Gå til innhold

Kvinne, 40 år, singel og uten barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 10.40):

Ts her. Jeg bor i ei lita bygd. Er helst den eldre generasjonen som hever øyenbryn og gir meg blikk som om jeg er en alien når jeg sier jeg ikke har barn eller har vært gift. Har og opplevd det av venninner. Med kommentarer som " jeg håper du får mann og barn, det du fortjener, slik at du kan bli ett fullstendig menneske". Veit at det nok er godt meint, men blir bare nedfor av det. For jeg har prøvd, men var uheldig i valg av kjærester. Min drøm fra jeg var liten var min egen familieboble, eget hus og hage. Det er bare en sorg å innse det nok ikke vil bli slik. Men jobber med å akseptere det.

Har og opplevd voldsom irrirasjon fra menn på min egen alder over at jeg ikke har barn. Har aldri helt forstått hvorfor. Jeg er nok ikke det som er forventa av meg i denne bygda. Har tenkt på å flytte, men sykdom i familien gjør at jeg avventer det.

Anonymkode: e26b7...784

Prøv ikke bry deg om hva andre mener. Kan ikke få barn om man ikke klarer få barn, ikke har mann osv. 

La de heve brynene sine og leve i sin boble. Spesielt synes jeg. 
Kjenner flere på min alder uten barn, er jo deres valg. De har jo gode liv 

Anonymkode: b77b5...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke i den situasjonen selv, men jeg har et par venninner som er. Jeg forstår at det oppleves som en sorg over at man ikke har A4 livet. De som hever øyebryn er noen antenneløse  idioter.  Jeg var ufrivillig barnløs noen år, og husker hvordan folk kunne være. 

Synes du har fått mange gode råd og vil gi deg en god klem!

Anonymkode: 12183...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🌸🌸🌸

🌸🌸🌸Du er fin🌸🌸🌸

Anonymkode: 9a278...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke i den situasjonen selv, men jeg har et par venninner som er. Jeg forstår at det oppleves som en sorg over at man ikke har A4 livet. De som hever øyebryn er noen antenneløse  idioter.  Jeg var ufrivillig barnløs noen år, og husker hvordan folk kunne være. 

Synes du har fått mange gode råd og vil gi deg en god klem!

Anonymkode: 12183...8e0

Ts her. Takk til du og alle andre som har delt erfaringer.

Det at du vet hvordan det er, gjør at jeg ikke føler meg så alene. Tusen takk, og klem tilbake til deg🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er noe som foregår inni hodet ditt. At du selv føler deg misfornøyd og projiserer dette ut på andre. Det er helt normalt å være singel og barnløs og det er helt normalt å leie. At du selv føler på det sier jeg ingenting på, men jeg tror ikke andre bryr seg.
Jeg leser mye selvmedlidenhet i innlegget ditt, det er noe folk kan bli lei av. Det er langt i fra for seint å møte noen sammen får dere kanskje kjøpt noe også. 
Anbefaler deg å jobbe litt med selvbildet og hvordan du tenker og prater til og om deg selv. Ønsker deg masse lykke til, 40 er ingen alder ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (3 minutter siden):

Jeg tror dette er noe som foregår inni hodet ditt. At du selv føler deg misfornøyd og projiserer dette ut på andre. Det er helt normalt å være singel og barnløs og det er helt normalt å leie. At du selv føler på det sier jeg ingenting på, men jeg tror ikke andre bryr seg.
Jeg leser mye selvmedlidenhet i innlegget ditt, det er noe folk kan bli lei av. Det er langt i fra for seint å møte noen sammen får dere kanskje kjøpt noe også. 
Anbefaler deg å jobbe litt med selvbildet og hvordan du tenker og prater til og om deg selv. Ønsker deg masse lykke til, 40 er ingen alder ❤️

Det er så komisk å starte med nedsettende kommentarer på denne måten forså og avslutte med "lykke til" og ett hjerte. Det er ingen som er like, eller med samme erfaringer i livet. Tenk deg litt om før du gir "råd" på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nutz skrev (27 minutter siden):

Ts her  Jeg projiserer ikke, det er noe jeg har opplevd flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/9/2024 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Er mann på samme alder og i lignende situasjon. Føles som jeg har tapt i alt. Jeg gikk til psykolog og holder nå på å avslutte behandlingen. Kanskje du kan få hjelp av psykolog? Er lange ventelister så ingen garanti, men du kan jo prøve? Hos meg og psykologen var deler av prosjektet å få meg i arbeid. Det har vi ikke klart enda. Men det hjalp litt å ha psykolog. Hadde både en som lyttet til meg og en som motiverte meg til å søke jobber og gå på jobbintervjuer selv om jeg har sosial angst. 

Anonymkode: 4d8e5...c41

En mann har mye tid igjen når de er 40 år. Du kan fortsatt bygge deg kraftig opp og få hele pakken om du ønsker.
Det er en helt annen ting for kvinner for den biologiske klokken tikker jævlig hardt mot slutten da.

Anonymkode: 04213...bc9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En mann har mye tid igjen når de er 40 år. Du kan fortsatt bygge deg kraftig opp og få hele pakken om du ønsker.
Det er en helt annen ting for kvinner for den biologiske klokken tikker jævlig hardt mot slutten da.

Riktig. 

Anonymkode: 545dd...0cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er så komisk å starte med nedsettende kommentarer på denne måten forså og avslutte med "lykke til" og ett hjerte. Det er ingen som er like, eller med samme erfaringer i livet. Tenk deg litt om før du gir "råd" på nett. 

At folk er forskjellige har ingenting med det jeg skriver å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt

Det TRISTESTE jeg kan tenke meg er jo et A4 liv. Det at noen har fulgt "oppskriften" til punkt og prikke betyr ikke nødvendigvis at de er lykkeligere, og det er ofte der stigmaen kommer ifra, folk er misunnelige. Mange har endt opp der de er ikke på grunn av bevisste ønsker og valg, men bare på grunn av at de har fulgt strømmen og gjort det som forventes av dem, og når noen avviker fra dette så blir de usikre på egne avgjørelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 10.40):

Ts her. Jeg bor i ei lita bygd. Er helst den eldre generasjonen som hever øyenbryn og gir meg blikk som om jeg er en alien når jeg sier jeg ikke har barn eller har vært gift. Har og opplevd det av venninner. Med kommentarer som " jeg håper du får mann og barn, det du fortjener, slik at du kan bli ett fullstendig menneske". Veit at det nok er godt meint, men blir bare nedfor av det. For jeg har prøvd, men var uheldig i valg av kjærester. Min drøm fra jeg var liten var min egen familieboble, eget hus og hage. Det er bare en sorg å innse det nok ikke vil bli slik. Men jobber med å akseptere det.

Har og opplevd voldsom irrirasjon fra menn på min egen alder over at jeg ikke har barn. Har aldri helt forstått hvorfor. Jeg er nok ikke det som er forventa av meg i denne bygda. Har tenkt på å flytte, men sykdom i familien gjør at jeg avventer det.

Jeg er nok enig i den du quotet at mye av dette er i ditt hode. 
Og at du ikke har barn er vel et pluss for menn på din egen alder? Barn fra tidligere forhold er jo en massiv stressfaktor for de fleste nye (og ikke så nye) forhold. 

Anonymkode: 11b40...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med å bo et sted der dette er vanlig? Eksempelvis storbyer (Oslo)?

Anonymkode: c1b34...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Meg du siterer. Selv om menn kan få barn i lengre perioder enn kvinner. Så handler det jo også om hva som er realistisk.  I tillegg er ikke sorgen kun over å ikke ha barn. Det er over å ALDRI ha hatt kjæreste, er arbeidsløs, er venneløs, tør ikke måte folk, slitt med mobbing også i voksen alder,   lever med skam og sorg.

Så jeg kjenner meg veldig igjen i det trådstarter skriver.  Dette med at alt bare skal ordne seg om jeg tar meg sammen tror jeg ikke er realistisk. Jeg har forsøkt siden barnehagen å få være som alle andre uten å klare det.

Men jeg søker jobber, og jeg skal til fastlegen denne uken for å prøve å få gjort noe med depresjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 8.47):

Meg du siterer. Selv om menn kan få barn i lengre perioder enn kvinner. Så handler det jo også om hva som er realistisk.  I tillegg er ikke sorgen kun over å ikke ha barn. Det er over å ALDRI ha hatt kjæreste, er arbeidsløs, er venneløs, tør ikke måte folk, slitt med mobbing også i voksen alder,   lever med skam og sorg.

Så jeg kjenner meg veldig igjen i det trådstarter skriver.  Dette med at alt bare skal ordne seg om jeg tar meg sammen tror jeg ikke er realistisk. Jeg har forsøkt siden barnehagen å få være som alle andre uten å klare det.

Men jeg søker jobber, og jeg skal til fastlegen denne uken for å prøve å få gjort noe med depresjonen. 

Ts. Jeg håper inderlig det ordner seg for deg❤️ Ingen burde føle de ikke kan være seg selv. Håper det en dag vil bli litt mer åpenhet og aksept rundt dette. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts. Jeg håper inderlig det ordner seg for deg❤️ Ingen burde føle de ikke kan være seg selv. Håper det en dag vil bli litt mer åpenhet og aksept rundt dette. Jeg heier på deg!

Takk! Håper det ordner seg for deg også og for alle dere andre som leser tråden og er i lignende situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg står i samme situasjon som deg.

eneste jeg bruker å tenke på er hva bestemoren min brukte å si :

Husk jenta mi at jo mer du har (materialisme og relasjoner) jo mere har du å miste/skal du en dag miste

før så syntes jeg det var latterlig å si noe sånn fordi man burde jo ikke gå gjennom livet og ikke tørre elske noen eller eie noe men alikevel finner jeg ofte trøst i hennes ord. 

Anonymkode: 5d666...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...