være noen som står for prat og taktikk, samt utfordrer hverandre. Kan ikke skjønne annet. Så at særlig to dominante er ute gjør plass til andre. Vivild f.eks er et lite fyrverkeri som vi knapt har sett noe til. Men også Tix, Sarah, Mia og Thomas har nok i seg til å stå for drama framover. Samt Dennis og Gaute kan nok våkne. Så jeg tror vi er berget framover. :)
Om produksjonen, Mads og forræderne klarer å villede de lojale igjen etter fadesehintene i forrige episode.

Geir Kvarme er vel den eneste der inne som jeg ikke makter å se på. Men hvem vet, kanskje engasjerer han seg framover.

Jeg har fulgt med er stor fan av Forræder. Hva skjer nå da.. frister de over en ny? eller dreper de noen ?

Geir Kvarme ser litt "lost" ut der. Litt sånn at jeg tenker hvorfor meldte du deg på det der?

Men enig i det du skriver det kan nok våkne noen andre etterhvert her. Hører de anser Dennis som smart så vi får se hva han klarer å skvise ut av seg. Men Forræder er veldig spennende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...